Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jatkaisitko suhdetta tällaisen miehen kanssa

Vierailija
09.09.2011 |

Peruskunnollinen, raha-asiansa hoitava, savuton ja raitis mies. Töissä, takana pitkä työsuhde. Ei ole fyysisesti väkivaltainen.

Suhteen aikana tapahtuneita asioita mm.

-kiristi tulemaan lomalta etuajassa ilmoittamalla kesken loman, ettei enää huolehdi lemmikkien tarpeista (ei vettä, ruokaa, ulkoilua vaan telkesi ne piharakennukseen)

-saa mielettömiä raivareita aivan olemattomista asioista, esim. kun yrittää kysyä voiko lapsen reppu olla tietyssä paikassa tai voitaisiinko sopia tiettyjä päiviä jolloin mies olisi lasten kanssa jotta pääsisin harrastamaan.

-heittänyt kaksi kertaa raivoissaan pihalle, ei tosin fyysisesti vaan huutamalla

-on mielestään aina oikeassa, ei pyydä anteeksi

Nyt olen muuttanut lasten kanssa pois ja mies on ilmeisen kauhuissaan. On menossa terapiaan ja 'vaatii' minulta lupausta uskoa ja tukea häntä 'lasten vuoksi'. Samalla kuitenkin vähättelee tarvettaan ammattiavulle.

Antaisitko sinä kuvatun kaltaiselle miehelle vielä mahdollisuuden?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka haluaa olla parempi. Tässä terapia-asiassa on sellainen iso ongelma, että hän vierittää jo nyt syytä sen epäonnistumisesta mulle väittämällä mm. olevansa niin heikko ettei onnistu ilman tukeani. Ja sen mun tuen pitäisi tarkoittaa suunnilleen sitä että unohdan ja annan anteeksi kaiken kokemani vääryyden ja uskon ja luotan aukottomasti ettei hän enää ikinä käyttäydy mua tai lapsia kohtaan sillä tavoin kuin on käyttäytynyt. Ei vain ole mahdollista, yksinkertaisesti.

Ap

miehen ongelma, ei sinun ongelmasi. Hienoa, että olet irroittautunut, yritä pitää siitä kiinni.

Mielenkiinnosta, onko miehellä ollut työelämässä, sukulaisten tai ystävien kanssa koskaan mitään ongelmia (taisit kirjoittaa, että sukulaisten kanssa ei)?

Vierailija
42/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eroon riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Henkinen väkivalta on jopa pahempaa kuin fyysinen"

...miehen tekemänä siis, mutta jos on kyse naisen nalkutuksesta, sehän taas ei ole tällä palstalla mitään mutta pienikin tönäisy on pahoinpitely...

Vierailija
44/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit elamasi parhaan paatoksen, kun lahdit. Et todellakaan palaa tuollaisen kanssa mihinkaan terapioihin. Han ei ole terve ja eika muutu siita miksikaan, painvastoin - henkinen vakivalta eskaloituisi fyysiseksi ja han pyrkisi eristamaan sinut lahipiiristasi (ellei ole jo sita osin tehnyt). Usein edes lahipiiri ei valttamatta heti usko, millainen mies on kulissien takana. Han on hyva esittamaan taydellista puolisoa muille.

Ei puhettakaan paluusta! Lapsia et voi taman perusteella hanesta erottaa, mutta avioerossa sovi kaikki tarkkaan kirjallisesti. Mieti myos huoltajuutta esim. jos yhteishuoltajuus, tarvitset miehen luvan moneen asiaan --> han voi silla hankaloittaa elamaasi huomattavasti.

Jos tilanne hankaloituu entisestaan esim. kun han tajuaa, ettei saa sinua painostamalla ja syyllistamalla jatkamaan terapiaa tai yhteista elamaa, tilanne voi muuttua ikavaksi. Pida silloin huoli, etta sinulla on kopiot/ tallenteet ikavista tekstareista, sahkopostiviesteista, puhelinsoitoista vastaajaan jne. Ala eparoi ottaa yhteytta poliisiin. Pida myos ystavasi ja perheesi ajan tasalla, mikali han yrittaa vaikuttaa sinuun heidan kauttaan.

Ole varovainen, suojele itseasi ja lapsiasi -pysy erossa.

Vierailija
45/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka haluaa olla parempi. Tässä terapia-asiassa on sellainen iso ongelma, että hän vierittää jo nyt syytä sen epäonnistumisesta mulle väittämällä mm. olevansa niin heikko ettei onnistu ilman tukeani. Ja sen mun tuen pitäisi tarkoittaa suunnilleen sitä että unohdan ja annan anteeksi kaiken kokemani vääryyden ja uskon ja luotan aukottomasti ettei hän enää ikinä käyttäydy mua tai lapsia kohtaan sillä tavoin kuin on käyttäytynyt. Ei vain ole mahdollista, yksinkertaisesti.

Ap

miehen ongelma, ei sinun ongelmasi. Hienoa, että olet irroittautunut, yritä pitää siitä kiinni.

Mielenkiinnosta, onko miehellä ollut työelämässä, sukulaisten tai ystävien kanssa koskaan mitään ongelmia (taisit kirjoittaa, että sukulaisten kanssa ei)?

Isäänsä ja veljeään kohtaan käyttäytyy korrektisti, äitiään kohtaan aina ei. On mm. lähtenyt liioitellun kyllästyneenoloisena pois huoneesta kesken äitinsä lauseen, äiti siis puhui myös ex-miehelleni.

Töistä harvoin juttelee, mutta on mm. ollut esimiehen puhuttelussa kun tekivät käytännön pilan, joka kohteen mielestä ei ollut hauska vaan kiusaamista. Tässäkin uhri oli vain tylsä tosikko miehen mielestä. On hän joskus myös kertonut että ajoittain työkaverit kulkee pitkin seiniä kun hänellä on paha päivä.

Ap

Vierailija
46/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menee aina vähintään vuorokausi nähdä, mitä hän oikeasti sanoo. Ystävällinen ilme ja olemus, mutta sanat syyttää ja satuttaa. Se on hankala ja hämmentävä tapa kommunikoida ja saa mut kerta toisensa jälkeen miettimään että mitä puhuttiin, mitä tarkoitettiin, kuulinko oikein, ymmärsinkö oikein.

Ap

Vierailija
47/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni henkinen pahoinpitely ei ole yhtä pahaa kuin fyysinen pahoinpitely, mutta ap:n tapauksessa silti riittävän pahaa.

Nalkuttaminen puolestaan ei välttämättä ole ollenkaan henkistä pahoinpitelyä. Jos toinen joutuu sanomaan toiselle 100 kertaa esim. että "kakkatahraisia kalsareita ei saa jättää keskelle olohuoneen lattiaa" tai "et voi lähteä siitä että minä teen 100% kaikista kotitöistä" niin se ei todellakaan ole henkistä pahoinpitelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi