Missä näitä parikymppisiä äitejä oikein asuu???
Olen 40-vuotias, mulla lapset on 3v ja 5v, ja kaikissa kerhoissa ja harrastuspiireissä kaikki muutkin pienten lasten vanhemmat kyllä on aika selkeästi lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä, puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita.
Missä näitä nuoria äitejä oikein asuu kun heihin ei koskaan törmää oikeassa elämässä? Ainakaan he eivät tuo lapsiaan harrastuksiin. Missä ne oikein luuraavat? He ovat nimittäin lasten riennoissa tosi harvinainen näky.
Tämä tulee mieleen kun lukee näitä ketjuja, joissa nuoret äidit taivastelee, että eikö ne lapset häpeä vanhoja (35+) vanhempiaan. No, eivät ainakaan meidän piireissä, koska siellä ei muita vanhempia olekaan kuin yli 35-vuotiaita.
Asutaan ihan tavallisella omakotialueella.
Kommentit (63)
asuin 25 kilsaa kotikapunkini keskustasta meren rannalla. Nyt huomattavasti vanhempana asun siellä edelleen =)
Ja kyllä olen nuori vanhemoi ollut aina, kerhoissa ym melkein kaikki vanhempia silloin, kun esikon sain!
Nyt kun esikko koulussa ja olen kerhoissa ym 2 vuotiaan kanssa niin alkaa olee samaa ikää, eli heidän eka lapsi ja minun 3! :D
Asumme omistusrivariss,a rivari ja omakotitalo alueella pkseudulla. :)
25-vuotiaana, sekä nyt 38-vuotiaana. Kummassakaan iässä en ole kokenut mitenkään, että eri ikäiset äidit olisivat jotenkin toisiaan vastaan. Isompien lasteni vanhempainilloissa olen nuorin äiti. Tämän nuorimman kanssa tulee olemaan varmasti juuri päinvastoin. Kaikkien lasten kanssa olen käynyt kerhoissa ja leikkipuistoissa ja aina on hyvin tultu muiden eri-ikäisten äitien kanssa toimeen ja juttuun. Sama elämäntilanne on yhdistänyt iästä riippumatta. Nyt lähes 4-kymppisenä en todellakaan katso nuoria äitejä alaspäin, kuten ei minuakaan aikanaan katsottu.
Ihmeellisissä harrastus- ja kerho"piireissä" liikutte.
asuin 25 kilsaa kotikapunkini keskustasta meren rannalla. Nyt huomattavasti vanhempana asun siellä edelleen =)
läheisessä leikkipuistossa oltiin. Tänne päin harvemmin eksyy kukaan muu joten oman kylä äitien kanssa pyörittiin. Kerhossakin esikoinen oli 3v. alkaen.
en käy lapsen kanssa harrastuksissa, lapsi nyt isompi että osaa jo itse mennä, ja lapsen ollessa pieni "harrastin" hänen kanssaa kotona. Suurin osa ajasta oltiin kotona, tehtiin kotihommia "yhdessä", luettiin, laulettiin, tanssittiin, ulkoiltiin, leikittiin... ihan kotona tai pihalla naareiden kanssa. Välillä käytiin kavereiden luona, kirjastossa, kaupassa, uimassa, kaupungilla ym. Köyhällä alueella asutaan, jossa ei edes ole lähellä ohjattuja harrastusmahdollisuuksia seurakunnan kerhoa lukuun ottamatta.
No asun kyllä vuokralla,mutta en kaupungintaloissa;)
Kaikki ei oo valmiita lastenhankintaa parikymppisinä, jotkut ei vielä nelikymppisinäkään. Pitkään olen kuitenkin jo kummastellut sitä, mitä erikoista on parikymppisessä äidissä, eiks sitä sanota että biologisestikkin nainen ois sillon ihantellisessa iässä hankkia lapsia?
Mä olen nyt 25, mies 27, toinen lapsi tulossa. Mulla on paljon samanikäisiä kavereita joilla lapsia. Itse valmistuin juuri yliopistosta. Monet niistä ystävistä, jotka eivät ole valmistuneet vielä, suunnieelevat jo hankkivansa jälkikasvua pian valmistumisen jälkeen.
On ihana ajatus että sitten kun lapset joskus lentävät pesästä, on vielä elämää edessä. Lapsenlapsille energiaa niiden tullessa. Ja taitoa nauttia omasta ajasta ruuhkavuosien jälkeen.
Ei näkynyt koskaan puistoissa, ei kerhoissa eikä ole näkynyt harrastepaikkojen pukukopeissa odottamassa näitä nuoria äitejä.
Missä lie ovat kun niin siunailevat meitä mummoäitejä.
Olen 40-vuotias, mulla lapset on 3v ja 5v, ja kaikissa kerhoissa ja harrastuspiireissä kaikki muutkin pienten lasten vanhemmat kyllä on aika selkeästi lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä, puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita.
Missä näitä nuoria äitejä oikein asuu kun heihin ei koskaan törmää oikeassa elämässä? Ainakaan he eivät tuo lapsiaan harrastuksiin. Missä ne oikein luuraavat? He ovat nimittäin lasten riennoissa tosi harvinainen näky.
Tämä tulee mieleen kun lukee näitä ketjuja, joissa nuoret äidit taivastelee, että eikö ne lapset häpeä vanhoja (35+) vanhempiaan. No, eivät ainakaan meidän piireissä, koska siellä ei muita vanhempia olekaan kuin yli 35-vuotiaita.
Asutaan ihan tavallisella omakotialueella.
mutta ihmettelin vain, että ihan tosi, missä olisi niitä nuoria äitejä kun en tavannut heitä silloin kerhoissa ja harrastetilojen pukukopeissa kun omat lapset oli pienempiä.
Yhden nuoren äidin muistan jossain MLL.n perhekahvilassa tavanneeni ja tuttavuuttakin tehtiin. Hän oli vl-äiti ja oikein mukava. Todella nuoren näköinen. Mutta hän lopetti kulkemisen heti kun tuli raskaaksi. Oli kai niin huonovointinen. Eli hän taisi olla ainoa nuori äiti, keneen törmäsin ja meillä kyllä synkkasi hyvin yhteen, vaikka itse en kuulu edes kirkkoon ja hän oli vl.
en käy lapsen kanssa harrastuksissa, lapsi nyt isompi että osaa jo itse mennä, ja lapsen ollessa pieni "harrastin" hänen kanssaa kotona. Suurin osa ajasta oltiin kotona, tehtiin kotihommia "yhdessä", luettiin, laulettiin, tanssittiin, ulkoiltiin, leikittiin... ihan kotona tai pihalla naareiden kanssa. Välillä käytiin kavereiden luona, kirjastossa, kaupassa, uimassa, kaupungilla ym. Köyhällä alueella asutaan, jossa ei edes ole lähellä ohjattuja harrastusmahdollisuuksia seurakunnan kerhoa lukuun ottamatta.
Niin, minuun et törmää harrastuksissa KOSKA MINÄ OLEN PÄIVÄT TÖISSÄ.
mutta lapset harrastavat iltaisin ja sunnuntaisin, muskarissa, kerhossa ja luistelemassa käyvät.
ap
käymme mm. seurakunnan ja kunna perhekerhoissa. puistoissakaan noita vanhuksia ei näy. me kyllä harrastetaan ja touhutaan. nuorena jaksaa =) t: äiti x3 27v
jaksanut opiskella ja mennä töihin LOL
sillä aikaa kun te mummoäidit olette heltta lepattaen käyttämässä kakaroitanne harrastuksissa.
eivät tarvitse vielä varsinaisia harrastuksia. Mun mielestä ne on vähän vanhemmille.
Mä jaksan itse keksiä lapsille tekemistä ja vieraillaan ystäväperheiden lapsien luona joten sen vuoksi emme tarvitse mitään kerhoja.
JKL:n ydinkeskusta, tulevaisuudessa tullaan kyllä tsekkaamaan tapahtumat ja kerhot, mutta loppuu kyllä samantien jos saan paljon kettuilua 21-vuoden iästäni. Asutaan kyllä vuokralla, mutta varsin hienossa asunnossa keskustassa (halpa vuokra) ja molemmat olemme yliopistossa. Että eipäs vähätellä iän vuoksi, me tullaan viemään teidän työt ja olemaan lopulta teidän esimiehiä ;)
käymme mm. seurakunnan ja kunna perhekerhoissa. puistoissakaan noita vanhuksia ei näy. me kyllä harrastetaan ja touhutaan. nuorena jaksaa =) t: äiti x3 27v
vain mummoäidiltä..
en tiedä, jaksanko tutustua. Vaikka olenkin vanha akka varmaan sinun mielestä ja uhoat, että viet minun työt joku päivä niin silti toivoisin, että me näissä lastenhommeleissa yritettäis olla edes jonkin verran tasa-arvoisia, eikä susia naisille, kuten sinä tunnut jo haaveilevan.
t. mummoäiti
JKL:n ydinkeskusta, tulevaisuudessa tullaan kyllä tsekkaamaan tapahtumat ja kerhot, mutta loppuu kyllä samantien jos saan paljon kettuilua 21-vuoden iästäni. Asutaan kyllä vuokralla, mutta varsin hienossa asunnossa keskustassa (halpa vuokra) ja molemmat olemme yliopistossa. Että eipäs vähätellä iän vuoksi, me tullaan viemään teidän työt ja olemaan lopulta teidän esimiehiä ;)
Laita vaikka kaupunki tai edes jotain tarkennusta sijainnista niin voidaan yhdessä pohtia miksei alueellanne tapaa nuoria äitejä. Ehkä he viettävät laatuaikaa perheenä kotonaan eivätkä juokse joka ilta harrastuksissa ja muissa riennoissa.
T: Nuori äiti omakotitalosta, Vantaalta
ja vein lastani nuorten äitien kerhoon, kun hän oli pieni. siellä sai vertaistukea.
Ja kyllä olen nuori vanhemoi ollut aina, kerhoissa ym melkein kaikki vanhempia silloin, kun esikon sain!
Nyt kun esikko koulussa ja olen kerhoissa ym 2 vuotiaan kanssa niin alkaa olee samaa ikää, eli heidän eka lapsi ja minun 3! :D
Asumme omistusrivariss,a rivari ja omakotitalo alueella pkseudulla. :)