Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myynkö itse asuntoni vai otanko välittäjän?

Vierailija
06.09.2011 |

Miksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välityspalkkiot ovat ihan törkeän suuria...

Vierailija
2/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos asunto on hyvässä kunnossa ja saat sen todennäköisesti pian kaupaksi.

V. 2007 myimme rivitaloasuntomme 4 päivässä itse! Olimme arvioittaneet kyllä kiinteistönvälittäjällä asunnon (ja hän arvioi 10 000 e alakanttiin siihen verrattuna mitä saimme!).

Turha maksaa kiinteistönvälittäjälle tuhansia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi katsojia. Tosin meillä oli vain kolme näyttöä ja saatiin juuri se mitä pyydettiin. Välittäjä olisi lähtenyt myymään melkein 40 000 pienemmällä hinnalla. Paperien tekoon voi pyytää esim. pankkia avuksi niin tulee varmasti oikein.

Vierailija
4/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi jessus sitä aikaa. Ostajaehdokkaat ja varsinkin muut uteliaat tuli koska tahansa pimpottamaan ovikelloa, että tultiin nyt katsomaan.

Välittäjä hoitaa ilmoittelun, näytöt ja muut kätytännön asiat. Huomattavasti helpompaa.

Välittäjää ei tientenkään tarvi jos ostaja jo tiedossa.

Vierailija
5/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään nettiaikakaudella ja kun on toi oikotie niin aina kannattaa yrittää!! et häviä siinä mitään muuta kuin 100 € ilmon oikotielle.

itsekin aiotaan myydä itse, ihan vain siksi että halutaan käyttää 12 000 € välityspalkkio uuden kämpän huonekaluihin ja maaleihin ja verhoihin.

Vierailija
6/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi jessus sitä aikaa. Ostajaehdokkaat ja varsinkin muut uteliaat tuli koska tahansa pimpottamaan ovikelloa, että tultiin nyt katsomaan.

Välittäjä hoitaa ilmoittelun, näytöt ja muut kätytännön asiat. Huomattavasti helpompaa.

Välittäjää ei tientenkään tarvi jos ostaja jo tiedossa.

Me aiotaan myydä itse ja laitetaan ilmoon, että näytöt sopimuksesta. Sit ku jengi soittaa, sanon, että jos sopii seuraava sunnuntai silloin ja silloin ja yritän haalia porukkaa sillä tavoin samaan aikaan tänne. Emme ajatelleet pitää julkisia näyttöjä. En kyllä usko, että jengi tulee ilmoittamatta paikalle...

Vierailija
7/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sai kaupaksi parissa kuukaudessa, kaksi joutui lopulta turvautumaan välittäjän apuun.

Monet etsivät asuntoa ainoastaan etuovesta ja käsittääkseni sinne ei yksityiset saa asuntojaan ilmoitettua.

Vierailija
8/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjät useinkaan eivät tiedä, millaista siinä kämpässä on asua, millaisia on naapurit tai miten kaikki nippelinappeli toimii...

Vierailija
9/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sai kaupaksi parissa kuukaudessa, kaksi joutui lopulta turvautumaan välittäjän apuun.

Monet etsivät asuntoa ainoastaan etuovesta ja käsittääkseni sinne ei yksityiset saa asuntojaan ilmoitettua.

etuoveen ei saa yksityiset laittaa, oikotielle saa

Vierailija
10/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytöt yhdistää lähiasuntojen välittäjien näyttöihin. Näin etuoven kautta tulleet katsojat saattavat eksyä myös teidän näyttöön.

Itse kun myimme niin puolet näytölle tulleista, olivat katsoneet samanaikaisen etuoven näytön ja sit sattumalta huomasivat meidän a-ständit ja kävivät sitten tsekkaamassa meidänkin asunnon.

Julkisia näyttöjä kannattaa pitää, moni ei viiti soittaa ja varata näyttöä, mut julkiseen näyttöön tulee katselemaan. Itse myytiin ilman välittäjää ja pystyi perustelemaan, ettei tingitä kun hinta jo valmiks vähän edullisempi, kun ei oo välittäjäpalkkiota.

Vierailija
11/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välityspalkkiot ovat ihan törkeän suuria...

Joo niin ovat. Tosin se, että asunnon saa etuovi.comiin voi nostaa potentiaalista kauppahintaa esim. 5% kun saa n. 5 kertaa enemmän asiakkaita.

Vierailija
12/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin ovat. Tosin se, että asunnon saa etuovi.comiin voi nostaa potentiaalista kauppahintaa esim. 5% kun saa n. 5 kertaa enemmän asiakkaita.

ehkä just neljäsosa hakee vain etuovesta, melkein kaikki pk-sudulla hakee myös oikotieltä.

Muualla suomessa tilanne on toki eri.

Vierailija
13/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytöt yhdistää lähiasuntojen välittäjien näyttöihin. Näin etuoven kautta tulleet katsojat saattavat eksyä myös teidän näyttöön.

Itse kun myimme niin puolet näytölle tulleista, olivat katsoneet samanaikaisen etuoven näytön ja sit sattumalta huomasivat meidän a-ständit ja kävivät sitten tsekkaamassa meidänkin asunnon.

Julkisia näyttöjä kannattaa pitää, moni ei viiti soittaa ja varata näyttöä, mut julkiseen näyttöön tulee katselemaan. Itse myytiin ilman välittäjää ja pystyi perustelemaan, ettei tingitä kun hinta jo valmiks vähän edullisempi, kun ei oo välittäjäpalkkiota.

asutaan pk-seudulla tiheästi rakennetulla alueella, mutta ei täällä nyt niin paljon ole näyttöjä, että tuo onnistuisi. mutta yritetään itse myydä ja vähän halvemmalla, ku ei oo välittäjää

Vierailija
14/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä just neljäsosa hakee vain etuovesta, melkein kaikki pk-sudulla hakee myös oikotieltä.

Muualla suomessa tilanne on toki eri.

Onko sulla jotain tilasoa, että Pk-seudulla kaupat olisi 75% ohi välittäjien?

Vierailija
15/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä just neljäsosa hakee vain etuovesta, melkein kaikki pk-sudulla hakee myös oikotieltä. Muualla suomessa tilanne on toki eri.

Onko sulla jotain tilasoa, että Pk-seudulla kaupat olisi 75% ohi välittäjien?

En puhunut välittäjistä vaan etuovesta ja oikotiestä. Oikotiellä ilmoittavat myös välittäjät eikä pelkästään yksityiset... Jos ihmiset tuleepelkästään oikotien ilmoituksen perusteella, se eitarkoita ettei kohde olisi välittäjän ilmoittama.

Vierailija
16/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan harkittu asunnon myymistä, ja yksi suurin syy on häiritsevät naapurit. Sitä ei tietenkään voi ostajaehdokkaille kertoa. Mutta miten pidän pokan, kun ihmiset kyselee, että onko rauhallista?! x)

Ollaan siitä huolimatta ajateltu myydä itse.

Vierailija
17/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ongelmana lienee se, että ihmiset on opetettu asioimaan välittäjien kautta ja siten ovat hieman kankeita asioimaan suoraan itse myyvän kanssa.

Ehdottomasti kuitenkin myyt itse, jos se muuten tuntuu mahdolliselta.

Välittäjä on käsitykseni mukaan täysin turha välirahastaja, eikä osaa kertoa asunnosta yhtä paljon kuin iotse ostaja.

Itse ainakin ostan mieluummin suoraan omistajalta, kuin välittäjältä.

Autokaupassa sentään liikkeellä on joku vastuu, mutta asunnon välittäjillä ei ymmärtääkseni ole käytännössä mitään vastuuta.

Itse olen välittäjän kautta ostanut kaksi asuntoa ja olen myynyt yhden asunnon ilman välittäjää.

Vakavasti olen neuvotellut yhdestä asunnosta ilman välittäjää, tarkoituksena siis ostaa.

Kokemukseni ovat että välittäjä on turha välikäsi.

Välittäjän intresseissä on ensisijaisesti saada provikkansa (eli elantonsa ja tuottoa välitysfirman omistajille), joka on eri intressi kuin saada asunnosta hyvä hinta ja nopeasti kaupaksi.

Jo lähtökohtaisesti toimintamalli, jossa myyjän tapaa vasta paperien allekirjoitustilaisuudessa kertoo siitä, että on salattavaa ja kuluttajia ohjataan "puoli pakolla" välittäjien asiakkaiksi, vaikka mitään syytä siihen ei ole.

Olen erittäin tyytyväinen sekä itse myymäni asunnon myyntiprosessiin ja hintaan sekä olin monin tavoin tyytyväinen tilanteeseen, jossa lähes ostin asunnon ilman välittäjää.

Vierailija
18/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset kyllästyvät välittäjien hintoihin. Prosentteina kauppahinnasta on typerin maksuperuste. Mitä eroa on kaupata helposti myytävää 5h+k asuntoa kuin helposti myytävää 1h+k asuntoa? Ei mitään! ja toisesta saa kolme kertaa isomman palkkion! Eikö kukaan ihmettele tätä?

Se on kuin suomen progressiivinen verotus. "Se nyt on vaan oikein, että suuremman asunnon omistaja tai kalliimman asunnon omistaja maksaa enemmän, mitäs meni ostamaan kalliin asunnon."

Joko kiinteä välityshinta tai prosentti hinta myynnin keston mukaan.

Kyseenalaistakaa palkkioita ja tinkikää tai myykää itse. Joku tolkku noihin hintoihin.

Vierailija
19/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset kyllästyvät välittäjien hintoihin. Prosentteina kauppahinnasta on typerin maksuperuste. Mitä eroa on kaupata helposti myytävää 5h+k asuntoa kuin helposti myytävää 1h+k asuntoa? Ei mitään! ja toisesta saa kolme kertaa isomman palkkion! Eikö kukaan ihmettele tätä?

Se on kuin suomen progressiivinen verotus. "Se nyt on vaan oikein, että suuremman asunnon omistaja tai kalliimman asunnon omistaja maksaa enemmän, mitäs meni ostamaan kalliin asunnon."

Joko kiinteä välityshinta tai prosentti hinta myynnin keston mukaan.

Kyseenalaistakaa palkkioita ja tinkikää tai myykää itse. Joku tolkku noihin hintoihin.

Mä en käsitä, että välittäjiä käytetään näin nettiaikakaudella, ku myynti ilmoituksen saa kaikkien nähtäville nettiin ja ku paperit mennään tekee pankkiin. Yrittäkää ihmiset ihmeessä edes eka itse myydä, kokeilkaa!!

Vierailija
20/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalonsa maalaiskunnassa itse, ja säästi siinä monta tonnia. Näytöt oli aina keskiviikkoisin ja sunnuntaisin, hän ei päästänyt pimputtelijoita sisään. Käyttivät kuntotarkastajan, ja ottivat vielä näytteet alapohjasta (komeron lattian kautta), katosta ja kylppäristä, puhtaat olivat. Pyysivät pienen käsirahan ostajalta. (Siitä on aika paljon harmia, jos ostaja peruuttaakin.) Kauppakirja tehtiin juristilla ja julkinen kaupanvahvistaja pyydettiin pankkiin, kun paperit allekirjoitettiin. Myynti-ilmosta näyttöön meni 1 kuukausi, talo oli remontoitu lattiasta kattoon.

Suosittelen myymään itse, mutta kannattaa olla myydessä rehellinen ja laittaa myyntiesitteeseen myös asunnon viat tai epäilyt niistä, ja suoritetut remontit. Ei tule jälkikäteen sitten riitoja, että myyjä pimitti tai antoi väärää tietoa.

Välittäjä ei vastaa mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän