onko lehmäntalja olohuoneessa mielestänne hieno?
Kommentit (37)
Toisiin koteihin sopii (ja muuhun olohuoneen sisustukseen) ja toisiin ei istuisi millään.
kuin lampaantalja, joka monilla on lapsen pulkassa. Riippuu tietenkin siitä, mikä on lehmän alkuperä ja millaisen elämän eläin on viettänyt.
Tai takkahuoneessa, olohuoneessa ei ikinä
on mielestäni kivoja, mutta sellainen läikikäs lehmäntalja ei..Toisaalta kokovalkoinen tai musta voi olla hieno, jos muutenkin pelkistetty sisustus eikä liikaa roinaa
enemmmän kuin niistä karvalankamatoista, joita kaikilla tuntuu olevan
Ja minkä värinen ja minkälainen muu sisustus.
Käytetäänkö sitä seinällä seinävaatteena, lattialla mattona vai puupenkin/arkun päällä istumapehmusteena?
Ainoat paikat missä minä olen ihmisten asunnoissa nähnyt taljoja on: Isomummun seinällä, pienen grillausmajan penkeillä (nämä tais olla poron taljoja) ja makuuhuoneessa sängyn vieressä sellainen pienempi lämpöisenä mattona. (tämä vissiin oli lampaantalja)
Ei ole hieno missään muualla kuin sen eläimen päällä.
Jos nahka on eläimen ruumis tai raato, on sen eläimen syöminen vielä sairaampaa.
jos jollaki sattuu talja olemaan.
Mutta itselleni en tahtoisi, taljaa, en turkkia en edes täytettyä eläintä. Ja kyllä syön silti lihaa.
pohjoisen maatalon likkana sanon että haaskausta on heittää se talja menemään!
Mutta tietty riippuu muusta sisustuksesta sopiiko se talja olkkariin vai ei. Jos on tyylikkäästi sisustettu niin onhan se hyvännäköinen lattilalla, mökille ja metsästysmajoihin käy sitten hirven- ja porontaljat oikein mainosti. Ja varsinkin pulkkaan, rekeen ja talvinuotiolle perskannikoita lämmittämään!
Ei helkatti ku sain illan naurut!! :DDDDd Kiitos tästä. Oon muuten täysin samaa mieltä sun kans.
pitkäikäisiä,ei kerää pölyä kuten tavalliset matot laadukas talja kestää kymmeniä vuosia
me ollaan ostettu muutama www.taljakauppa.com siellä on monen värisiä ja isoja
uusia malleja tulee usein ,vertailin hintoja myös ulkomaille eikä edullisemmin löytyny kyllä sieltäkään.suosittelen
en itse haluaisi lehmäntaljaa kotiini, mutta tämä on ihan makuasia. Liian karkeakarvaisia mielestäni, piikikkäitä kävellä ja koskea, aivan eri kuin elävällä naudalla. Lampaantaljoja kyllä käytän esim. juurikin lasten pulkassa. Missähän härät kuolevat vanhuuteen..?
en itse haluaisi lehmäntaljaa kotiini, mutta tämä on ihan makuasia. Liian karkeakarvaisia mielestäni, piikikkäitä kävellä ja koskea, aivan eri kuin elävällä naudalla. Lampaantaljoja kyllä käytän esim. juurikin lasten pulkassa. Missähän härät kuolevat vanhuuteen..?
"Mutta joo sellainen jätti-iso feikkilampaantalja ois hakusessa takan eteen."
Ajattelit siis laittaa feikki- eli muovitaljan takan eteen? Toivottavasti sinulla on vakuutus ja palohälyttimen patterit kunnossa.
Mielestäni lehmäntaljat ovat oikein hienoja. Toki niiden, kuten kaiken muunkin, kanssa pitää miettiä sopivatko ne kokonaisuuteen. Itse voisin harkita sellaista juurikin takkahuoneeseemme, joka on muuten pelkistetysti ja melko modernisti sisustettu.
Itse aion täyttää pappani ja tunkea porstuaan konttausasennossa kunhan delaa. Siitä saa mukavan juutalaisnahkaisen sohvapenkin.