Minä en pidä autoista ja halveksin autoilijoita
Mitään niin itsekästä sakkia ei maan päällä olekaan, kuin autoilijat.
Heillä on aina kiire ( vaikka autolla pääsee nopeammin, kuin pyörällä tai jalan). Eivät voi odottaa jalankulkijaa... Jos sitten armollisesti odottavat niin pitää kaasuttaa menemään, kun sitten muutaman sekunin odottamisen jälkeen pääsevät jatkamaan matkaansa.
Autoilijat tunnistaa myös ostoskeskuksissa. Kiilaavat muita päin jonottavat suu vaahdoten. Lastaavat ostoksiaan liukuhihnalle vaikka jalankulkija ei ole vielä saanut lastattua omia tuotteitaan. Pakkaantuvat selkään huohottamaan ( ikäänkuibn se nopeuttaisi ostosten hoitoa).
Olen sitä mieltä että autoilu tekee ihmisistä täysiä ilmaa saastuttavia kusipäitä.
Jos nyt tunnsitat itsesi citymaasturoija niin meneppä itseesi ja anna jalankulkijalle aikaa. Sinulla paksupää ei ole mihinkään kiire, onhan sinulla renkaat alla. Ja turha näyttää vittumaista naamaa sieltä tuulilasin takaa. KYllä se huomataan.
-Kiitos-
Kommentit (153)
Otan äärimmäisen hitaita askelia ja jos huomaan että joku yrittää kiirehtiä vihreällä otan vielä extra hitaat askelet lopussa. Vihreillä tulisi käyttää se kaikki aika ja hymyillä autoilijoille. Eihän heillä pitäisi olla mihinkään kiire. Hitaammat ensin. T: ap
ajan parin sentin päästä kanltaistesi hidastelijoiden ohi ja hymyilen takaisin:)
Mä taas painan nollavaihteella kaasua, niin johan se hidastelija ottaa pari hypähtävää paniikkiaskelta eteenpäin :D Sitten hymyilen mukavasti sieltä ratin takaa.
Sanoi tuolta sohvan pohjalta että potkaisee moisesta etuvalot paskaksi teräskärkimaihareilla ja jos tulee vielä jotain sanomista niin repii kuskin sivuikkunasta juttusille välejä selvittelemään. Mun mies on aina ollut vähän äkkipikainen.
oikeesti? :D Ois ihana kattoo kumman puolelle poliisi asettusi, sen teräskärkimaihareilla autoja potkivan miehen, vai mersun ratissa istuvan äidin, jolla on on kolme lasta takapenkillä.
Sillä ei ole mitään väliä onko lapsia tai nainen kuskina, jos päälle yrittävät ajaa, niin ei armoa.
Kuvitteletko todellakin saavasi ajaa jalankulkijoiden päälle suojatiella vain sen takia että olet nainen ja kyydissäsi on lapsia?
Niin on monella muullakin eivätkä he käyttäydy noin naurettavasti.
Oletko Ap koskaan käynyt Savossa tai maaseudulla, missä auto on pakollinen työssäkäynnin edellytys. Meillä ei täällä linkkejä eli busseja kulje, ja pyörällä on aaaaaika pitkä matka lähteä polkemaan asioille vaikka sitäkin toki tehdään. :)
Oletko Ap koskaan käynyt Savossa tai maaseudulla, missä auto on pakollinen työssäkäynnin edellytys. Meillä ei täällä linkkejä eli busseja kulje, ja pyörällä on aaaaaika pitkä matka lähteä polkemaan asioille vaikka sitäkin toki tehdään. :)
mutta savossa asuneena ja savossa matkustelen monesti vuodessa bussilla.
Kauppaostoksetkin voi hoitaa kerran viikossa bussilla, kun suunnittelee ostokset järkevästi.
Taksiakin voi käyttää.
Pihinä miehenä olen käynyt ostamassa oluitakin 20km päästä kävellen, kun ei nuorena ollut välttämättä bussirahaa.
Laiskuutta se on jos ei kykene ilman autoa hoitamaan asioitaan. Yli 20km työmatkat ja ostosmatkat ovatkin eriasia. Siihen on hyvä käyttää järkeä ja polkupyörää.
T: 11cm mies
Vai perheellisenä lähdet lasten kanssa aamulla polkemaan ensin hoitoon ja sitten yksin 30 km töihin. Järkeä on juu pakko käyttää kun ei mene busseja ei. :)
Autoilijat = Karppaajat
Sitten osa porukasta ihmettelee, kun joidenkin ei tarvitse karpata.
Saastuttakaa autoillanne ja lihotkaa. Syökää vielä päälle lihakarjaa ja lisätkää sillä ympäristön kulutusta.
Saatanan nakertajat!
T: ap
Sen lisäksi kuormittavat luontoa syömällä lihaa. Saastutus ei riitä heille.
Itse jos joku tahallaan hidastelisi edessäni ja vieressä olisi kuralätäkkö niin saattaisinpa hieman roiskauttaa... Huonojalkainen vanhus kulkee sitä vauhtia kuin kulkee mutta ekohippi hidastelija heittää haasteen...
Saahan siinä kävellä vihreillä niin pitkään, kunnes valot vaihtuvat. Entäs jos tuo ekohippi hymyilee sinulle leveästi ja pudottaa avaimet maahan kyyristyen oikein hitaasti niitä nostamaan? Valot olisivat vihreät edelleen. Mikä kiire sinulla oikein on? T: 11cm mies
Siis jos ajaa suoraa tietä eteenpäin ja joku on ylittämässä katua suojatien kohdalla (ilman liikennevaloja) ja auto pysähtyy ja antaa jalankulkijalle tietä. Sitten tuo jalankulkija päättää osoittaa mieltään (koska vihaa autoilijoita yleisesti, vaikka nimenomainen auto antoikin hänelle tietä) ja tahalteen hidastelee vaikka autoilijalla on kiire viedä lapset kouluun. Sitten autolija päättää myös osoittaa mieltään ja leikkimielisesti painaa nollavaihde päällä kaasua. Tällöin moottori murisee vaikka auto ei liiku minnekään. Jalankulkija, joka kävelee rautakärkimaihareissa ja nahkaliivissä hermostuu tähän protesti-eleeseen, kääntyy, tulee auton eteen ja alkaa potkimaan naisen auton etuvaloja rikki.
Tämä oli se kuviteltu tilanne.
Hyppään audiini ja kurvaan kehälle. Ihanaa että ei tartte julkisillä lähteä liikenteeseen.
Autoilijat = Karppaajat
Sitten osa porukasta ihmettelee, kun joidenkin ei tarvitse karpata.
Saastuttakaa autoillanne ja lihotkaa. Syökää vielä päälle lihakarjaa ja lisätkää sillä ympäristön kulutusta.
Saatanan nakertajat!
T: ap
Sen lisäksi kuormittavat luontoa syömällä lihaa. Saastutus ei riitä heille.
Pistetääs ihramaha Bemariin (CO2-päästö 292 g/km), ja lähetään ostamaan lisää punaista lihaa Brasiliasta, tai jostain muusta mahdollisimman kaukaa, jotta saadaan vähän lisää raikasta hiilidioksidia. Tööttään samalla matkalla muutamalle köyhälle ituhippipummille, toivottavasti eivät pelästy niin paljon, että klitorislävistykset repeää.
Täällä yksi hihittelee pissat housussa ajatuksesta "autoilija autolla ja jalankulkija kävellen kaupan kassalla".
Mutta ei siinä mitään, lievästi lapsellista vain kategorisoida ihmisiä noin.
Terveisin autoilija, pyöräilijä ja kävelijä.
Jos sitten armollisesti odottavat niin pitää kaasuttaa menemään, kun sitten muutaman sekunin odottamisen jälkeen pääsevät jatkamaan matkaansa.
-Kiitos-
ja vittumainen naama. Ikäänkuin oli tuskaa odotella äitiä ja lasta kävelytiellä. Mitähän niin kiireellistä oli tekeillä että piti koventaa moottoria. Miehille todella yleistä.
viitsi kävellä 40km kauppaan tai töihin. sorry nyt vaan tää vittumaisuuteni.
Netti lisää ainakin opiskelussa stressiä ja kärsimättömyyttä. Kaikki on saatava heti.
Pahoittelen, jos olen kaasuttelulla ja tympeällä ilmeelläni aiheuttanut jalankulkijoille mielipahaa.
Tunnustan että autoillessa oikeasti tunnen vihaa hitaasti lonnivia kohtaan.
Nykyään, kun auto on miehellä olen huomannut helpotusta stressiin.
Ei pelkästään työmatkat, mieti miten muut joutuvat hengittämään likaista ilmaa takiasi.
Autoileminen on kuin tupakointi. Tupakoinnin haitat jo myönnetään, mutta autoilijat ne vielä porskuttaa menemään. Tulevaisuudessa autoilu kielletään sen haitallisuuden takia.
Moni teistä pitää tupakoitsijoita typeryksinä. Niin minäkin pidän. Autoilijoita ei vielä pidetä typeryksinä vaikka pitäisi. Itsekkäät typerykset.
autoilijaan oikeuksineen ja velvollisuuksinen. Mua ärsyttää eniten että pyöräilijat samaistavat itsensä autoon, kun ovat tiellä ja ajavat keskellä kaistaa, mutta kun pitää ylittää tie tai varoa jalankulkijaa, niin he ovatkin "muuttuneet" jalankulkijoiksi, joita auton pitäisi väistää samoin kuten muiden jalankulkijoiden.
Ei pelkästään työmatkat, mieti miten muut joutuvat hengittämään likaista ilmaa takiasi.
Autoileminen on kuin tupakointi. Tupakoinnin haitat jo myönnetään, mutta autoilijat ne vielä porskuttaa menemään. Tulevaisuudessa autoilu kielletään sen haitallisuuden takia.Moni teistä pitää tupakoitsijoita typeryksinä. Niin minäkin pidän. Autoilijoita ei vielä pidetä typeryksinä vaikka pitäisi. Itsekkäät typerykset.
autolla kulkea?
autoilijaan oikeuksineen ja velvollisuuksinen. Mua ärsyttää eniten että pyöräilijat samaistavat itsensä autoon, kun ovat tiellä ja ajavat keskellä kaistaa, mutta kun pitää ylittää tie tai varoa jalankulkijaa, niin he ovatkin "muuttuneet" jalankulkijoiksi, joita auton pitäisi väistää samoin kuten muiden jalankulkijoiden.
Pyöräilijällä on kiire. Autoilijalla ei ole mihinkään kiire. Pääsette huomattavasti nopeampaa. Kyse on nyt asenteestasi. Olet stressaantunut ja asiassa väärässä. Sinun pitäisi pyytää anteeksi ajatuksiasi pyöräilijöistä ja myöntää pahuutesi. Muutoin et tule koskaan hyväksi ihmiseksi. Joku päivä saatat tappaa tuolla asenteella pyöräilijän liikenteessä.
Muista että sinulla on renkaat alla. Olet nopeampi. Ei ole mitään kiirettä. Hengitä syvään ja anna hitaampien mennä, heillä tässä on oikeasti kiire.
Ihan rauhassa.
Eipä kauheasti hetkauta :-D
T.Autoilija
Valitettavasti kyllä kuuluu suomalaiseen liikennekulttuuriin.
Minä asun Keski-Euroopassa ja kyllä täällä tietä annetaan jalankulkijalle, suojatiellä ja välillä muutenkin. Suojatiellä ei Suomessa tunnu olevan paljon merkitystä.
Audi Q7 meillä on mutta en tunnista itseäni aloituksesta.
että täältä ei pääse muulla kuin autolla pois. Mua taas kauhistuttaa ja ärsyttää jalankulkijat, jotka eivät tajua ettei sitä autoa saa pysäytettyä sekunnissa, vaikka ajaisi rajoitusten mukaan. Varsinkin talvella niin monet kävelijät hyppäävät aivan yht'äkkiä tietä ylittämään ja siinä sitten mä yritän paniikissa saada autoa pysäytettyä ja väistettyä jalankulkijaa. En ymmärrä mistä moinen ylpeys ja teräsmiesmäisyys tulee. Ettekö te ymmärrä, että ihminen häviää aina autolle?
oikeesti? :D Ois ihana kattoo kumman puolelle poliisi asettusi, sen teräskärkimaihareilla autoja potkivan miehen, vai mersun ratissa istuvan äidin, jolla on on kolme lasta takapenkillä.