Tokaluokkalainen poika uimahallissa..
yksin miesten puolelle vai äidin ja siskon kanssa naisten puolelle?
Kommentit (41)
Ei halua tytöt katella omaa luokkakaveria naisten puolella ja tokko se poika haluua esitellä sukukalleutensa luokan tytöille.
kiusallisia hetkiä jonkun miehen takia uimahallissa
eikä kyseessä tarvitse olla mikään pedofiili, vaan joku höpöttäjä. Naistenkin puolella aina tulee joku mummeli juttelemaan minulle aikuiselle. Small talk vieraiden kanssa on minulle ihan ok, mutta aina joku menee tietyn rajan yli, alkaa kertoa ummet ja lammet sairauksistaan ja lapsenlapsistaan.
Aikuisellakin voi olla vaikeuksia kohteliaasti torjua ei-toivottu seura, saati sitten lapsella. Varsinkin puolipukeissa pukukopilla, kun ei voi edes lähteä vikkelästi pois.
Voisitteko ottaa jonkun pojan kaverin mukaan, yhdessä pärjäävät paremmin?
muuten ehdottomasti miesten puolelle.
samoin oltiin naisten puolella kun oli naapurin poikakin mukana...
Kivittäkää vaan, en näe siinä mitään pahaa...
Ei ehkä itse tunne oloaan oudoksi naisten puolella mutta entä jos samaan aikaan sattuu jotain luokan tai isompia koulun tyttöjä pukuhuoneeseen? Ehkä se heistä ole enää kauheen mukavaa.
Joku miespuolinen mukaan näyttämään paikat miestenpuolella niin osaa seuraavalla kerralla olla yksin.
Mutta esim. esikoinen (nyt 8v) halusi itse mennä jo eskari-iässä yksin miesten puolelle ja tämä sopi mulle ja miehelle.
Lapsi oli pitkä ikäisekseeen eli ylettyi naulakkoihin jne. Samoin halli oli tuttu, kun oli käynyt uimakoulussa jo monena vuotena.
Kaksi seuraavaa ovat tyttöjä ja toinen aloitti tänä syksynä ekan luokan ja haluaa itse ehdottomasti mennä tyttöjen puolelle, jos on iskän kanssa uimassa. Toinen tyttö meni eskariin ja hänkin haluaisi mennä siskon kanssa kahdestaan, mutta koska on sellainen Vihervaaran Anna, joka jää haahuilemaan ties minne ja saunassakin kestää ties kuinka kauan, kun pitää haaveilla jne. niin hän menee "suosiolla" (=pikkasen pakottamalla) isänsä kanssa miesten puolelle.
Mutta sitten taas, olen joskus vienyt kummipoikani + hänen isosiskonsa uimaan meidän isompien muksujen kanssa ja poika kyllä haluaa tulla mun kanssa naisten puolelle (vaikka esikoinen meneekin miesten puolelle + uimahalli olisi heidän lähi hallinsa JA siskonikin olisi antanut luvan siihen, että poika saa mennä serkun kanssa kahdestaan sinne miesten puolelle).
Ei se mua haittaa eikä kyllä isosiskoa tai meidän tyttöjäkään. Poika meni tänä syksynä ekalle. Eikä poika ole mikään hirveän arka (ja tietää miten pukkarissa toimitaan, kun on ollut uimakoulussa monta vuotta), mutta ei vaan halua mennä poikien puolelle. Enkä häntä pakota, eikä myöskään siskoni ja hänen miehensä.
3v kuopus saa myöskin siirtyä sitten joko eskari-iässä tai kouluiässä miesten puolelle.
Se on ihan lapsesta kiinni, kokeeko olevansa valmis menemään miesten puolelle vai ei. Ei sillä ole normaalille tyttölapselle väliä tuossa iässä, vaikka joku poika näkisikin alasti... oaitsi jos on kotona tai kaveripiirissä tehty siitä iso asia. Meillä kaikki käy sulassa sovussa saunomassa ja uimassa ihan ilma uikkareita mökillä ja lapsia on 5-11 vuotiaita tyttöjä ja poikia. Ei ole kukaan koskaan tehnyt asiasta numeroa.
mutta jos ei pärjää niin sitte äidin kanssa naisten puolelle. Niin yksinkertaista.
Meidän eskari ei tykänny naisten puolella käydä ja yks nainen sitte asiasta minulle sanoi, kerroin, että on parempi, että lapsi on naisten puolella kuin mitän miesten puolella. Ja että alle kouluikäistä' en sinne yksin lähetä. Nyt ei varmaan minun kans kahdestaan lähtis uimaan...
mun tokaluokkalaiselle tytölle kävi niin, että siellä oli tuttu poika. Tyttöni itki koko illan, että ei mene ikinä enää kouluun. Poika oli tietysti vielä brassaillut tilanteella, että olin nähnyt X:n nakuna!
sääntöjä että 8-vuotiaan pitäisi mennä yksin miesten puolelle.. Niin siinäpähän valitatte!!
Hyvähän se siellä landella on mennä yksinään miesten puolelle kun pukukoppejakin on huimat kaksi eikä eksymisen vaaraa ole!!!
sääntöjä että 8-vuotiaan pitäisi mennä yksin miesten puolelle.. Niin siinäpähän valitatte!! Hyvähän se siellä landella on mennä yksinään miesten puolelle kun pukukoppejakin on huimat kaksi eikä eksymisen vaaraa ole!!!
Vai miten ei suoriudu hommasta eksymättä..uskomatonta. Minun lapseni ovat kyllä ekaluokkalaisista lähtien menneet omille puolilleen, eikä muuten asuta "landella". Kuvitteletko sinä yksinkertainen muuten vielä, että siellä "landella" uimahallit olisivat jotenkin erityisen pieniä :DD?
että eksymisen vaara on todellakin ERITTÄIN SUURI!!
Taitaa olla edellinen itse jälkeen jäänyt kun tollaisia laukoo!
Ja tuleeko teille edes vähä-älyiset mieleen että haukutte ny viatonta lasta kehitysvammaiseksi, minä taa haukun teitä IDIOOTTI vanhempia!!! Ja koenkin olevani teitä PALJON viisaampi ja parempi :D
Että näin ja haistakaa PA.KA!!
Ja sinulle joka haluaisi tuoda 18-vuotiaan poikansakin naisten puolelle niin tervetuloa vaan, kiva varmaan äidin katsella vieressä kun pojalla seisoo kun mua katselee :D
että eksymisen vaara on todellakin ERITTÄIN SUURI!! Taitaa olla edellinen itse jälkeen jäänyt kun tollaisia laukoo! Ja tuleeko teille edes vähä-älyiset mieleen että haukutte ny viatonta lasta kehitysvammaiseksi, minä taa haukun teitä IDIOOTTI vanhempia!!! Ja koenkin olevani teitä PALJON viisaampi ja parempi :D Että näin ja haistakaa PA.KA!! Ja sinulle joka haluaisi tuoda 18-vuotiaan poikansakin naisten puolelle niin tervetuloa vaan, kiva varmaan äidin katsella vieressä kun pojalla seisoo kun mua katselee :D
Eikä tule varmaan pärjäämään muuallakaan kuin uimahallissa. Sääli, että tällaiset vanhemmat lisääntyvät mutta minkäs sille mahtaa.
Tuntuu olevan monelle äidille herkkä asia. 8-vuotias on kuitenkin melko pieni. Ei mitään seksuaalista ole lapsella uimahallissa käymisessä. Outoa miten KAIKKI asiat väritetään seksuaalisilla asioilla. Taitaa olla aikuisten omien korvien välissä.8-vuotas on eri asia kuin esim. 12-vuotias.
ja olen TÄYSIN samaa mieltä kanssasi =)
AP
Laittaisiko ap tokaluokkalaisen tytön yksin naistenpuolelle vai isän kanssa miestenpuolelle?
Tuntuu olevan monelle äidille herkkä asia. 8-vuotias on kuitenkin melko pieni. Ei mitään seksuaalista ole lapsella uimahallissa käymisessä. Outoa miten KAIKKI asiat väritetään seksuaalisilla asioilla. Taitaa olla aikuisten omien korvien välissä.8-vuotas on eri asia kuin esim. 12-vuotias.
MILJOONANNEN kerran: ei siinä olekaan mitään seksuaalista, mutta niille tytöille se voi olla todella noloa! Luitko tuon äskeisen kommentin äidiltä, jonka tyttö itki illan kun luokkakaveri oli samassa pukkarissa. Tytöillä on oikeus olla pukuhuoneessa rauhassa, ilman että tarvii pelätä luokan poikia. Piste.
Se ettei se sinusta ole ikävää, ei tarkoita etteikö se olisi muista. Olisi korkea aika opetella ajattelemaan muitakin kuin itseään. Sinä ja poikasi ette ole maailman napa. Jos poikasi ei pärjää miesten puolella yksin, eikä hänelle ole kaveria, ETTE mene uimahalliin.
yksin jo viime kesänä uimakoulussa (kävi saunassa ja pukeutui) ja vessoissa osaa käydä itsenäisesti ja katsoa mille puolelle menee. Ei kyllä edes haluaisi tulla naisten puolelle. :D 7v tyttö meillä ei suostu enää menemään poikien kanssa saunaan (serkkujen) ja ihan on itse tämän "keksinyt", ei ole aikuisten korvien välissä mitään vikaa. Itseasiassa tyttö itse otti puheeksi ettei halua mennä, mä en tuota vielä tajunnut edes huomioida. Näiden perusteella mun mielestä 8v poika naisten puolella ei ole ok.
miesten puolelle.
Jotkut vain ei uskalla katkaista napanuoraansa vielä tuolloinkaan ja raahaavat isot poikansa tyttöjä katselemaan naisten puolelle.
Meidän tyttö piti 8v. synttärinsä uimahallissa ja siellä kysyttiin osallistujien ikää.
Koska mukana olleet olivat yli 7-vuotiaita laitettiin tytöt ja pojat omiin pukkareishinsa.
Meidän lapsen 9v. kaveri on kyllä jo arka näyttäytynmään muiden seurassa olman vaatteita. useat hänen ystävistän eivät voi vaihtaa edes T-paitaa jos joku vieras miespuolinen on lähettyvillä.
8-vuotias kuuluu ehdottomasti jo meisten puolelle.
kun 8-vuotiaana kävin kaverin kanssa kahdestaan uimassa. Harhailtiin siellä pukukoppien seassa eikä tiedetty mistä pääsee altaalle. Ei ollut kovin kivaa, vaikka lopulta päästiin uimaan.
Seuraavalla kerralla pelotti jo etukäteen eksymisen mahdollisuus.