Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylittävätkö äitisi tarpeet sinun tarpeesi?

Vierailija
09.09.2011 |

Onko hänelle tärkeää, että HÄN tulee kuulluksi ja HÄN tulee nähdyksi. Hän puhuu kuulumisiaan innokkaammin kuin kyselee sinun kuulumisiasi. Hän kertoo omista kokemuksistaan kun yrität kertoa omistasi. Suuttuu, loukkaantuu, kiivastuu sinulle herkästi, koska sinä kohtelet niin huonosti omaa äitiäsi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa kirja Karyl McBride: Enko koskaan ole tarpeeksi hyvä. Kuinka tytär voi toipua narsistisesta äidistä. Kirjasta saattaa löytyä vastaus melko moneenkin juttuun.

Vierailija
2/3 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tosin ap:n kuvailemalla tavalla, vaan siksi, että äitini on kroonisesti sairas ja hänen on koko ajan vaikeampi liikkua ja kivut kasvavat koko ajan, kun taas minä olen ihan terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äiti, joka on vaihtelevasti mielenterv. häiriöinen. Tarkoitan, että on parempia ja huonompia jaksoja. Muutaman vuoden sisään olen ymmärtänyt, että olen aikuinen nainen, enkä tarvitse äitiä. Ei haittaa, vaikka hän ei olisi kiinnostunut. Enkä minäkään jaksa olla enempää kiinnostunut hänestä kuin on aivan välttämätöntä.

Psykiatrin kanssa juttelin ja hän oli sitä mieltä, että äiti-suhteen ei ole mitenkään tarpeellista jatkua itsenäistymisen jälkeen. Sen pitäisi jatkua kahden aikuisen tasa-arvoisena suhteena. Jos se ei ole mahdollista, on syytä pitää sopivan etäiset välit. Sopii minulle.