Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset vanhemmat antavat teiniensä hillua humalassa?

Vierailija
09.09.2011 |

Tämä ei mene minulla jakeluun. Jos lapsemme jäisivät kerrankin kiinni alkoholinkäytöstä, he saisivat sellaiset arestit, ettei tarvitsisi toista kertaa moista miettiä. 15-vuotias on vielä täysin riippuvainen vanhemmistaan. Vanhemmilla on kyllä keinoja varmistaa, että nuori noudattaa sääntöjä.

En nyt tarkoita Kestin tapausta mitenkään erikseen, vaan yleensä. En vain ymmärrä nykyajan aikuisia.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotenkin, että otetaan kännit alkuillasta ja sitten tullaan kotiin esim. klo 22 selvinpäin? Minkähänlaiset kännit tässä on sitten vedetty? Outoa. Ja että poltetaan röökiä salaa? tätä en tajua miten onnistuu, kyllähän se löyhkä jää vaatteisiin.

Vierailija
2/64 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kännätä salaa vanhemmiltaan? Siis jotenkin, että otetaan kännit alkuillasta ja sitten tullaan kotiin esim. klo 22 selvinpäin? Minkähänlaiset kännit tässä on sitten vedetty? Outoa. Ja että poltetaan röökiä salaa? tätä en tajua miten onnistuu, kyllähän se löyhkä jää vaatteisiin.

Itse kun vedin ensikännit, oli pullonkorkki jäänyt auki laukkussa ja viinakset valuneet laukkuun, haju sen mukainen ja itse oksentelin koko seuraavan päivä. Ei pysynyt salassa, ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat dokaavat, lapset näkevät mallin. Käsi pystyyn, jonka kotona alkoholinkäyttöaste on 0 % !

ja kaksi alaikäistä eivät ole juoneet koskaan.

Me käytämme kyllä alkoholia mieheni kanssa mutta ehkä sopivan fiksulla tavalla. Alkoholi on aikuisten juoma ( eikä pakollinen heillekään), se on ollut lapsille aina selviö.

Vierailija
4/64 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmaksi selitellä, niin

- lihavien vanhempien lapsista tulee lihavia

- alkoholia enemmän kuluttavien vanhempien lapsista tulee enemmän alkoholia käyttäviä

- hyväksikäytetyistä tulee hyväksikäyttäjiä

huomattavasti suuremmalla dodennäköisyydellä. Siis ei aina mutta......

Vierailija
5/64 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenne tietävät että rakastatte ja tuette lapsianne vain jos he eivät juo viinaa eivätkä tupakoi. Ette siis rakasta heitä vaan heidän tupakoimattomuuttaan.

Vanhemmuuteen kuuluu se että epätäydellisiäkin lapsia rakastetaan ja tuetaan, silloin he sitä eniten tarvitsevat.

Ja luuletko ihan todella, että tuollainen keskustelu on tae jostakin? Voin kertoa, että aivan samalla tavalla on keskusteltu lasten kanssa niin alkoholista, tupakasta kuin huumeistakin ja silti se 17v on kokeillut alkoholia, tupakkaa ja todennut, että huumeitakin on tarjottu, vaan ei kokeile. Ja meillä on kotiintuloajat olleet aina, on haluttu tietää missä seurassa nuori pyörii ja minne on menossa jne. Silti, kaikesta huolehtimisesta huolimatta se on tupakkaa polttanut ja alkoholia juout. Ja sanktioita on annettu.

jos lapsemme kuitenkin haluavat alkaa teineinä kännäämään tai polttamaan, tietävät he, että emme sitä hyväksy ja omaa elämäänsä he tuhoavat. Tulevat varsin hyvin tietämään, että olemme todella pettyineitä jos meinaa jatkaa samaa, voi alkaa selvitä muistakin asioista oman mielen mukaan, ilman meidän tukea. Jos näin käy, olemme todellakin epäonnistuneet vanhempina, jos heidän touhu jatkuisi, en todellakaan tiedä, mikä olisi tulos. Tiedän ikävä kyllä, miten joillekin 13-15v nuorille on käynyt kun kännääminen on niin paljon hauskempaa kuin esim. koulu, laitoksiin ovat päätyneet. Jos sitä meidänkin lapset haluavat, siitä sitten vain. Kotona tätä ei ole opetettu.

