Myynkö itse asuntoni vai otanko välittäjän?
Kommentit (31)
Tuttu yritti myydä asuntoaan itse mutta ei tullut ketään näyttöihin ja kyselyjäkin niukasti.
Jos tuote on hyvä ja hinta kohdallaan + korot maltilliset niin kauppa käy. Jos ei niin ed. mainituissa on vikaa.
Tuttava möi itse asuntoa -> ei mennyt kaupaksi. Välittäjä kehiin ja meni kaupaksi neljä tonnia kalliimmalla kuin mitä pyysivät myydessään itse.
Asuntoa ei välissä tuunattu mitenkään eikä aikaakaan kulunut tuossa välissä kuin pari viikkoa.
Jos tuote on hyvä ja hinta kohdallaan + korot maltilliset niin kauppa käy. Jos ei niin ed. mainituissa on vikaa.
Tuttava möi itse asuntoa -> ei mennyt kaupaksi. Välittäjä kehiin ja meni kaupaksi neljä tonnia kalliimmalla kuin mitä pyysivät myydessään itse.
Asuntoa ei välissä tuunattu mitenkään eikä aikaakaan kulunut tuossa välissä kuin pari viikkoa.
joka kerta täysin ongelmitta, ostajakandidaatit jopa kiittelivät, että on hyvä ostaa suoraan myyjältä kun tietää, ettei hinnassa ole "välittäjälisää". Ilmoitus oikotielle, joskus myös viikonvaihteen Helsingin Sanomiin (asunnot siis pk-seudulla). Kerran erehdyin tekemään diilin välittäjän kanssa; sai generoitua 4 kk aikana yhden (huonon) tarjouksen. Itse myimme sen jälkeen kolmannella näytöllä.
Välittäjää kannattaa käyttää, jos ei ole halukas esittelemään asuntoaan itse. Jos sen sijaan viitsii järjestää näytöt, ottaa vähän valokuvia ja laittaa ilmoituksen nettiin, voi hyvinkin säästää tuhansia. Vastuuasioiden tms. takia välittäjää ei kannata palkata, heillä ei ole vastuuta mistään eivätkä muutenkaan tuo myyntiin mitään muuta lisäarvoa kuin tuon näyttöasian - jos siitä haluaa maksaa pahimmillaan toistakymmentä tuhatta, fine.
Joku sanoi, ettei kehtaa tulla ja katsella ronskisti.
alle vuorokaudessa melkein 30 000 euroa suuremmalla summalla kuin mitä välittäjä arvioi. Välityspalkkioissa säästettiin noin 15 000. Kun laittaa ilmoituksen oikotielle kannattaa panostaa kuviin ja esittelytekstiin, korostaa asunnon hyviä puolia. Kannattaa välttää laajakulmaa kuvia otettaessa, ne antaa helposti asunnosta liian avaran vaikutelman. Lisäksi kun kuvaa, kannattaa siivota asunnosta kaikenlainen "turha" pois jotta asunnon potentiaali tulee kunnolla esille. Jos sijainti, koko ja hinta on kohdallaan asunto menee hujauksessa. Ennen asuntomme myymistä olimme noin vuoden ajan seuranneet asuinalueemme hintatasoa mikä helpotti hintapyynnön asettamista kohdalleen.
Näyttää siltä, että etuovessakin saa nykyään ilmoittaa yksityiset. Ei oo kai kauaa ollut, mutta onko joku jo kokeillut ilmoittaa? Kannattaako maksaa 149€?
Ihmiset ei uskalla ostaa myyjältä itseltään. Kokeiltu on.
että välittäjä vastaa jostain, maksat hänelle päivän työstä kahden kuukauden palkan. Oikeasti välittäjä ei vastaa mistään. Olen voittanut kymmeniä tuhansia kun en ole antanut senttiäkään trokareille.
Osakehuoneiston myynti, varsinkin kun pankki on käytännössä aina mukana, on todella yksinkertainen juttu.
että välittäjä vastaa jostain, maksat hänelle päivän työstä kahden kuukauden palkan. Oikeasti välittäjä ei vastaa mistään. Olen voittanut kymmeniä tuhansia kun en ole antanut senttiäkään trokareille.
Osakehuoneiston myynti, varsinkin kun pankki on käytännössä aina mukana, on todella yksinkertainen juttu.
ja tulla katsomaan jos ei ole välittäjällä?
Tuttu yritti myydä asuntoaan itse mutta ei tullut ketään näyttöihin ja kyselyjäkin niukasti.