Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsesi ei saa kutsua yökyläkavereita

Vierailija
09.09.2011 |

mutta lapsesi itse saa mennä kavereilleen yökylään.

Mun lapsella on vähintään joka toinen vkl joku kaveri yökylässä ja vse on ok, mutta älillä hermostun, että vastavuoroisuuttakin vois olla. Mun lapsi vaan kuittaa että niille ja niillle ei voi koskaan mennä.

Miksei?

Olis ihan kiva jos olis edes hiukan vastavuoroituutta!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaverit niin tuttuja, että mulle aivan sama vaikka yötäkin ovat. Samalla komennolla menevät kuin omatkin. Kohtelen kuin omiani (3) ja kakarat tykkää. Ehkä ilta hieman venyy, so what.

Samaa mioeltä. Mitä väliä, vaikka joskus perheen omat aikataulut ja rutiinit vähän "häiriintyy". Lapsilla on kuitenkin kivaa.

Vierailija
42/60 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina on sovittu, että 2 nukkuu olkkarin lattialla, että vieras mahtuu. Kumma kyllä, heistä on ollut hauskaa se evakkoon lähteminen. Jokainen vuorollaan nukkuu toisten yövieraiden vuoksi olkkarin lattialla.

Ja talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Meillä kulkevat teinit ovat kulkeneet meillä yökylässä jo ala-asteelta asti. Hyvin ovat oppineet sietämään, että kuljen illala yöpuku päällä.

Joskus oli niin kiva kun olivat pienempiä kun kömpivät illalla kainaloon. Katselin omassa sängyssä telkkua niin sieltä saattoi pojan kaveri hypätä kainaloon kertomaan juttuja ja kaikkea, mitä koulussa oli tapahtunut. Eipä minua haitannut. Siinä oli omat ja vieraat sitten sängyn reunalla selostamassa, kuinka se tai tämä on kelju kun kiusaa ja kun tämä ope ei puutu siihen lainkaan jne..tärkeitä asioita lapsien elämässä.

Vaikka meillä on ahdasta niin mieluummin tuntuvat tulevan meille yökylään. Moneen paikkaan ei pääse kun siellä on niin hienoa ja isi ja äiti niin väsyneitä ja ei siedä sekasortoa. Epäilen, että monilla on kaappijuoppousongema. Ei uskalleta ottaa yökyläilijöitä kun pelätään, että lapset huomaa, kuinka paljon sitä viiniä siitä pönikästä iltaisin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kaverien vanhemmat ovat kyllä ymmärtäneet.

Vierailija
44/60 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vastavuoroisuuden täytyy pelata tai sitten pitää lopettaa sen oman kakaran tunkeminen vieraisiin paikkoihin yöksi! Eikö teille ole kotona opetettu mitään käytöstapoja? Ei kaikkea tarvi ihan tasan laskea, mutta on todellista wt:tä hyväksikäyttää toisia ihmisiä...

Meillä alkoi yökylät eskarissa ja on menty ihan vuorotahtiin. Yleensä ne yökylät kumminkin päin tulee putkeen pienellä aikaa ja sitten on 2-3kk väliä kokonaan.

Tältä palstalta olen oppinut ekan kerran, että jotkut ihmiset ei koe mitään velvotteita muita ihmisiä kohtaan ja kohauttavat hartioitaan sosiaalisille velvotteille. Miksi te ette halua lapsienne nauttivan elämästä ja kaverisuhteista? Se joskus vaatii hiukan uhrautumista, mutta itse ainakin koen lapseni ystävät niin tärkeiksi, että vähän sitä joutuu omastakin mukavuudesta sen takia joustamaan välillä. Onneksi sentään kavereilla on fiksut vanhemmat ja hommat pelaa vuorotahtiin tavallisista päiväkyläilyistä yökyläilyihin.

Vierailija
45/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsistamme nukkuu samassa huoneesssa. Yksi näistä kolmesta on käynyt useinkin yökylässä kaverinsa luona (ainoa lapsi). Kaverin vanhemmat ymmärtävät hyvin, miksi yökyläily ei ole vastavuoroista.

Vierailija
46/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä en halua ketään yökylään.

Mulle ainakin tytön kaverit ovat vieraita vieraitten lapsia. Itse olin lapsena tosi vähän yökylässä serkun ja vastaavan luona. Minusta riittää se, että lapset näkevät päivisin ja sitäkin on joskus mielestäni liikaa. Meillä on 4 lasta ja omat tavat, ei siinä oikein vierasta jaksaisi, varsinkin kun nämä ovat niin sellaisia, etteivät juuri minulle puhu, en kyllä itekään änkeä juttelemaan. Jos olis joku sellainen perhetuttu, ehkä voisi harkita.

Älä sitten anna tulla! Uskomatonta omasta näkökulmasta, että noin usein on yökylässä joku.

Vierailija
47/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaverin kotiin ei kuitenkaan koskaan kuitenkaan pääse vastavierailulle. Aiskä ja yksi lapsi kyseessä. En tiedä mikä syy, mutta kukin taplaa tyylillään.

Vierailija
48/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisuutta ja toisten kanssa juttelua, vieraan perheen tottumusten huomioimista jne.

Mutta jos paljon lapsia omassa perheessä tai muuten raskas elämänvaihe, ei sitä ehkä niin jaksa kyläilijöitä.

Vierailija
49/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa sitä kun vieraat lapset riekkuu yli puolen yön eikä rauhoitu millään, ja aamulla kuudelta alkaa sama riekkkuminen. Meillä saa olla kaverit kylässä ihan mielellään mutta illalla kiitos omaan kotiin.

Vierailija
50/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh olen ja 3 lasta mulla ala-asteella ja kavereita riittää. Siinä menee kaveritkn kuin omatkin, meille saa tulla.

Pari paikkaa on minne ei vastavierailut ole tervetulleita, molemmissa perheissä yksi lapsi.

Vierailija
51/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäiset muksut saattaa yöllä karjua täyttä kurkkua jos mitä (esim. pahoja unia, kasvukipuja tai vaikka vessahätää) ja taapero herää öisin huutelemaan monta kertaa. Ei meillä oo kauheen kiva olla yökylässä.

Vierailija
52/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen lähtökohtana on se, että joku haluaa kaverin luokseen yökylään ja kaveri sinne sitten suostuu menemään. Ei ole olemassa mitään sääntöä siitä, että on pakko sen jälkeen kutsua kaveri omaan kotiinsa yöksi.

Eli kun lapseni pyydetään yökylään, oletan, että lapseni halutaan heille yökylään enkä oleta, että minulla on sama tarve saada vieras lapsi meille yöksi.

Vierailija
53/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät ole myöskään halunneet ketään pyytää yökylään, kun olen kysynyt, kutsuttaisko joku vai vain päiväksi, esim. lomalla. Serkkujen kesken on kyllä ollut molempiin suuntiin.

Vierailija
54/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siskonpedissä olohuoneessa parhaillaan ollut "pyjamabileiden" jälkeen 9 lasta nukkumassa. Eikä rasita. Asennekysymys. :))

Vierailija
55/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneita on riittävästi ja kyllä sopu keinot keksii.

Vierailija
56/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöiset yökyläilyt alkaa?

Itsellä esikoinen 10v ja ei ole koskaan ollut kaverillaan yötä saatikka joku kaveri meillä. Enkä kyllä ole kuullut heidän luokallaan muidenkaan yökyläilevän.

Vierailija
57/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen lähtökohtana on se, että joku haluaa kaverin luokseen yökylään ja kaveri sinne sitten suostuu menemään. Ei ole olemassa mitään sääntöä siitä, että on pakko sen jälkeen kutsua kaveri omaan kotiinsa yöksi. Eli kun lapseni pyydetään yökylään, oletan, että lapseni halutaan heille yökylään enkä oleta, että minulla on sama tarve saada vieras lapsi meille yöksi.

Vastavuoroisuus toimii niin yökyläilyssä kuten lasten vierailuissa yleensäkin ! Säännöt ovat olemassa vaikka et niitä halua omaksua !

Vierailija
58/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöiset yökyläilyt alkaa? Itsellä esikoinen 10v ja ei ole koskaan ollut kaverillaan yötä saatikka joku kaveri meillä. Enkä kyllä ole kuullut heidän luokallaan muidenkaan yökyläilevän.

Kouluun menon jälkeen yökyläilyt jatkuu hyvien kavereiden kesken.

Vierailija
59/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmöiset yökyläilyt alkaa?

Itsellä esikoinen 10v ja ei ole koskaan ollut kaverillaan yötä saatikka joku kaveri meillä. Enkä kyllä ole kuullut heidän luokallaan muidenkaan yökyläilevän.

Vierailija
60/60 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yökyläilyt alkoi kun kouluikäkin alkoi.

1 kaveri on ollut meilä varmaan 50 kertaa, 4 muuta kaveria jokainen ehkä 5 kertaa.

Oma lapseni on ollut yökylässä tuon yhden mökillä 2 kertaa, ei muuta.

Uusia yökuläkavereita ei suostu meille ottamaan, ellei ole jotain vastavuoroisuutta myös.

Kaikki haluaa aina meille, meillä on iso talo ja tilaa, lapsella mm oma vessa ja ISO huone.

perheessä on myös toinen (vammainen) lapsi, joten ei ihan helppo paikka kyläillä, mutta silti vaan kelpaa.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan