Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen koulussa tänään ruokana!!!

Vierailija
05.09.2011 |

Niitä pieniä kaupan pinaattilettuja (8kpl) ja makaronisalaattia? MITÄ V****A??!

Uskomatonta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäähän koulussa lapsille olla karppiruokaa!

Vierailija
22/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriasta, jonka eteen ei itse tarvitse laittaa tikkua ristiin.

Siellä Suomessa ei taideta vieläkään ymmärtää kuinka hyvin asiat ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattilettuja, jauhelihakastiketta ja salaattia. Ei siis perunoita.

Tämä on ollut Seinäjoen koulujen ruokalistalla n. 25 vuotta.

Vierailija
24/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi itsekään..

Vierailija
25/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katan meidän (laihalle) 3-vuotiaallekin yleensä 5 lettua, lihapullia tms. sekä salaattia.

Toisaalta mun kouluaikana pinaattilättyjen kanssa tarjottiinkin aina jauhelihakastiketta, joten en osaa lättyjä pääruuaksi edes mieltää.

Meidän yhdeksänvuotias ei söisi kuin max. neljä pinaattilättyä, jos sellaisia söisi. Jos meillä olis ollut tuo ruoka tänään, olis varmaan elänyt näkkärillä. Makaronisalattikaan ei kuulosta lapseni lempiruoalta. Eikähän kaiken tarvitse niin hyvää ollakaan. Mutta määrällisesti ihan riittävä ois ollu ;)

Joo, tämä lapsi on toosi pieniruokainen. Pienehkö tyttö, ei ylilaiha kuitenkaan.

Vierailija
26/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en kyllä hilloa ole koskaan syönyt mutta jotkut otti kauhallisia! Lisäksi ihan kaalisalaattia. Kyllä niillä pärjäsi jos vielä otti leipää ja maitoa. Oli monien lemppari, itsellenkikin ihan ok ruoka

Vierailija
27/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis jo 26v.

Vierailija
28/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinaattilettuja, jauhelihakastiketta ja salaattia. Ei siis perunoita. Tämä on ollut Seinäjoen koulujen ruokalistalla n. 25 vuotta.

Vierailija
29/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunaa ja porkkanaa.

Onneksi pääsee kahdelta kotiin syömään kunnolla.

Vierailija
30/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yleensä on sentään "muusia" lisukkeena. Kotona en söisi tuollaista ruokaa kuin hätätapauksessa, mutta kun olen opettaja on pakko.

Vierailija
31/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo salaatti on ruokaisa salaatti niin aivan varmasti on riittävä ruoka koululaisille. Ei makaroni ole sen kummempi lisäke pinaattilättyjen kanssa kuin perunakaan.

Mutta se mitä ihmettelen, että näin moni muistelee sen olleen lempiruokansa, itse en ole koskaan kuullutkaan moisesta yhdistelmästä. Meillä oli aina perunamuusia ja puolukkahilloa pinaattilättyjen kanssa ja se oli useimpien herkkua. Sen sijaan tuo pinaattilätyt ja jauhelihakastike kuulostaa ällöttävältä, jäisi minulta ainakin näin aikuisena syömättä, mutta ehkäpä siihenkin sitten olisi kouluaikana tottunut. Moista ei tosin meillä koskaan koulussa tarjoiltu.

jos lapsi ei pidä jostain ruuasta niin sille ei todellakaan voi mitään. On aivan mahdotonta tehdä sellaista ruokaa, että jokainen oppilas joka päivä olisi siihen tyytyväinen. (Oppilaiden vanhemmista nyt puhumattakaan.)

Vierailija
32/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna meidän lapsen kouluruokaan: makaroneja kuumassa vedessä killumassa.

Ja sitä sanottiin makaronilaatikoksi!

Vierailija
33/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä meidän lapsella on näitä 3 kpl/vko.

Vierailija
34/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai uskotko lastasi?

Vierailija
35/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna meidän lapsen kouluruokaan: makaroneja kuumassa vedessä killumassa. Ja sitä sanottiin makaronilaatikoksi!

Vierailija
36/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluaikana pinaattilättyjen kanssa aina kananmunakastiketta. Eli siis valkokastiketta missä paloiteltuja kananmunia seassa. Nami! Nykyään syön pinaattilättyjen kanssa (silloin harvoin kun niitä syön) munavoita koska valkokastike on sen verran haastava valmistaa. Siis kyllähän mä osaan sen tehdä mutta sillon kun pinaattilättyjä tulee syötyä on syy että haluaa jotain helposti ja nopeasti.

Pinaatti ja muna kuuluu yhteen, ihan niinku pinaattikeitto ja kananmunan puolikkaat.

Pelkkä juusto-makaroni salaattikin kyllä riittäisi lounaaksi.

Vierailija
37/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä oli kouluruokana verilättyjen kanssa perunaa ja kananmunakastiketta. Ei ollut koskaan kuullutkaan moisesta. Sitten joskus tein niitä ja mies tykkäsi kovastikin, nykyään kuuluu meidän arkiruokiin :) Ja niin tumpelo kuin olenkin, niin minusta valkokastike on ehdottomasti kaikista helpoin tehdä. Ruskeassa kastikkeessa on niin hitosti säätämistä ja maustamista, mutta valkoinen on tosi simppeli.

kouluaikana pinaattilättyjen kanssa aina kananmunakastiketta. Eli siis valkokastiketta missä paloiteltuja kananmunia seassa. Nami! Nykyään syön pinaattilättyjen kanssa (silloin harvoin kun niitä syön) munavoita koska valkokastike on sen verran haastava valmistaa. Siis kyllähän mä osaan sen tehdä mutta sillon kun pinaattilättyjä tulee syötyä on syy että haluaa jotain helposti ja nopeasti.

Pinaatti ja muna kuuluu yhteen, ihan niinku pinaattikeitto ja kananmunan puolikkaat.

Pelkkä juusto-makaroni salaattikin kyllä riittäisi lounaaksi.

Vierailija
38/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aikuinen ja tulisin kyllä täyteen jos söisin 8kpl pinaattilettuja ja makaronisalaattia. Kuinka paljon teidän lapset oikein syö...

Vierailija
39/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sentään 35v ja meilläkin oli koulussa toisinaan pinaattilettuja (ja olivat yks niistä havoista ruokalajeista, josta liki kaikki tykkäs :D)

Ja kuinka hemmetisti teidän ipanat oikein syö? Mä en itsekään jaksa syödä kahdeksaa pinaattilettua, jos otan kunnolla salaattia ja leipää seuraksi... Etenkin, jos se makaronisalaatti on semmoista italiansalaattityyppistä.

Meillä syödään aika useinkin pinaattilettuja, tosin yleensä joko "lisäkkeenä" makaronin tai perunan tilalla tai välipalaksi. Nuorimmainen ehkä keskimäärin 3-4, isommat muksut ehkä 6 lättyä sellaisenaan, lisäkkeenä vähemmän. (Ite saatan kyllä vetästä puolukkahillon kera ihan sellaisenaan pikalounaaksikin. Enkä todellakaan mitään paketillista silloinkaan)

Vierailija
40/50 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjoisessa ei ole ikinä ollut pinaattilettuja eli lättyjä kera jonku ihmesalaatin.

Hyvää kouluruokaa on ollut, mitä nyt nuoret valittaa superpallokumiperunoista, nekin maistuu hyviltä, perunan fyysiset ominaisuudet voivat ehkä rikkoa fysiikan lakeja :D. Oma lemppari oli jauhemaksapihvit ja muusi :) ja aina on omillekin lapsille maistunut ruoka mitä koulussa saa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä