Miesten kalsareiden käyttö - väittelyä miehen kanssa!
Kertokaas miestenne kalsarikäytännöistä. Vaihdetaanko kalsarit joka päivä (oli käytössä sitten pitkät tai lyhyet) ja pidetäänkö pitkien kalsareiden alla lyhyitä?
Tästä on nyt väännetty jo monta kuukautta miehen kanssa ja joku ratkaisu pitäisi asiaan saada. Mä olen sitä mieltä, että kalsarit vaihdetaan päivittäin ja pitkien kalsareiden alla voi halutessaan käyttää lyhyitä (silloin tietty lyhyet päivittäin pyykkiin ja pitkiä voi pitää parisen päivää). Miehen mielestä samoja kalsareita voi hyvin pitää pari(-kolme) päivää.
Kommentit (72)
Mitä ihmettä se vaimolle kuuluu minkälaista kalsarivarustusta mies pitää? Eikö se ole yksinomaan miehen asia? Itse asiassa se vaihtovälikin on miehen oma asia.
Minä en edes tiedä pitääkö mieheni pitkien kalsareiden alla lyhyitä. Enkä aio kysyä.
Olen siitä, että eihän se vaimon asia ole. Mutta ihmettelen sitä, että ettekö te miehesi kanssa pukeudu tai riisuudu toistenne nähden?
Miehen mielestä pitkien kalsareiden alla käytetään lyhyitä. Mun mielestä tuollainen tuplavarustus tuntuu hullulta, eli pitkien kalsareiden alle ei tule lyhyitä kalsareita (ja ne tietenkin vaihdetaan päivittäin). Mun isä ja veli on myös tämän kevyemmän linjan kannattajia, mutta lyhyehkön empiirisen tutkimuksen perusteella vähemmistössä... Aiemmin tämä erimielisyys ei ole aiheuttanut sen kummempaa, mutta nyt kun esikoinen on kalsarin käyttöiässä, on asiasta keskusteltu. Toistaiseksi meidän poika seuraa isänsä jalanjälkiä ja pitkien kalsareiden alla on lyhyet (ja kummatkin vaihdetaan päivittäin).
Mutta mun logiikan mukaan sukkiksest tai leggarit eivät ole pitkät pikkuhousut. Kalsarit taas on kalsarit, pitkät tai lyhyet (nimikin sen jo sanoo!), eikä kalsareita ole tarkoitettu käytettäväksi tuplina päällekkäin. :)
Ja mulle on siis ihan sama, miten mieheni niitä haluaa käyttää (ja varsinkin kun itse haluaa kummatkin päivittäin vaihtaa, niin ei tarviikaan puuttua), mutta asia nousi esiin, kun lapsi alkoi käyttää kalsareita. Pikkupoikien kalsarit muuten onkin ulkonäöltäänkin enemmän leggarityyppiset, joten niihin lyhyiden kalsareidn alle laittaminen on jotenkin "luonnollisempaa".
ja tietysti pitkiä kalsareita niiden päällä voi pitää monta päivää
..jos ette tiedä edes sitä, onko miehellänne pitkisten alla lyhyet alkkarit. Kuka teillä sitten pyykkää? Äiti vai kotipalvelu?
Mieheni pitää pikkuhousuja ja niiden päällä talvella pitkiksiä. Samoin pojat tekevät. Ja koko perhe vaihtaa pikkuhousut päivittäin, tietenkin.
Hyvänen aika!
Mies kun kaipaa tukea sinne alakertaan, vähän kuin nainen kaipaa rintaliivejä. Voin kuvitella, että pelkät pitkät kalsarit tosiaan tuntuvat vähän epämukavilta, kun tavara roikkuu miten sattuu.
Voisitko sä ruveta kutsumaan niitä tykeiksi, mamiksiksi tai lonkkareiksi, niin pääsisit yli tosta nimitysongelmasta?
En itseikään vaihda alushousuja ihan joka päivä. Sen mukaan onko likainen. Pelkkä valkovuoto, jos ei ole kovin paljon ei minusta ole likaa joka on 'kamalaa'. Pari kolme päivää olisiko alkkareiden vaihtoväli.
Mahdat haista kuselle
Legginssit on asia erikseen, ne on tarkoitettu näkymään (vaikka ulkonäkö ei aina noista aluskerrastojen housuista eroa) mutta mikä niiden pitkien alushousujen nimi on?
Miksi minä niiden perään katsoisin?
Kodinhoitohuoneen pyykkikoreista jokainen osaava täyttää pesukonetta, kun ehtii. Mistä sen tietää mitkä alushousut on milloinkin ollut päällä, ja oliko yhdessä vai erikseen?
..jos ette tiedä edes sitä, onko miehellänne pitkisten alla lyhyet alkkarit. Kuka teillä sitten pyykkää? Äiti vai kotipalvelu?
Mieheni pitää pikkuhousuja ja niiden päällä talvella pitkiksiä. Samoin pojat tekevät. Ja koko perhe vaihtaa pikkuhousut päivittäin, tietenkin.
Hyvänen aika!
vaihtaa sukat päivittäin, kalsarit (lyhyet tai pitkät) kun on likaiset. Vain toiset kerrallaan, ei lyhyitä pitkien alla. En itseikään vaihda alushousuja ihan joka päivä. Sen mukaan onko likainen. Pelkkä valkovuoto, jos ei ole kovin paljon ei minusta ole likaa joka on 'kamalaa'. Pari kolme päivää olisiko alkkareiden vaihtoväli. Onko teillä ihan joka päivä vaihtavilla sitten alushousut jotenkin erityisen pahan hajuiset jo yhdestä vuorokaudesta. Voihan noita alkkareita vaihdella kuinka haluaa. Pyykinpesukone pesee ja noin, mutta minkään hygienia ongelman, esim. tautien takia ei varmaan ole tarvetta pakolla pestä, että on vain semmoinen tapa. Samahan se on ihonkin pesemisen kanssa. Meillä muuten alapesu aina kakkaamisen jälkeen kaikilla.
Eli monta kertaa päivässä. Ei tunnu hyvältä laittaa likaisia takaisin jalkaan, vaikka mitään näkyvää/haisevaa likaa ei olekaan.. Etkö sä käy suihkussakaan pariin kolmeen päivään, vai vedätkö reteesti ne likaiset pikkarit suihkun jälkeen takaisin?
Niin itselläni, lapsillani kuin miehelläni sama nimitys pitkille alushousuille. Ihan kaupasta löytyy! Eikä mieheni pidä niitä aataminaikuisia aukkohousuja. Vähänkö ällöjä!
Itselläni on kyllä likainen olo, jos en vaihda alushousuja ja sukkia päivittäin. Mies käyttää lyhyitä alkkareita pitkien kalsareiden alla ja myös hän vaihtaa alushousut+sukat päivittäin. Monena päivänä alushousut+sukat tulee vaihdettua useamman kerran päivässä, koska suihkun jälkeen en laita likaisia päälle. Esim. aamusuihku+vaihto, töiden jälkeen salille+pikainen suihku+vaihto ja illalla vielä sauna. Mielestäni se ei ole mitenkään ylihygieenistä.
Mies kun kaipaa tukea sinne alakertaan, vähän kuin nainen kaipaa rintaliivejä. Voin kuvitella, että pelkät pitkät kalsarit tosiaan tuntuvat vähän epämukavilta, kun tavara roikkuu miten sattuu. Voisitko sä ruveta kutsumaan niitä tykeiksi, mamiksiksi tai lonkkareiksi, niin pääsisit yli tosta nimitysongelmasta?
Mä en tiedä oliko se ap, jolla oli ongelmaa tuon nimityslogiikan kanssa, vaan minä (21 ja joku muu aiempi numero). Mulla kun ei ole tuota jalkojen välissä roikkuvaa uloketta, niin en ole aiemmin ymmärtänyt sen "tuen tarvetta". Sen jälkeen, kun mieheni mua asiasta valaisi, niin olen tullut siitäkin tietoiseksi.
Niin ja kiitos vinkistä. Mamiksiksi mä niitä jo kutsunkin, joten olen päässyt yli tästä ongelmastani. Meillä on rauha siis maassa tämän asian suhteen.
21
Käyttää lyhyitä pitkien alla silloin harvoin kun pitkiä kalsareita käyttää. Laittaa kyllä pitkätkin kalsarit yleensä päivän käytön jälkeen pesuun, kun käyttää niitä aika harvoin.
Myös lapset vaihtavat meillä alushousut päivittäin, usein koko vaatekerran.
vaihtaa sukat päivittäin, kalsarit (lyhyet tai pitkät) kun on likaiset. Vain toiset kerrallaan, ei lyhyitä pitkien alla. En itseikään vaihda alushousuja ihan joka päivä. Sen mukaan onko likainen. Pelkkä valkovuoto, jos ei ole kovin paljon ei minusta ole likaa joka on 'kamalaa'. Pari kolme päivää olisiko alkkareiden vaihtoväli. Onko teillä ihan joka päivä vaihtavilla sitten alushousut jotenkin erityisen pahan hajuiset jo yhdestä vuorokaudesta. Voihan noita alkkareita vaihdella kuinka haluaa. Pyykinpesukone pesee ja noin, mutta minkään hygienia ongelman, esim. tautien takia ei varmaan ole tarvetta pakolla pestä, että on vain semmoinen tapa. Samahan se on ihonkin pesemisen kanssa. Meillä muuten alapesu aina kakkaamisen jälkeen kaikilla.
Eli monta kertaa päivässä. Ei tunnu hyvältä laittaa likaisia takaisin jalkaan, vaikka mitään näkyvää/haisevaa likaa ei olekaan.. Etkö sä käy suihkussakaan pariin kolmeen päivään, vai vedätkö reteesti ne likaiset pikkarit suihkun jälkeen takaisin?
Siis että onko sekään nyt niin kamalaa, ettei ihan joka päivä käy suihkussa? Tai onko sekään niin kamalaa, jos laittaiskin ne vaikkapa päivän olleet pikkarit takaisin. Vaikea uskoa, että niissä mitään tosi kamalaa bakteeripesää on, ellei juuri jotain tautia ole liikkeellä perheessä. Ymmärrän, että ällöttää, jos on bakteerikammoinen ja nykyinen tyyli sisäistetty, että ne pikkuhousut on vaihdettava joka päivä tai kuten sinä joka vessakäynti. Ei se silti ole mikään pakko kenenkään tehdä niin, eikä osoitus mistään vaarallisesta epähygieniasta jos tekee toisin kuin nykyinen yleisin tyyli (yli?ehkä)hygieniassa. Joskus, ei niin kauan sitten, ihmiset kävivät kerran viikossa saunassaa/pesulla ja siinä lauantaina (yleensä) vaihdettiin puhtaat vaatteet. Sairastettiinko enemmän? Voi olla että vähemmän. Kulttuurista, sanon minä, kuinka asiaa tahtoo katsoa. Ei oikeasti mitään tositosi järkyttävää. Tunnet hetken käytetyt pikkarit likaisena ja ällöttävänä, koska olet niin psyykkisesti sisäistänyt.
Täytyy näyttää ketju miehelle :) Tuolla joku ihmetteli miksi jaksamme kuukausikaupalla tästä vääntää. Ihan tosissamme emme tällaisesta asiasta tietenkään riitele, kunhan välillä sanailemme ja ilmoitamme olevamme eri mieltä. Ei kai kaikkien väittelyn aiheiden tarvitse niin asiallisia olla :)
Mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että pitkien kalsareiden alla pidetään lyhyitä, siis samaten kun naiset pitää (kai yleensä) alkkareita sukkisten tms. alla. Silloinhan riittäisi hyvin, että alla olevat lyhyet kalsarit vaihdetaan päivittäin ja päällä olevat tarpeen mukaan parin päivän välein. Mies itse pitää tätä kaksien kalsarien taktiikkaa todella typeränä, mutta ei vaihda "suorassa ihokosketuksessa" olevia pitkiä kalsareita päivittäin. Ei tosin vaihtaisi lyhyitäkään. Taisin siis tuossa alussa ilmaista kantani epäselvästi. Ap
Hyvänen aika!
Miehet eivät pidä pikkuhousuja.
..jos ette tiedä edes sitä, onko miehellänne pitkisten alla lyhyet alkkarit. Kuka teillä sitten pyykkää? Äiti vai kotipalvelu? Mieheni pitää pikkuhousuja ja niiden päällä talvella pitkiksiä. Samoin pojat tekevät. Ja koko perhe vaihtaa pikkuhousut päivittäin, tietenkin. Hyvänen aika!
Naisenko se pitäis olla joka aina pyykkää ja joka huoltaa miehensä vaatteet?? Miksi?? Aikuinen mies osaa itsekin pyykätä!!
Hyvänen aika!
Miehet eivät pidä pikkuhousuja.
Kirjoittaja on ehkä ostanut naisten osastolta miehelle kasan pikkareita ja pitkiksiä kun kalsarit on niin brutaalin ällöjä. Ihan 100-varmasti sen mies myös pissii istualtaan. Kunnes se mies täyttää 50v ja etsii naisen joka ei määräile kuinka eletään, vaan antaa miehen olla niin kuin tahtoo. Oikein hyvää eroainesta!