Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistutteko jokaiseen vanhempainiltaan?

Vierailija
07.09.2011 |

Tänään olisi päällekkäin vanhempainilta ja yksi toinen meno ja arvon tässä kumpi on mielestäni tärkeämpi.

Ollaan osallistuttu tunnollisesti kaikkiin koulun ja eskarin vanhempainiltoihin ja suurin osa niistä on ollut suht turhanpäiväisiä.

Osallistutteko te joka ikiseen vanhempainiltaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihin kuin niihin joissa on meitä koskeva aihe.

Esim. yläkoulun aloittaville, kun on ns.koulun esittely, niin eipä tarvitse osallistua, kun jo 3 lapsistamme on aloittanut yläkoulun ja henkilökunta sekä luokkahuoneet ja käytävät ovat jo tutut :-)

Sitten taas, kun on esim. valinnaisaineilta, niin osallistutaan.

Vierailija
22/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuttiin eskarin keväällä järjestettyyn koulun vanhempainiltaan tulevien ekaluokkalaisten vanhemmille. Ekaluokan syksyn vanhempainiltaan ei päästy, oli toinen meno. Oletin, että samaa kerrataan kuin keväällä ja niin olikin.

Nyt tokaluokalla menin, ihan sellaista huuhaata ja höpön löpöä. Plus niitä yli-innokkaita vanhempia, jotka tykkää kertoa, että "Meidän Maija tykkää mennä yhdeksäksi kouluun ja osaa itse ottaa aamupalaa." Ja mua ei ihan rehellisesti sanottuna kiinnosta kuulla, että minkälaisiin vihkoihin kirjoitetaan ja onko matikassa joillain lapsilla vaikeaa. Mä tiedän oman lapseni, tarkistan hänen läksynsä joka ilta, kyselen ja käyn vanhempainvarteissa ja juttelen oman lapsen asioista opettajan kanssa. Tuollaiset yleiset "joillain sitä ja joillain tätä, monilla ei ja joillakin sitten taas ei"-jutut ei todellakaan liippaa läheltäkään mun sydäntä. Eikä mua kiinnosta vanhempaintoimikunnat ja luokan yhteishenkeä nostattavat tapahtumat, joihin koko perheen pitäisi osallistua. Eikö ennekin lapset oleet niitä, jotka luokkahenkeä pitää yllä? Miksi vanhempien pitäisi bondata? Edelleenkään, EI KIINNOSTA. Ensi vuonna en varmaan jaksa mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin työpaikan vuotuisen tiimiretken väliin vanhempainillan takia.

Asiat tärkeysjärjestykseen:)

Vierailija
24/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harmittaa kovasti, jos ei onnistu.

Esim. tänään on kolmen lapsen vanh.ilta yhtä aikaa, joten nyt yritän valita, että kenen luokkaan menen :(

Vierailija
25/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan turhia tapahtumia. Miksi haluaisin tutustua muihin vanhempiin. Lapseni kavereiden vanhemmat tietysti tunnen hyvin. Ovat kaikki käyneet meillä "kylässä".Koulussamme järjestetään myös vanhempainvartteja niihin osallistun aina. Lisäksi on Wilma jota opettaja päivittää ahkerasti. Jokainen unohdus, myöhästyminen ja tekemättömät läksyt merkataan sinne joten tapetilla ollaan.

Vierailija
26/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa asioista on tuttuja, mutta entä sitten. Aina on jotain uutta tiedotettavaa. Lisäksi joka syksy vanhemmat keräävät jokaisen lapsen huoltajien yhteystiedot uudelleen, koska ne muuttuvat. Ja niitä käytetäänkin. Jos s-postiosoitteeni puuttuu listalta, jään aika paljosta paitsi, samoin lapseni. Lasteni koulussa on toimiva systeemi perheiden ja koulun välillä, ja infoa kiertää puolin ja toisin.

Lisäksi haluan tutustua edes hiukan lasteni kavereiden vanhempiin. Helpompaa sitten tulevina vuosina, kun teinit pörräävät toistensa luona ja ties missä.

Vierailija
27/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osallistunut yhteekään vanhempainiltaan, ne tosiaan ovat ihan turhapäiväisiä.

Mä ehkä skippaan vanhempainillan seuraavalla kerralla. On niin paljon kaikkea tulossa, esim muutto. Miestä ei kiinnosta tällaiset tilaisuudet lainkaan, enkä minäkään haluaisi yksin kaikkia hoitaa. Onhan siellä semmoista joutavaa lässytystä, mutta on asiaakin.

Kertoohan se vanhemman kiinnostuksesta tai kiinnostamattomuudesta lapsensa asioihin, jos menee tai on menemättä.

Vierailija
28/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuisi päällekkäin joku todella tärkeä muu meno, sitten pitäisi miettiä.

Minua kyllä kiinnostaa paikka, jossa lapseni suuren osan päivästään viettää ja opettaja, joka on lapselleni tärkeä ihminen. Yhden illan vuodessa raaskin vanhempainiltaan käyttää.

Suurestin ihmettelen ihmisiä, joita ei lapsensa elämä sen vertaa kiinnosta.

Vierailija
29/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalle päivälle niin silloin olen joutunut jättämään väliin. Muut syyt eivät ole niin pakottavia.

Vierailija
30/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, tosin jos itsellä hallituksen kokous sattuu samalle päivälle niin silloin olen joutunut jättämään väliin. Muut syyt eivät ole niin pakottavia.

Vierailija
31/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni osallistuttaisiin, mutta tänäkin iltana kun olisi lasten vanhempainilta, ollaan kumpikin miehen kanssa töissä eikä sieltä saa vapaata vanhempainiltojen vuoksi.

Vierailija
32/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla ihmettelin vanhempainillassa, että sieltä puuttuvat juuri ne vanhemmat, joiden siellä olisi hyvä istua.

Vierailija
33/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä syksynä en mennyt yhteenkään, enkä aio mennä myöskään kolmasluokkalaiseni luokan vanhempien puuhaamaan tapaamiseen.

En jaksa kuunnella sitä kohkaamista. Stressaannun ja ahdistun siitä.

Vierailija
34/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niissä juuri koskaan mitään tärkeää tule ilmi. Tärkeinä pidän vain tilanteita, joissa esim. opettaja vaihtuu tai on joku muu suuri muutos kuten eskarin alku.

Vierailija
35/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän kyllä, että se ei aina kaikille ole mahdollista.

Vierailija
36/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oikeen ihan oikeesti näin, että te ette osallistu ja jopa ette edes HALUA osallistua ?

kyllä on maailma surkeaksi muuttunut, kun vanhemmat eivät ole kiinnostuneita lastensa asioista

minä olen jo 16 vuotta osallistunut joka ikiseen vanhempainiltaan !

aina on ollut tosi mukaaa kuunnella opea ja keskustella muiden vanhempien kanssa, ja vaikka vain nähdä heitä.

ole ollut aina vanhemapinyhdisyksissä ja luokkatoiminnassa mukana, ja ilo on ollut molemminpuoleinen,

olen saanut upean mahdollisuuden nähdä lapseni koulumaailmaa läheltä, tutustua luokan lapsiin, jne jen

eli menkää nyt ihmeessä mukaan ja katsokaa ja avakaa suunne , otakaa osaa, ja olkaa mukana kehittämsääs lapsenne koulumaailmaa jne

nyt reippautta vaan ja menoksi!

Vierailija
37/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oikeen ihan oikeesti näin, että te ette osallistu ja jopa ette edes HALUA osallistua ?

* Kyllä, ihan oikeasti en aina osallistu enkä halua osallistua!!

kyllä on maailma surkeaksi muuttunut, kun vanhemmat eivät ole kiinnostuneita lastensa asioista minä olen jo 16 vuotta osallistunut joka ikiseen vanhempainiltaan !

* Minä en ja hyvin olen pärjännyt, samoin lapset.

aina on ollut tosi mukaaa kuunnella opea ja keskustella muiden vanhempien kanssa, ja vaikka vain nähdä heitä.

* Mitä minua hyödyttää kuulla, että nyt tokaluokalla me opiskellaan samoja aineita kuin ekalla, että liikunnassa on nyt ollut yleisurheilua, että meillä on viivavihkot, joihin kirjoitetaan, että jotkut oppilaat on hitaita päässälaskijoita?! EI MITÄÄN LISÄARVOA. Minun lapseni osaa puhua ja juttelemme koulusta kotona. Tarkastan läksyt, tiedän oppiaineet. Lapsi kertoo mitä liikunnassa tekevät, reissarissa tulee tieto, onko sisä- vai ulkoliikuntaa jne. Juttelen vapaa-ajalla niiden vanhempien kanssa, joiden kanssa lapseni leikkii. Muista en ole kiinnostunut.

ole ollut aina vanhemapinyhdisyksissä ja luokkatoiminnassa mukana, ja ilo on ollut molemminpuoleinen, olen saanut upean mahdollisuuden nähdä lapseni koulumaailmaa läheltä, tutustua luokan lapsiin, jne jen eli menkää nyt ihmeessä mukaan ja katsokaa ja avakaa suunne , otakaa osaa, ja olkaa mukana kehittämsääs lapsenne koulumaailmaa jne nyt reippautta vaan ja menoksi!

* Mua ei kiinnosta vanhempaintoimikunnat. Meillä lapset harrastaa ja leikkii vapaa-ajalla, mulle riittää kun kuskaan harrastuksiin, olen joukkueenjohtaja, pidän yhteyttä omaan sukuun ja ystäviin sekä perhetuttuihin ja lasten kavereiden vanhempiin. EVVK jotkut väkinäiset kaikkien luokkalaisten tapaamiset. En tykkää tuollaisesta toiminnasta, normaalit sosiaaliset suhteet hoituu muutenkin

Ja vielä lopuksi: pidän kyllä yhteyttä opettajaan ja keskustelen asiat, jotka liittyy omaan lapseen. Koko luokan lapsista en ole kiinnostunut.

Vierailija
38/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on aivot.

En todellakaan käy joka illassa napottamassa, en riehu vanhempainyhdistyksissä tai luokkatoiminnassa.

Osallistun lapseni koulunkäyntiin ja tunnen erittäin hyvin hänen kaverinsa, MUTTA EN VOI SIETÄÄ JUURI TÄLLAISIA KAIKKIVOIPIA HOLIER-THAN-THOU-ÄITEJÄ, joita taas tässäkin avautuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme