PerSut on nuorten ja koulutettujen ihmisten suosima puolue
Kommentit (101)
linkittämää kuvaa sen verran, että vaikka nuo ihmiset tuossa ehkä näyttävät "junteilta" niin sellaisia SUURIN osa suomalaisista on!
Jos asuu ihan HKI:n keskustassa, niin siellä vastaan kävelee varmaan laitettuja ihmisiä, hiukset hyvin, muodikkaat vaatteet, ja sellainen trendikäs look kaikin puolin.
Mutta jos laajentaa sitä maailmankuvaa ja matkustaa vaikka Kajaaniin, Jämsään, Pihtiputaalle tmv. paikkakunnalle, niin siellä ihmiset eivät ole samanlaisia kun HKI keskustassa!
Kävellään "feikkikrokseissa", tuulipuku on 90-luvun alusta ja Kampaamo Pirjo leikkaa hiukset edelleen samanlailla kun 80-luvulla.
Mikään ei kuitenkään tee noista ihmisistä TYHMEMPIÄ kun joku pk-seudun metroseksuaali. Kaikilla suomalaisilla on äänioikeus ja oikeus omaan mielipiteeseensä. Vaikka moni haluaa nähdä Suomen maana jossa ollaan fiksuja, hyvin pukeutuvia, "oikealla" tavalla ajattelevia jne. niin se kaunis kuva ja todellinen elämä ja todelliset suomalaiset ovat ihan eri asioita.
Ja myöskään ihmisen ulkonäkö ei kerro tästä kaikkea, hyvä esimerkki sukulaiseni joka eläkkeellä oleva entinen merimies. Hän näyttää hanttapulilta ja viettää paljon aikaa paikallisessa baarissa. Kuitenkin hän on kirjaimellisesti seilannut maailman ympäri, puhuu sujuvasti ainakin kuutta seitsemää kieltä, ja aika rikas hän myös on. Hänet varmasti moni tuomitsee jo ulkonäön vuoksi, vaikka pitäisi kiehtovana ihmisenä kun tutustuisi.
No minä henk.koht. olen aina pitänyt kyllä opistotasoistakin koulutusta "ihan hyvänä koulutuksena" ja opistoinsinööriäkin HYVIN KOULUTETTUNA, vaikka lääket.lis. itse olenkin.
Pidän jopa ammattikoulun käyneitä koulutettuina. Siksi kai en kokoomusta enää äänestäkään vaan tohdin äänestää persuja, persupuolue kun ei ole minulle mikään "liian huono".
Moni kokkarihan ei kehtaa äänestää persua, jossain noista jutuista sekin vissiin mainittiin. Luulevat piruparat että KORKEASTI KOULUTETUN pitää edes imogosyistä antaa ääni Käteiselle ja muille maanpettureille. Leimautua näin tähän "kykypuolueeseen" :D :D
Ja lääket.lis. tällä kertaa vaikka idiotismi tihkuu joka rivistä. Kuule, sinä olet aivan liian tyhmä esittämään fiksua. Olet niitä ns. onnellisia, jotka ei itse edes tajua miten tyhmiä ovat.
Entisiä kokoomuksen äänestäjiä olemmekin, TODELLA entisiä!
milloin on koko suku kääntynyt kokoomuksen äänestäiksi ja milloin työpaikka ja milloin koko tuttavapiiri ja milloin naapurin sikalan siatkin.
Minkähänlainen suuruus siellä kuvittelee minun antavan sinun näkemyksillesi minusta tai minun naurettavuudestani mitään arvoa? Sallinet että nauran sinulle? et vai? No nauran kuitenkin :D
Niin, MILLOIN se suku kääntyi Kokoomuksen äänestäjiksi? Halunnet kertoa?
Meillä kun kävi just päinvastoin, mieheni kanssa käännyimme kokoomuslaisesta persuksi.
Moni kokkarihan ei kehtaa äänestää persua, jossain noista jutuista sekin vissiin mainittiin. Luulevat piruparat että KORKEASTI KOULUTETUN pitää edes imogosyistä antaa ääni Käteiselle ja muille maanpettureille. Leimautua näin tähän "kykypuolueeseen" :D :D
Eivätköhän kokoomuslaisetkin ihan äänesti sillä perusteella, että kannattavat puolueen ajatuksia.
Aika moni korkeastikoulutettu äänestää ihan vallan muuta kuin kokoomusta. Tai persuja.
No minä henk.koht. olen aina pitänyt kyllä opistotasoistakin koulutusta "ihan hyvänä koulutuksena" ja opistoinsinööriäkin HYVIN KOULUTETTUNA, vaikka lääket.lis. itse olenkin.
Pidän jopa ammattikoulun käyneitä koulutettuina. Siksi kai en kokoomusta enää äänestäkään vaan tohdin äänestää persuja, persupuolue kun ei ole minulle mikään "liian huono".
Ja lääket.lis. tällä kertaa vaikka idiotismi tihkuu joka rivistä. Kuule, sinä olet aivan liian tyhmä esittämään fiksua. Olet niitä ns. onnellisia, jotka ei itse edes tajua miten tyhmiä ovat.
Sinä neropatti häviät tämän skaban, minulla nimittäin tutkintotodistus löytyy ja juuri se minkä väitinkin löytyvän eikä edes huonoilla arvosanoilla.
Et sinä ole niin fiksu kuin mitä yrität uskotella. Et sinä lääkäriä mammapalstalta pysty tunnistamaan, vaikka kuinka yrität omaa "älyäsi" yli minun tarjoilla.
Jos tästä pitemmälle mentäisiin, niin pääsisit myöntämään että väärässä olit. Vaikka kuinka luulet tietäväsi "miten lääkäri kirjoittaa ja miten ei kirjoita".
Meillä kun kävi just päinvastoin, mieheni kanssa käännyimme kokoomuslaisesta persuksi.
Olette miehesi kanssa ponnistaneet keskiluokkaan - mielestänne ylempään keskiluokkaan, toki. Sen vuoksi alunperin äänestitte sitten kokoomusta, koska "sehän ajaa näitä meidän asioita".
Sittemmin petyitte: siellä keskiluokassa ei ollutkaan niin kivaa kuin piti olla. Siis siitähän piti aueta sellainen helppo elämä. Ei auennut. Veroja piti maksaa (siis hei haloo, veroja) ja sitten niitä rahoja vaan syydettiin kaiken maailman mamuille.
Mutta onneksi tuli Perussuomalaiset ja pelasti tilanteen. Henkinen koti löytyi.
Nyt voi sitten korostaa, kuinka tässä ollaan hyvätuloisia ja koulutettuja ja äänestetään PerSuja. Vaikka ennen äänestettiin Kokoomusta. Nyt ei kyllä enää.
Henkistä perintöä ei luoda yhden sukupolven aikana.
linkittämää kuvaa sen verran, että vaikka nuo ihmiset tuossa ehkä näyttävät "junteilta" niin sellaisia SUURIN osa suomalaisista on! Jos asuu ihan HKI:n keskustassa, niin siellä vastaan kävelee varmaan laitettuja ihmisiä, hiukset hyvin, muodikkaat vaatteet, ja sellainen trendikäs look kaikin puolin. Mutta jos laajentaa sitä maailmankuvaa ja matkustaa vaikka Kajaaniin, Jämsään, Pihtiputaalle tmv. paikkakunnalle, niin siellä ihmiset eivät ole samanlaisia kun HKI keskustassa! Kävellään "feikkikrokseissa", tuulipuku on 90-luvun alusta ja Kampaamo Pirjo leikkaa hiukset edelleen samanlailla kun 80-luvulla. Mikään ei kuitenkään tee noista ihmisistä TYHMEMPIÄ kun joku pk-seudun metroseksuaali. Kaikilla suomalaisilla on äänioikeus ja oikeus omaan mielipiteeseensä. Vaikka moni haluaa nähdä Suomen maana jossa ollaan fiksuja, hyvin pukeutuvia, "oikealla" tavalla ajattelevia jne. niin se kaunis kuva ja todellinen elämä ja todelliset suomalaiset ovat ihan eri asioita. Ja myöskään ihmisen ulkonäkö ei kerro tästä kaikkea, hyvä esimerkki sukulaiseni joka eläkkeellä oleva entinen merimies. Hän näyttää hanttapulilta ja viettää paljon aikaa paikallisessa baarissa. Kuitenkin hän on kirjaimellisesti seilannut maailman ympäri, puhuu sujuvasti ainakin kuutta seitsemää kieltä, ja aika rikas hän myös on. Hänet varmasti moni tuomitsee jo ulkonäön vuoksi, vaikka pitäisi kiehtovana ihmisenä kun tutustuisi.
tuosta kuvasta ja tietää ilmapiirin missä he elävät ja mitä tavoittelevat ja TIETÄÄ heidät tyh... anteeksi persuiksi, saako sitten sanoa mielipiteensä?
Eivätköhän kokoomuslaisetkin ihan äänesti sillä perusteella, että kannattavat puolueen ajatuksia.
kun ei niitten puolueella ole kovin paljon muita ajatuksia kuin että nyt tarvitaan muutos ja persut on ainoat jotka se voi tehdä. Lisäksi poppoon käytännön politiikka muodostuu lähinnä muiden mollaamisesta. Siksi sitten keskitytäänkin lähes yksinomaan tähän iänikuiseen oman erinomaisuuden hehkuttamiseen ja puoluekanta tuntuu määräytyvät sen mukaan miten paljon persuja minäkin päivänä haukutaan, ei sen mukaan mitä konkreettista ne on politiikassa tehneet.
You made my day:-) Thanks!
T: Antipersu
Aika moni korkeastikoulutettu äänestää ihan vallan muuta kuin kokoomusta. Tai persuja.
Juuri siten kirjoitin kuin miten asia on uutisoitu. Moni kokoomuksen kannattaja ei KEHTAA äänestää persuja, koska persut mielletään luuseripuolueeksi. Ja moni kokkariäänestäjä haluaa kuulua "menestyjiin", edes sen verran että äänestää puoluetta joka mielletään "nuorekkaaksi ja menestyneeksi".
Tästä on ollut mainintoja monissakin lehtijutuissa, joissa on pohdittu sitä miksi Kokoomuksen kannattajakuntaa valuu kaikkein vähiten Persuihin, vaikka Persuilla on varsin kokoomuslainen arvomaailma. Tai siis ainakin sen edesmenneen entisen Kokoomuksen arvomaailma, joka KOK:lla oli ennen Stubbin ja Käteisen aikaa.
Ja nyt lähden hakemaan lastani eskarista, jos osaatte käyttää Googlea niin hakekaa artikkeleita aiheesta. Ettei tarvitse itkeä että "taas persu valehteli" :D
vaikea mun on kuvitella kokoomuksen kannattajaa persuja kannattamassa, kun persujen katse on käännetty kohti perämetsiä joissa arjal-- anteeksi kantasuomalaiset pellavapäät vaeltelevat saloilla puht- anteeksi ilman työpaikat vieviä ulkomaaneläviä. Kun taas kokoomus on perinteisesti ollut talouselämästä ja kansainvälisyydestä kiinnnostuneiden puolue.
Olette miehesi kanssa ponnistaneet keskiluokkaan - mielestänne ylempään keskiluokkaan, toki. Sen vuoksi alunperin äänestitte sitten kokoomusta, koska "sehän ajaa näitä meidän asioita".
Sittemmin petyitte: siellä keskiluokassa ei ollutkaan niin kivaa kuin piti olla. Siis siitähän piti aueta sellainen helppo elämä. Ei auennut. Veroja piti maksaa (siis hei haloo, veroja) ja sitten niitä rahoja vaan syydettiin kaiken maailman mamuille.
Mutta onneksi tuli Perussuomalaiset ja pelasti tilanteen. Henkinen koti löytyi.
Nyt voi sitten korostaa, kuinka tässä ollaan hyvätuloisia ja koulutettuja ja äänestetään PerSuja. Vaikka ennen äänestettiin Kokoomusta. Nyt ei kyllä enää.
Henkistä perintöä ei luoda yhden sukupolven aikana.
Niin kävi meidänkin tapauksessamme.
Akateemisesti koulutetuista kodeista olemme molemmat, sori. Akateemisten jälkeläisiä siis. Eli emme ole mistään amiskodeista vaikka niin toivoisit.
Itse ainakin tunnen tyhmiä ihmisiä ihan joka puolueen kannattajista! :D
Mutta pointti onkin se, että KAIKILLA on äänioikeus, myös niillä "tyhmillä", demokratiassa enemmistön mielipide ratkaisee, ja siihen sitten vähemmistö "alistuu".
Teoriassa olisi mahdollista luoda järjestelmä jossa äänioikeus ei olisi jokaisen 18-v oikeus vaan pitäisi täyttää tietyt ehdot. Mutta tuolloin emme enää eläisi demokratiassa.
Ja KUKA määrittelisi ketkä saavat äänestää, pitääkö kuulua kirkkoon, olla vähintään 2. asteen koulutuksen käynyt, omistaa ajokortti, pitääkö olla työssäkäyvä, pitääkö olla äiti/isä, pitääkö osallistua älykkyystestiin ja mikä testi olisi paras, painotetaanko tunneälyä vai matemaattista lahjakuutta jne. jne.
Tuo olisi hyviän vaikeaa määritellä kuka on/ei ole liian tyhmä äänestääkseen, ja siksi demokratia on hyvä, harvainvalta kun _yleensä_ ajaa vain pienen porukan etuja.
Joten jokainen voi miettiä sen tyhmimmän idootin ketä tietää, ja vaikka mielipiteet erilaisia ovat niin teidän molempien ääni on aivan yhtä arvokas ja oikea! :)
Kokoomuslaisuus usein periytyy Niin kävi meidänkin tapauksessamme. Akateemisesti koulutetuista kodeista olemme molemmat, sori. Akateemisten jälkeläisiä siis. Eli emme ole mistään amiskodeista vaikka niin toivoisit.
Kuinkas sitä edellinen sukupolvi? Kokoomuslaisiako hekin? Monenko sukupolven takaa? Vuodesta 1918 lähtien, toki, eikös juu?
Eikä teillä nyt ole periynyt enää, tehän olette PerSuja :)
Joten jokainen voi miettiä sen tyhmimmän idootin ketä tietää, ja vaikka mielipiteet erilaisia ovat niin teidän molempien ääni on aivan yhtä arvokas ja oikea! :)
tarpeeksi härskiä ihmistä käyttämään hyväkseen sitä tyhmintä. Mutta sitten kun löytyy, siitä seuraa yhteiskunnalle ikäviä asioita. Joku voi ottaa valtaa itselleen höynäyttämällä tyhmimpiä ja lupailemalla epärealistisia asioita ja sitten muut puolueet rupeavat kannatuksensa pitääkseen temppuilemaan älyttömyyksillä ja koko jutusta tulee lopulta yksi iso farssi ja lastentarha.
Suomen valtiolle on moninkertaisesti arvokkaampi kouluttamaton työssään oppinut ammattimies (otetaan vaikka kirvesmies tai metallimies esimerkiksi), kuin puolet aikuisiästään yliopistolla luuhannut kynäniska, joka pelkää nostaa penaalia painavampaa esinettä. Tuo "korkeasti koulutettu" haukkaa ensin vuosikausia tukien ym. muodossa yhteisiä varoja päätyäkseen 45 vuotiaana tutkimaan opiskelemaansa alaa samaan yliopistoon huonommalla palkalla kuin metallimies-serkku. Metallimies on tuossa vaiheessa veroillaan elättänyt tuota hippiä n. 20 vuotta.
t: Insinööri
Vihaatteko nyt noita ihmisiä, jotka äänestävät persuja eli tällä hetkellä varmaan 30 %:a äänestjäjistä vai vihaatteko puoluetta? Mielestäni ihan outo juttu, että jotkut vihaavat äänestäjiä ja vielä oudompaa, että jotkut vihaavat jotain puoluetta. Minä en vihaa puolueita enkä edes ihmisiä, en tosin arvosta kaikkien puolueiden äänestäjiä, kommunistit esim eivät saa minulta kyllä paljoakaan arvostusta. Olen senkin vaiheen Suomessa nähnyt kun kommunismin ihannointi oli jees ja nyt se on taas, surullista.
1) Mieti mihin ei-sisäpoliittiseen asiaan suuntaat huomion vaalikampanjan ajaksi. Näin sinun ei tarvitse juurikaan keskustetella mistään ikävistä asioista kuten mitä asioita kansalta leikkaisit.
2) Mieti jonkin epärealistinen hallitukseen menemisen ehto, josta tiedät jo etukäteen että se tulee estämään hallitukseen menon sataprosenttisen varmasti. Näin vältyt sekä hallitusvastuulta että voit sitten esittää suoraselkäistä.
3) Ja sitten vaann eikun lupaamaan kuut ja tähdet taivaalta ja haukkumaan muita. Tiedät ettei mitään vaaraa tule olemaan sille että joutuisit ryvettymään politiikassa, olethan jo etukäteen varmistanut että neljä vuotta voit vaan närppiä muitten tekemisiä ja niitten huonoutta. On ihan sama miten epärealistia ja tuhoisia asioita esität, kannattajajengi ei pysty arvioimaan asioiden järjevyyttä ja tiedät ettei niitä koskaan tulla testaamaan käytännössä.
-> Et voi kuin voittaa.