Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

väitelleet! miten olette kustantaneet karonkkanne?

Vierailija
06.09.2011 |

Säästössä ei tietenkään pitkän apurahakauden jälkeen ole mitään. Vanhemmiltakin varovasti kysyin, mutta eivät ole halukkaita osallistumaan kustannuksiin. Kuinka vähällä rahalla juhlista voi selvitä?

(hmm... ehkä karsin osallistujalistaa ja jätän perheen kutsumatta...)

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kustos kun on työni ohjaaja jne. Itsekin toivon, ettei tilaisuudesta tule mitenkään jäykkä - kunhan käydään syömässä. ;)

Vierailija
2/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennyksenä, lapset ovat jo sen ikäisiä, että eivät enää tarvitse kaitsijaa vaan voivat poistua taksilla kotiin nukkumaan kun siltä alkaa näyttää. Vaippaikäiset tai autettavat lapset eivät minunkaan mielestä kuulu tämän tapaiseen juhlaan.

Pelkästään pakollisista (kustos, vastaväittäjä, artikkeleissa olevat nimet) tulee tuo n. 30 henkilöä.

No, olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että on vakituinen työpaikka (vaikka palkka ei olekaan suuri) joten saahan sen luottokorttilaskun sitten joskus maksettua, ajan kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika iso karonkka pidettiin ravintolassa. Periaatteessa miehen työyhteisö, vastaväittäjät, muutama yhteistyökumppani, minä ja muutama sukulainen.

Vierailija
4/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan väsäämään hakemusta heti jos ala vaan natsaa;). Onhan noiden väkertämistä tässä vuosien mittaan tullut harjoiteltua.

ap

Vierailija
5/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan väsäämään hakemusta heti jos ala vaan natsaa;). Onhan noiden väkertämistä tässä vuosien mittaan tullut harjoiteltua.

ap

joka myöntää rahaa ainakin fysiikan jatko-opiskelijoille. Näissä asioissa veikkaan, että eri alat ovat eriarvoisessa asemassa.

Vierailija
6/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ap

joka myöntää rahaa ainakin fysiikan jatko-opiskelijoille. Näissä asioissa veikkaan, että eri alat ovat eriarvoisessa asemassa.

Vierailija
7/44 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähimmillään sä voit tarjota kustokselle ja vastaväittäjäle varhaisen illallisen kotonasi. Tähän menee pari sataa.

Kalleimmillaan ruokit ja juotat 50-60 henkeä ravintolassa ja ostat iltapuvut päälle. Saa kuumaan kymppitonninkin...

Mun juhlat maksoi 2500e. Parikymmentä henkeä söi ravintolassa hyvän illallisen.

Vierailija
8/44 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus muut kulut olivat noin 2000 euroa. Ravintolaillallinen 18 vieraalle maksoi vähän yli tonnin hyvässä ravintolassa. Ei ollut paha. Sitten kavereille kierros baarissa ja uusi valkoinen juhlapaita ja solmioneula miehelle. Kakkukahvit yliopistolla maksoivat jotain 250 euroa.

Meillä oli kyllä onneksi varaa maksaa nuo kulut vaikkei taloudellinen tilanne kovin erikoinen ollut.

Vierailija
9/44 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että taisi meilläkin kulut lähennellä 2500 euroa, mutta sen yli ei kyllä mennyt. Tästä siis aikaa vuosi.

Vierailija
10/44 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sillä ollut pingviineitä? Meillä pitää miesten väitellä pingviineissä... Ja naisilla pitkät mustat iltapuvut karonkassa ja musta jakkupuku päivällä.

Vierailija
11/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aina on oltava ainakin illallinen näille ns. pakollisille?

Vierailija
12/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen isä antoi rahaa tarjoilujen järkkäämiseen.

Jotkut kaverit on ottaneet lainaa.

Jotkut on pitaneet vaan ihan pienen karonkan (pienin missä oon ollut oli 20 hlö).

Ja riippuen tavoista voi juhlijoita pyytää maksamaan illalliskortin (niissä missä olen itse ollut on maksanut n. 20-35 e). Meidän tiedekunnassa se on ollut tapana n. 10-15 v, mutta monia tämä kauhistuttaa.

Vierailija
13/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitelleen lapsi/lapset on paikalla. Yleensä sitten isovanhemmat liukenevat lapsen/lasten kanssa paikalta ennen kuin menee hulinaksi, ja muutenkin huolehtivat niin ettei pienet häiritse. Eikä mua kyllä ole ne lapset koskaan häirinneet (lasten iät olleet 5 kk-4 v, ei kaikki samassa karonkassa ;).

Näin ne akateemisetkin tavat eroaa ja muuttuu.

Jossasin menee sentään raja! Ystäviä voi kutsua, mutta en ole koskaan ollut karonkassa missä olisi lapsia. Noloa, ja loukkaavaa, jos tuot omat lapsesi tilaisuuteen.

Vierailija
14/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järjestin vain illallisen pakollisille, 3 henkilöä + minä ja mieheni. Ystäväni järjesti juhlan oman laitoksensa tiloissa, väkeä oli kohtuullisesti mutta rahaa meni lähinnä booliin ja pikkusuolaiseen.

Vierailija
15/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järjestin vain illallisen pakollisille, 3 henkilöä + minä ja mieheni. Ystäväni järjesti juhlan oman laitoksensa tiloissa, väkeä oli kohtuullisesti mutta rahaa meni lähinnä booliin ja pikkusuolaiseen.

Miten/millaisin sanankääntein kutsuit pakolliset illalliselle ja ilmoitit pukukoodista? :)

Vierailija
16/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän se menee, että "vastaväittäjältä tiedustellaan hienovaraisesti, onko syytä ryhtyä juhlajärjestelyihin"!

Vierailija
17/44 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten/millaisin sanankääntein kutsuit pakolliset illalliselle ja ilmoitit pukukoodista? :)

Tästä on muutama vuosi, muistelen että miehillä oli mustat puvut eikä mitään frakkeja. Muut kuin vastaväittäjä olivat tuttuja, eikä tilaisuus ollut mitenkään jäykkä.

Vierailija
18/44 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä ei tietenkään pitkän apurahakauden jälkeen ole mitään. Vanhemmiltakin varovasti kysyin, mutta eivät ole halukkaita osallistumaan kustannuksiin. Kuinka vähällä rahalla juhlista voi selvitä?

(hmm... ehkä karsin osallistujalistaa ja jätän perheen kutsumatta...)

varsinkin jos rahaa olisi. meillä miehen vanhemmat ovat avustaneet sekä poikansa että miniönsä karonkkaa ja omanikin aikovat kuvettaan aikanaa kai kaivaa. vielä en ole kysynyt, mutta uskoisin näin. minulla sellainen "kurja" tilanne, että karonkkaan/varjokaronkkaan on pakko kutsua ihan liian paljon väkeä. yritän pitää pienen karonkkan ja suuret jatkot, mutta vieraita tullee silti 25 ja 40-50 (ja koska omaa perhettä alle 10 ja omia ystäviä 10-15, en oikein tykkää kaivaa kovin omaa kukkaroa näihin juhliin). yritän järkätä myös sponsoria yhteistyökumppaneista. Yritän alle 5t päästä anyway. Okt:n rakkenus menossa ja siitä rahasta varmaan loput, mitä en apurahoilla/sponssirahoila/pappa betalar saa katettua, veikkaisin, että saan. Henk. koht. apurahoja myös haussa ja väitöksen jälkeen saan vielä automaattisesti ainakin yhden pienen apurahan.

Vierailija
19/44 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain säästöön ennen karonkkaa noin 3000 ja maksoin 2000 luottokortilla, ja lyhensin lainaa pois seuraavien kuukausien aikana. Etukäteen vähän harmitti se että piti maksaa itse niinkin kalliit juhlat ja harkitsin vaatimattomampiakin vaihtoehtoja, mutta jälkikäteen olen tosi tyytyväinen, että pidin kunnon karonkkajuhlat. Se oli mahtava päivä ja ainutlaatuinen hetki elämässä.

Vierailija
20/44 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittelin ulkomailla ja en osallistunut mihinkään juhlaan. Diplomi tuli postissa. Kukaan ei järkännyt mitään isoja bileitä.