Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä näitä parikymppisiä äitejä oikein asuu???

Vierailija
06.09.2011 |

Olen 40-vuotias, mulla lapset on 3v ja 5v, ja kaikissa kerhoissa ja harrastuspiireissä kaikki muutkin pienten lasten vanhemmat kyllä on aika selkeästi lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä, puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita.

Missä näitä nuoria äitejä oikein asuu kun heihin ei koskaan törmää oikeassa elämässä? Ainakaan he eivät tuo lapsiaan harrastuksiin. Missä ne oikein luuraavat? He ovat nimittäin lasten riennoissa tosi harvinainen näky.

Tämä tulee mieleen kun lukee näitä ketjuja, joissa nuoret äidit taivastelee, että eikö ne lapset häpeä vanhoja (35+) vanhempiaan. No, eivät ainakaan meidän piireissä, koska siellä ei muita vanhempia olekaan kuin yli 35-vuotiaita.

Asutaan ihan tavallisella omakotialueella.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me asumme vuokralla lähellä erään yliopistokaupungin keskustaa. Opiskelen vielä, ja säästämme rahaa että voisimme ostaa omakotitalon maalta sitten kun valmistun.

Lapsi on 9kk vanha ja käydään lähipuistossa sekä kansalaisopiston loruleikkiryhmässä. Ei ole tarvetta juosta kahviloissa ja perhekerhoissa, koska teemme niin paljon juttuja yhdessä perheenä sekä tavataan sukulaisia ja ystäviä.

Vierailija
42/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta näkökulmasta vaan, ihmettelin sillon kun olin aina ainoa parikymppinen äiti joka paikassa. Ollaan käyty ensin vauvauinnissa, sit muskarissa, puistossa ja nykyään avoimessa pk:ssa. Aina aluksi olen kokenut, että minua katsotaan vähän pitkään ja arvioiden vanhempien äitien toimesta, mutta ei kukaan ole suorastaan ilkeä ollut, miksi olisi? Muutamaan äitiin olen vähän tutustunutkin, ja joskus kun ollaan enemmän juteltu, he ovat sanoneet että saivat minusta vähän väärän ensivaikutelman vain siksi, että näytän niin hirveän nuorelta (olen siis 21v ja näytän ilmeisesti joltain alaikäiseltä)

Asutaan ihan tavallisella alueella, täällä on kaupungin vuokrarivareita, omistusrivareita ja omakotitaloja. Täällä päin asuvat muut nuoret äidit eivät vaan ilmeisesti halua osallistua tällaiseen toimintaan.

Minulla on myös ikäisiäni äitikavereita, joiden kanssa kyläillään puolin ja toisin ja touhutaan kaikkea kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotiaita harrastuksissa, me jaksetaan itsekkin keksiä tuon ikäisille tekemistä. Mielestäni on järjen köyhyyttä raahat tuon ikäisiä kaiken maailman kerhoissa ja harrastuksissa varinkin jos työskentelee 40 tuntia viikossa.

Vierailija
44/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymme mm. seurakunnan ja kunna perhekerhoissa. puistoissakaan noita vanhuksia ei näy. me kyllä harrastetaan ja touhutaan. nuorena jaksaa =) t: äiti x3 27v

jaksanut opiskella ja mennä töihin LOL

Vierailija
45/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan käyty muskarissa, seurakunnankerhossa ja harrastuksessa, mikä on ratsastus.

Ja alussa asuttiin keskustassa, mutta nykyään kaupungin laitamilla omakotialueella.

Edelleen olen kyllä melko nuori, alle kolmekymppinen.

Vierailija
46/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelin koko sen ajan kun vauvan kanss aolin äitiyslomalla..

et voi oikeasti ajatella että nuori äiti olisi jotenkin automaattisesti laiskempi kuin vanha?

käymme mm. seurakunnan ja kunna perhekerhoissa. puistoissakaan noita vanhuksia ei näy. me kyllä harrastetaan ja touhutaan. nuorena jaksaa =) t: äiti x3 27v

jaksanut opiskella ja mennä töihin LOL

Vierailija
47/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin sitä vielä vuosi tai kaksi sitten. Nyt en enää, mutta eroan muista äideistä siten, että muilla on ensimmäinen lapsi tai raskaus, ja sen vuoksi ovat kerhoissa yms., kun mulla taas on kolmas lapsi tuloillaan.

Me asumme vuokralla, mutta emme betonilähiössä. Ja asumme näin, koska haluamme asua näin, emmekä omakotitalossa kaupungin laidalla, josta ei ole mitään kulkuyhteyksiä minnekään muuten kuin omalla autolla samaan aikaan, kun niissä paikoissa, joissa käymme, ei ole tarpeeksi parkkipaikkoja kaikille tulijoille.

Seurakunnan ja kunnan perhekerhoissa kävin aikoinaan, mutta ei mulla paljon yhteistä tosiaan ollut näiden äitien kanssa. Ja kyllä sitäkin kyseltiin, miksi olin tehnyt lapseni näin nuorena, ja ilmeisesti oli todella vaikea uskoa, että ihan oikeasti yksinkertaisesti koin elämäntilanteeni sopivaksi lastenhankintaan nyt. En jaksanut selitellä, joten antoi olla. Monikulttuurinen perhekerho oli kivempi paikka, siellä ei edes kaikilla kävijöillä ole yhteistä kieltä, mutta kaikki ovat tervetulleita mukaan.

Muskarissa en ole lasten kanssa käynyt, koska lapset saavat musisoida kotonakin muusikko-isänsä voimin. En myöskään ylipäänsä ole nähnyt tarpeelliseksi roikottaa lapsia iltoja ja viikonloppuja harrastuksesta toiseen, vaan mieluummin viettänyt aikaa perheen ja ystävien kesken, kun siihen on ollut tilaisuus. Esikoiseni aloittaa tänä syksynä elämänsä ensimmäisen harrastuksen, ja siellä mulla olisi tarkoitus "roikkua" odottamassa kaikkien niiden mummo- ja muidenkin äitien kanssa.

Vierailija
48/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen samaa. olen 22v. ja epätoivoisesti etsin ikäisiäni äitejä kaveriksi, mutta tuloksetta. olen käynyt perhekerhoissa sun muissa, mutta niissä porukka on tosiaan +30v. Missä ihmeessä nuoremmat luuraa?

Vierailija
49/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

26vuotias kolmen alle kouluikäisen äiti ja me asumme uudehkolla omakotialueella. Muita minun ja mieheni ikäisiä täällä ei asu vaan kaikki pientenkin lasten vanhemmat ovat liki nelikymppisiä. Perhekerhoissa käy kyllä nuoriakin mutta he asuvat poikkeuksetta vuokrataloissa tai omistusasunnoissa halvemmassa kaupunginosassa.

Vierailija
50/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessani 19v. Ihan normaalisti käydään omalla pihalla,leikkipuistoissa,neuvolassa,ruokakaupassa,Hoplopissa,uimassa,kirjastossa jne. Nyt esikoinen käy myös kerhossa pari kertaa viikossa. Muskarissakin ollaan käyty kun esikoinen oli pienempi:)

Vierailija
51/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessani 19v. Ihan normaalisti käydään omalla pihalla,leikkipuistoissa,neuvolassa,ruokakaupassa,Hoplopissa,uimassa,kirjastossa jne. Nyt esikoinen käy myös kerhossa pari kertaa viikossa. Muskarissakin ollaan käyty kun esikoinen oli pienempi:)

Vierailija
52/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käydään muskarissa, värikylvyssä naperouinnissa ja MLL perhekahvilassa. Käydään myös lähipuistossa leikkimässä, usein kahdesti päivässä, aamulla ja iltapäivästä uudestaan. Asutaan Helsingissä lapsiperhealueella.

Vierailija
53/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI vuokralla.

Vierailija
54/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä Etu-Töölössä kerrostalokolmiossa yhden lapsemme kanssa. Ja olen siis 25-vuotias, mieheni 30. Lapsi kyllä harrastaa paljon (on nyt 6-vuotias) ja me vanhemmat aina työpäivän jälkeen häntä kuskaamme mm. ratsastustunneille. Kyllä siellä harrastuspiireissä mielestäni on kaiken ikäisiä vanhempia. Lapsen ollessa pieni kävimme kyllä paljon puistossa, muskarissa yms. ja silloinkin tapasin kaiken ikäisiä vanhempia. En tosin itseäni nuorempia mutta suunnilleen saman ikäisiä.

Vierailija
55/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin, kun oli vaikea päästä "mukaan" piireihin, jossa kaikki tunsi entuudestaan toisensa ja olivat minua jopa 20 vuotta vanhempia äitejä. Muskarissakin kaikki oli n. 10 vuotta vanhempia.. toisaalta mitäpä siitä, mukavaa meillä oli :)

Vuokralla kyllä asuttiin, ei tosin missään slummissa vaan rauhallisella alueella rivarissa.

terv. 22v esikoisen saanut.

Vierailija
56/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin lasten kanssa vauvamuskarit, vauvakerhot ja seurakunnan kerhot.

Sitten 27 v ei enää moiset kinkerit kiinnostanu, eikä enää 32 vuotiaana ja en varmasti ala kulkemaan, kun nyt 40 v saan kuopuksen.

Mukava olla vaan omissa oloissa. Eikä kuunnella jonkun ipana lauman meteliä. Hyyrrr. Kammotus.yks sun toinen rääkyy ja parkuu vuorollaan tai kuorossa.

Vierailija
57/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias, mulla lapset on 3v ja 5v, ja kaikissa kerhoissa ja harrastuspiireissä kaikki muutkin pienten lasten vanhemmat kyllä on aika selkeästi lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä, puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita.

"puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita" Ollaanko me sitten huonompia kuin te 40-vuotiaat harrastajat?

No, itse en käy kotipaikkakuntani (mikkeli) "harrastuksissa" koska siellä on juurikin teitä 40-vuotiaita tuomitsijoita. Kerran kokeilin ja sain pelkkää vittuilua osakseni, juurikin vanhemmilta äideiltä, siksipä välttelen kuolemaani saakka noita kotiäitien kokoontumisralleja.

(en muuten ole taivastellut täällä kenenkään ikää, ei kuulu tapoihini)

Mulla on lisäksi ikäisiäni kavereita, joilla taas lapseni ikäisiä lapsia, ja tadaa! tapaan muita ihmisiä ja lapseni tapaa muita lapsia ilman turhake harrastuksia. Laulaa ja jumppailla voi kotonakin, ilman julmettuja maksuja (ei olla opiskelijoita tai köyhiä, en vain tosissani ala maksamaan siitä että joku lässyttää tunnin ajan).

Joo. Provosoiduin tuosta "puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita" jutusta. Mua niiiiiin risoo vanhemmat ihmiset joilta tulee "Ai sä oot niiin nuori" tai "No sä oot vasta jotain 20+".

"Puhumattakaan jostain 25-vuotiaista" tarkoitti vain että sen ikäisiäkään ei näy noissa kerhoissa yms, ei tarkoittanut että sen ikäinen olisi jotenkin huonompia...

Aloittavat "tutustumisen sanomalla "no sä olet jotain 25, ihan kakara vielä". Siksi tuo "jotain" tuolla särähtää korvaan joka ikinen kerta. Tuo lause tuli vielä ennenkuin kerkesin esitellä itseäni, oli minun vuoro ja tuo lause tuli suoraan päin naamaa. Sen jälkeen yhtyi muu lauma määkimään että "joo en mä kyllä oikein tule noin nuorten kanssa toimeen, kun niillä ei ole mitään elämänkokemusta" tai "on se kumma kun pitää kakarana lisääntyä".

Sori. Mulla on kovat ennakkoluulot näitä itseäni 20-vuotta vanhempia kohtaan ja sinäkin vahvistit niitä otsikollasi.

Vierailija
58/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ja joka paikassa vanhoja ja ennakkoluuloisia lehmiä vastaan, jotka aukoo päätään.

Muistan hyvin kun menin 18v. eka työpaikkaani. Työjkaverit oli keski-ikäisiä naisia. Olin työpaikkani nuorin toistakymmentä vuotta. Kun sain lapsen, olin nuorin äiti.

Itse en ole kokenut ennakkoluuloja vaan minut on aina otettu nuorena hyvin porukkaan matkaan. Nyt kun olen itse se vanha lehmä, huomaan, että on tosiaan eroja nuorissa ihmisissä. Toiset sopeutuu porukkaan tosi hyvin ja toiset tullessaan jo katsoo päästä jalkoihin, että mitä vittua nuo vanhat lehmät muka ymmärtää.

peiliin kannattaa katsoa jos kaikki keski-ikäiset naiset on ennakkoluuloisia ja vittumaisia ja eivät ymmärrä ja ovat ikäviä ihmisiä. Se on erikoista, että ne hankalat akat tulee aina niitä määrättyjä ihmisiä vastaan.

Ja tässä iän myötä olen huomannut, että näistä nuorista naisista, joille tuli vastaan vain niitä vittumaisia lehmiä,on tullut itsestä niitä vittumaisia lehmiä, joiden kanssa ei meinaa tulla kukaan toimeen.

Vierailija
59/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan uudessa rivarineliössä. Naapureina on ainoastaan +35 v äitejä, suurinosa muskarissa ja perhekerhossa myös on lähes nelikymppisiä.

Mun mies on mua 10 v vanhempi, siksi kai meillä on "varaa" asua tälläisessä talossa hyvällä alueella, ei varmasti oman ikäisen miehen kanssa olisi varaa. MIehelle on ehtinyt kertyä jo omaisuutta.

Mut otettiin naapurustossa aika kylmästi vastaan aluksi. Sitten kun oppivat tuntemaan niin ovat kai huomanneet etten ole mikään teini vaikka olen ikäistäni nuoremman näköinen. Siinäkin on eroja, osa oman ikäisistäni mammoista näyttää jo keski-ikääntyneiltä ja siten soveltuvat mummoäitien joukkoon.

Vierailija
60/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla riittää voimat ihan itsekin leikittämään, hypyttämään, laulamaan jne ei me mitään muskareita tarvita, lisäksi en kestä niitä äitejä siellä. :D

Olen nuori ja jaksava, me ei erikseen tarvita muskareita! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme