Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vielä 50 vuotta sitten elävän vauvan pää saatettiin murskata synnytyksessä

Vierailija
06.09.2011 |

jos tuli ongelmia eikä vauvaa saatu ulos.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo vauvan pään murskaaminen tapahtui tuolloin 50 vuotta sitten?

Luin tuosta nykytekniikasta netistä... Eli ne jotka ei viitsinyt googlettaa:

Lasta napataan jalasta kiinni pihdeillä ja näin lapsen vartalo viedään synnytyskanavaan. Vartalo vedetään ulos lukuunottamatta päätä. Lapsen niskaan työnnetään teräväkärkiset sakset jotka avataan. Näin luodusta aukosta työnnetään sisään "imuri" jolla imetään lapsen aivot pois. Kun aivot puuttuu niin lapsen kallo "lässähtää" kasaan.

Kammottava toimenpide...

Ja sinä onneton uskot joka sanan? Vai keksitkö ihan itse koko jutun?

Vierailija
22/27 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi abortoida sikiön vaikka synnytyksessä,ei propagandaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin tuota vähän. Mulle jäi kyllä epäselväksi onko se nykyään sallittua ja missä tilanteissa, aika sekavia oli noi jutut.

Vierailija
24/27 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi abortoida sikiön vaikka synnytyksessä,ei propagandaa.

Kyllä, ja Japanissa normaali ja hyväksytty keskustelun aihe on aamukakka, Afrikassa asutaan vain savimajoissa, moni turisti on menettänyt sisäelimensä Tallinnassa ihan viime vuosina ja maailmaa hallitsee siionistinen salaliitto.

Väität siis tosissasi, että jos nainen menee synnyttämään täysiaikasta lasta ja sanookin lääkärille että emmää nyt haluakaan sitä, niin lääkäri tappaa vauvan?

Myöhäisiä abortteja USA:ssa voi varmaan saada, mutta ei ehkä ihan noin myöhäisiä (toisin kuin Venäjällä...).

Vierailija
25/27 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota tehdään edelleenkin. Juuri tuttu gynis kertoi ollessaan katastrofialueella töissä, ettei hänellä ollut muuta mahdollisuutta kuin pilkkoa synnytykseen kuollut vauva kohtuun, jotta se saatiin ulos. Elämä on edelleen aika helkatin kovaa muualla kuin hyvinvointialueilla.

Vierailija
26/27 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

STOP! Hammertime!

:D

Vierailija
27/27 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo vauvan pään murskaaminen tapahtui tuolloin 50 vuotta sitten?

Luin tuosta nykytekniikasta netistä... Eli ne jotka ei viitsinyt googlettaa:

Lasta napataan jalasta kiinni pihdeillä ja näin lapsen vartalo viedään synnytyskanavaan. Vartalo vedetään ulos lukuunottamatta päätä. Lapsen niskaan työnnetään teräväkärkiset sakset jotka avataan. Näin luodusta aukosta työnnetään sisään "imuri" jolla imetään lapsen aivot pois. Kun aivot puuttuu niin lapsen kallo "lässähtää" kasaan.

Kammottava toimenpide...

Ja sinä onneton uskot joka sanan? Vai keksitkö ihan itse koko jutun?

Eikö sinulle ole kukaan kertonut, että yleensä vauva syntyy pää edellä? Ei siis toimi tuo "vartalo vedetään ensin"-tekniikka.

Etkä ole sattunut näkemään peruskoulun 8. luokan biologiankirjassa sitä kuvaa, jossa näkyy miten päin normaalisti syntyvä vauva on. Loput lukemasi totuudenmukaisuudesta voitkin ihan itse päätellä.

En minä voi väittää, ettei missään tehdä tuolla tavalla, mutta siinä tapauksessa vauva on jo syntymässä väärin päin. Ikivanha paloittelumenetelmä on sekä helpompi, nopeampi että mahdollinen todellisessa hätätilanteessa, alkeellisissakin olosuhteissa.

Minä olen syntynyt n. 50 vuotta sitten enkä tietenkään hyvin paljon sen ajan käytännöistä tiedä. Siihen aikaan oli viimeisiä kotisynnytyksiä - joissa ei läheskään aina ollut kätilöä auttamassa vaan joku naapurinmuori - ja ensimmäisiä sairaalasynnytyksiä monille maaseudun äideille.

Se nyt lienee selvä asia, että jos joskus on jouduttu syntyvän vauvan pää murskaamaan, todennäköisesti synnytyspihdeillä tai muulla sopivalla välineellä, niin kyseessä on ollut äärimmäinen hätätapaus. Äitiä ei olisi saatu millään leikkaukseen ja hoitoon tiettömien taipaleitten takaa - joita 50 vuotta sitten oli hyvin vähän jäljellä - ja äidin henki piti pelastaa keinolla millä hyvänsä.