Vierailija
6/64 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat dokaavat, lapset näkevät mallin. Käsi pystyyn, jonka kotona alkoholinkäyttöaste on 0 % !

Mulla on vanhemmat, joiden alkoholinkäyttöaste on jao li zero.

Ja kas, eipä tuo auttanut.

Juon joka viikko jonkun verran. Viiniä, oluen tai skumppaa. Pidän mausta! Vanhempien esimerkkillä voi olla vaikutusta tai sitten ei...

Vierailija
7/64 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tietoa onko Kesti ollut humalassa, tama on vain taruilua niilta pojilta jotka hanet nakivat viimeiseksi ja ovat itse epailtyja. Onko Suomessa nain helppoa harhauttaa poliisia ja selvita minkalaisesta rikoksesta tahansa. Minka vuoksi muuten oletetaan ilman muuta etta 15-vuotiaat juovat? Kannattaisi hankkia ensin faktaa.

Vierailija
8/64 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä kännit vetää ilman että sitä joku huomaa. Joku sitä tuossa epäili, että miten muka voi juoda kännit eikä jää kiinni? Helposti. Aloittaa vaan tarpeeksi ajoissa juomisen niin että selviää tarpeeksi kotiin mennessä.

Vanhempia on oikeasti tosi helppo huijata. Itse en jäänyt teininä kiinni kertaakaan vaikka join harva se viikonloppu (ja ei, minusta ei ole tullut alkoholistia). Joskus oli tosi paha olla (kuuluu varmaan siihen teini-ikään) ja ihan toivoin, että jäisin kiinni ja minua rangaistaisiin mutta kertaakaan näin ei käynyt. Vanhemmat oli kyllä kotona, mutta kiireisiä eivätkä todella osanneet edes epäillä mitään kympin oppilaasta. Edes tupakanhajua eivät huomanneet vaikka kumpikaan vanhemmistani ei polttanut.

Myös minua on huijattu. .tytärpuoli on ollut humalassa useita kertoja silmieni alla enkä ole sitä huomannut. Jälkeenpäin (nyt 18 v.) on kertonut muutamia kertoja. Oikeasti, jos ei osaa epäillä niin ei sitä välttämättä vaan huomaa.

Minusta tuntuu että harvassa on tänä päivänä ne vanhemmat jotka oikeasti sallivat sen teinin juomisen.. Eiköhän ne suurin osa ole niitä huijattuja, jotka ei vaan huomaa mitä teinin elämässä tapahtuu. Aikaiset kotiintulotkaan ei välttämättä auta, onhan sitä ollut lehdissä juttua päiväkänneistäkin.

Vierailija
9/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat, että "se kuuluu nuoruuteen" ja " saa ne sitä juotavaa kuitenkin jostakin, vaikka kiellettäisiin".

Juu, ei onnistu meilläkään! Jos teininä alkavat kännäilemään tai tupakoimaan, voivat olla varmoja etteivät vähällä selviä! Onneksi ainakin toistaseksi lapset ovat hyvin tietoisia, miten tyhmää humalaisten ihmisten käytös on ja kuinka pahalle tupakka haisee..

Vierailija
10/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne normaalit teinit hilluu humalassa, antavat vanhemmat tai eivät!

kyllä ne keinot keksii!

Vierailija
11/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan teini tekee sen salassa. Näin oli minun nuoruudessani ja näin on lapsipuoli nyt myöhemmin kertonut tehneensä ja vaikka oli säännöt, rajat ja kotiintuloaajat, niin ei sitä välttämättä nuoresta huomaa. Onko tällainen asia vielä jollekin yllätys? Eikö ap ole ollut koskaan nuori, jonka kaveripiirissä olisi harrastettu oluen/lonekron/omppuviini juomista diskon takana ja kotiin mentiin sitten jo selvinneenä?

Vierailija
12/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki nuoret kokeilevat vanhempien tietämättä, mutta vaikka "hehheh" tuossa aiemmin jotain sössötti väliin, nyt oli kyse siitä että vanhemmat tietävät että nuoret juovat ja antavat sen jatkua.

On luonteen laiskuutta ja yksinkertaista tyhmyyttä antaa lapsensa käyttäytyä niin, vedoten esimerkiksi juuri tähän lapselliseen lauseeseen; "se kuuluu nuoruuteen..".

Jos on kasvanut sellaisessa ympäristössä jossa on ihan normaalia juoda kännejä, niin kai siinä tilanteessa on vaikea nähdä sitä millään lailla vääränä ja ei toivottavana käytöksenä.

Vierailija
13/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan teini tekee sen salassa. Näin oli minun nuoruudessani ja näin on lapsipuoli nyt myöhemmin kertonut tehneensä ja vaikka oli säännöt, rajat ja kotiintuloaajat, niin ei sitä välttämättä nuoresta huomaa. Onko tällainen asia vielä jollekin yllätys? Eikö ap ole ollut koskaan nuori, jonka kaveripiirissä olisi harrastettu oluen/lonekron/omppuviini juomista diskon takana ja kotiin mentiin sitten jo selvinneenä?

Ei mun tuu omasta teini-iästä mieleen yhtään kaveria, joka olis SAANUT hillua humalassa. Kyllä joku joskus jäikin kiinni ja sai arestia, mutta eihän sitä nyt ketään voi loppuikäänsä pitää lukkojen takana.

Vierailija
14/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät vaan ole jääneet kiinni.

ihmettele sä tätä rauhassa. ehkä sä vaan olet niin tyhmä ja lapsesi fiksuja.

Vierailija
15/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tulisi semmoiset arestit jos humalassa kerrankin olisi. Kotiintuloaika meillä viikonloppuna 20 ja ja lapset 12 ja 14 vuotiaat.

Luulen, että kotona vanhenmmatkin ovat humalssa niissä tapauksissa joissa teinitkin jo humalassa. Surullista.

Vierailija
16/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kellään ei loppunut ryyppäilyt aresteihin ja rangaistuksiin.

Vierailija
17/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä piireissä taas juominen ja röökinpoltto on must.

Ennen oli toisin, suurin piirtein vain uskovaiset ei juonu. Onneksi tän päivän nuoret on fiksumpia.

kyllä ne normaalit teinit hilluu humalassa, antavat vanhemmat tai eivät!

kyllä ne keinot keksii!

Vierailija
18/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esim. aikoinaan sain luvan mennä päivällä oleville ilmaiskeikoille. Aina sinne jostain sai alkoholia, ja kun alussa tempaisi nopeasti ehti kivasti selvitä siihen mennessä kun oli kotiintuloaika (klo 22 viikonloppuisin, eli klo 21 viimeistään piti lähteä kotia kohti jos meinasi ehtiä).

Joskus menin kaverin kanssa kaverin mummolle yökylään, mummo oli puolikuuro ja oli helppo yöllö livistää omille teille kamun kanssa.

En jäänyt koskaan kiinni eikä vanhemmat epäilleet mitään kun hoidin kouluni hyvin ja alkoholin juomiset pystyin peittämään hyvin.

Vierailija
19/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kotona vanhenmmatkin ovat humalssa niissä tapauksissa joissa teinitkin jo humalassa. Surullista.

eivät ole olleet ikinä mun nähteni humalassa eivätkä ole saunakaljojakaan juoneet, vaan alkoholin käyttö on heillä ollut paljon, paljon harvinaisempaa.

Vierailija
20/64 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tulisi semmoiset arestit jos humalassa kerrankin olisi. Kotiintuloaika meillä viikonloppuna 20 ja ja lapset 12 ja 14 vuotiaat.

Mulla oli kaverina absolutistiperheen tyttö. No, ysiluokan päättäjäis-diskossa vetaisi kunnon kännit (eikä olut edes eka kerta) ja ambulanssi sille jouduttiin tilaamaan. Eipä olleet vanhemmat kännissä kun tulivat hakemaan lapsen vatsahuuhtelusta. Oletko ihan oiekasti noin sinisilmäinen vai pelkästään yksinkertainen? Ja klo 20 kotiintuloaika pitää 18 ikävuoteen asti ja auttaa jotenkin siihen, ettei nuori halutessaan pääse kännäämään? Voi morjens...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme