Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko lehmäntalja olohuoneessa mielestänne hieno?

Vierailija
05.09.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä syö lihaa :)

Vierailija
2/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA näin jossain sisustusöehdessä kuvan jossa olkkarin lattialla oli neliskulmaisista lehmäntaljapaloista ommeltu matto, se oli kivan näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olohuoneemme on vinosuunnikas, joten neliön ja suorakaiteen muotoiset matot ei sovi, aina näyttää hiukan oudoilta. Isoja pyöreitä mattoja on vähän tarjolla ( ja teettäminen tosi kallista)

Vierailija
4/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se hyvältä näyttää, itsekin jopa harkitsin tuollaista. Mutta kun kaupassa hiplailin sitä taljaa, tajusin etten ikinä voisi astua sille paljain jaloin. Ne karvat ei tuntuneet kivalta, vaan jotenkin ällöiltä, yööök.

Ja miten sellaista pesee? Matto jota ei ikinä pestä, kai se nyt alkaa haista? Kiva sit kun lemuava lehmä olkkarissa. Pahimmassa tapauksessa karvaa irtoaa ja joutuu sun ruokaan, voi örkki.

Mutta joo sellainen jätti-iso feikkilampaantalja ois hakusessa takan eteen. Mutta ei semmoisia taida olla olemassa.

Vierailija
5/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vähän oudoksuen jos jollain tuttavalla olisi sellainen. Miten paljon on ihmisen täytynyt kuolettaa myötätuntoaan, että voi päivittäin katsella nyljettyä nahkaa ajattelematta että se on joskus ollut elävän ja tuntevan olennon päällä, ja siitä se on riistetty hyväksikäytön ja omistamisen nimissä.

Tajuan kyllä että ihmiset syövät eläimiä eivätkä oikein halua ajatella tuotantoeläimien oloja (sääliksi kävisi jos ajattelisi) mutta useimmille tuttavilleni uskon että eläimen nahka karvoineen päivineen seinällä tai lattialla olisi liian konkreettinen muistutus siitä.

Vierailija
6/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkalaukkuja ja kyllä mä miellän, että eläimen nahkahan se on. Meillä on myös nahkainen tuoli. Syön myös lihaa.

Se tuntuuko karva jalan alla kivalta, on toinen asia, ja sitä täytyy miettiä.

Vierailija
7/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas ja väreihin sopiva häräntalja on oikein kiva sopivassa ympäristössä. Myötätuntoa peräänkuuluttaville sanoisin, etten kärsi nähdessäni nahkatakkejakaan, nahkakengistä puhumattakaan. Jospa se härkä on vaikka kuollut vanhuuttaan. Häräntalja on ekologinen, ei pölise ja helppo pitää puhtaana.

Vierailija
8/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taljoista, meillä on poron- ja lampaantaljoja. Haaveilen hirven- ja lehmäntaljasta, mutten ehkä laittaisi semmoista lattialle, vaan esim. sohvan päälle.

Mä oon usein täältäkin lukenut näitä mielipiteitä, että taljan pitäminen esillä on vähän kuin ruumiin säilyttämistä näytillä. Mietityttää, mahtavatkohan nämä ihmiset syödä lihaa ja käyttää nahkakenkiä tai muita nahkavaatteita. itse en syö lihaa, mutta en näe mitään väärää taljoissa tai nahkaisissa kengissä tai vaatteissa.

Vierailija
9/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan pidä kuolleita esillä asunnossani...

Vierailija
10/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtaanapitoon?

Vierailija
11/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en muuten syö lihaa.

Musta se on hieno - sehän on sankarivainaja :)

Vierailija
12/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologinenkin vaihtoehto, varsinkin joillekin keinoaineista tehdyille matoille.

Jos eläin teurastetaan ruoaksi, on oikein järkevää hyödyntää muukin osa. Tehdä kenkiä, laukkuja ja vaikka lattiamatto.

Sopii moneen allergiaperheeseenkin, helppohoitoinen ja kestävä.

Meillä on nuoren aikuisen huoneessa ja eteisessä talja tällä hetkellä.

Vierailija
13/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ympäristössä voi näyttää ihan hyvältä, mutta en silti tykkää.

Makuasia :)

Vierailija
14/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stetson vielä seinälle roikkumaan...

Vierailija
15/37 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruumis lattialla. Mutta mun mielipiteellä ei varmaan oo väliä kun en syö lihaa enkä käytä nahkakenkiä.

Vierailija
16/37 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kiinnostaa hommata niin ota yhteyttä saat edullisesti uuden taljan montserratt.sas@gmail.com

kuvia löytyy ja useita eri vaihtoehtoja ja kokoja

Vierailija
17/37 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kiinnostaa hommata niin ota yhteyttä saat edullisesti uuden taljan montserratt.sas@gmail.com

kuvia löytyy ja useita eri vaihtoehtoja ja kokoja

Vierailija
18/37 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu samaan sarjaan porontaljan kanssa, tyylittömiä molemmat.

Vierailija
19/37 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro kaikille :)

Ymmärrettäviä ovat kommentit ja suhtautuminen ks.aiheeseen.

Mieltymyksiä on monia sanon minä allekirjoittaneena.

Kodissani on sisustettu yksi huone western tyyliin,(ehkä Suomen hienoin),minun ikäluokkaan,eli "40"-"50"vee kuuluvista pojannassikoista on lähes jokainen leikkinyt inkkari-länkkärileikkejä lapsuudessaan,joten asia kulminoituu jo nuoruudesta,ei näitä naiset hiffaa,toki on niitä naisiakin jotka dikkaavat John Waynen,Kirk Dougklasin,Burt Langasterin,GaryCooperin,James Stewartin,ym.muiden legendojen leffoista.

Olen itse sisustusalan ammattilainen,(en laittaisi modernisti sisustettuun kotiin taljaa lattialle/seinälle.)

Muistan aikanaa,noin 15 vuotta sitten kun hommasin tosi makeen inkkariaiheisen maalauksen ja muutamia Mexsikossa käsintehtyjä inkkaripatsaita kotiin,sotahan siitä syttyi,ei siinä mitään,mä olin katsellut vaimoni Tiimarista hommaamaa krääsää ihan riittämiin,erohan siitä tuli,hyvä niin,mä jatkan harrastustani edelleen aitojen intiaanikäsitöiden keräilemisen,ja hän Tiimarikrääsän keräilemisen.

Annan arvon käsillä tehdyille tuotteille,en teollisesti tuotetulle krääsälle.

Vierailija
20/37 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sellainen on melkeinpä jokaisessa sisustuslehdessä vähintään yhdessä asunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän