Lääkärejähän ei saisi tällä palstalla kyseenalaistaa mutta tämä antibioottikuuri....
Voiko oikeasti olla aiheellista tällainen satsi antibioottia minun tapauksessani vai onko tuossa virhe, hätävarjelun liioittelua vai mitä??
Eli toistan itseäni, skipatkaa te joille tarina tuttu:
Tauti alkoi to-aamuna kun heräsin kurkkukipuun jota kesti myös pe ja la vielä kutitteli ja oli höttöinen nielu. Muina oireina totaalinen voimattomuus ja väsymys, en jaksanut kuin maata sekä lievä nuha.
Kunnes eilen eli su nousi kuume, iltapvällä se oli 36,3 aamun lukemasta noussut 38 asteeseen ja edelleen vain jaksoin lepäillä.
Hengitys oli puuskuttamista ja pinnallista, päätä särki.
Niinpä menin tänäaamuna lääkäriin jossa setä kuunteli selkäpuolelta ja kuunteli taudinkulusta ja totesi että akuutti keuhkoputkentulehdus, keuhkokuumeen alkua ehkä.
Ei etupuolelta kuuntelua, ei verikokeita ei muuta.
Nyt vasta siten kotona hoksasin tuon lääkemäärän kun satsin sain eteeni miehen tultua eli 10vrk! ajan 3x/pvässä 2 tablettia!!
Siis 6 tabua päivässä 500mg mönttiä 10vrk ajan!!!
Ikinä ei ole antibiooteista tullut tämän tason vastustusreaktiota pintaan, helvetti mullahan menee kaiken muun lisäksi pötsi, iho ja alapää aivan paskaksi tuosta määrästä!!
Kun ei EDES niihin verikokeisiin pistänyt jotta olis tulehdusarvot ym tarkistettu, kai nekin huitelis ties missä jos olisi edelleen kuumetta mutta eipä ole sitäkään.
MITÄ hittoa teen?? soitin jo tuohon yksityiselle saadakseni puhelinajan ja toisen lääkärin mielipiteen mutta eipä onnistunut vaan pitäis varata aika ja maksaa siitä se 65e jotta mielipiteen saan.
Toinen vaihtoehto on se että yritän päästä huomenna klo14-16 välillä tervariin läpi ja pyytää toisen lekurin puhajan jonka saisin ehkä ke tai to-päiväksi.
Vai aloitanko mukisematta tuon satsin?
AARRRGGGHHH!!!!!!
Kommentit (93)
Oikein alkoi naurattammaan "parturi-kampaaja"lääkärit vai miten se meni:)No joskus vaan kerrotaan enempi palveluammattilaisille kuin lääkäreille(jotka ei välttämättä kuuntele)oireista ja monesti on osunut "diagnoosi"oikeaan,heh..terveisin entinen parturi-kampaaja(joka on kyseisessä työssä menettänyt terveytensä)
oliko jo peräti ilta että labra suljettu?
Ja edelleenkin ihmettelen miksi magneettikuvaa tälläisessä otettaisiin, edes yksityisellä, sehän maksaa useamman tonnin vai olenko ymmärtänyt väärin?
ap
oliko jo peräti ilta että labra suljettu?
Ja edelleenkin ihmettelen miksi magneettikuvaa tälläisessä otettaisiin, edes yksityisellä, sehän maksaa useamman tonnin vai olenko ymmärtänyt väärin?
ap
oliko jo peräti ilta että labra suljettu? Ja edelleenkin ihmettelen miksi magneettikuvaa tälläisessä otettaisiin, edes yksityisellä, sehän maksaa useamman tonnin vai olenko ymmärtänyt väärin?
Täällä kirjoittavat tarkoittavat varmasti kehkokuvaa, eli ihan röntgeniä. Ei mitään magneettikuvaa. :D
Keuhkokuva ei maksa "kuin" muutaman satasen.
mutta luettuani tämän ap:n eri viestejä, hänestä tulee hyvin erikoinen kuva: toisaalta on henkihieverissä omasta mielestään kun "kuume" nousee 37 asteeseen, ja sitten kun lääkäri määrää - varman päälle - normaalin antibioottikuurin, rupeaa kauhistelemaan sitä... Onneksi ei tarvitse olla lääkäri ja yrittää hoitaa ap:n kaltaisia potilaita...
Onko sulla kirjoitiksen ymmärtämisessä ongelmia?? Omatoimisesti?? Kehoittaako joku siihen?
Ihan sulle tiedoksi et monet käy homeopaatilla sen jälkeen kun lääkärit on ensin saanett yrittää parannuskeinojaan. Mistähän se johtuu -mitä arvelet?
mutta ihan normaali Kefexin annostus tuo on. Jos jätä kuurin kesken aiheutat vaan itsellesi resistentin mikrobin. Eli vaikuttavaa ainetta olevia lääkeittä tarvitaan eri määrä eri pituiseen aikaan.
Onko sulla kirjoitiksen ymmärtämisessä ongelmia?? Omatoimisesti?? Kehoittaako joku siihen? Ihan sulle tiedoksi et monet käy homeopaatilla sen jälkeen kun lääkärit on ensin saanett yrittää parannuskeinojaan. Mistähän se johtuu -mitä arvelet?
Mulla on tosiaan vaikeaa ymmärtää sun kirjoituksia. Ja tiedän kyllä mistä se johtuu:D
Mutta jos kysyt sitä, että miksi monet menevät esimerkikis homeapoaatilla tai luontaistuoteparantolaan tai vastaavaan, kun lääketiede ei pysty heitä hoitamaan, niin vastauksia on monia. Monet ovat valmiit kokeilemaan mitä vaan, joka antaa jotain toivoa. Vakavissa sairauksissa jo pelkkä toivo paranemisesta saattaa parantaa oloa huomattavasti. Mutta se miksi joku jättää kokeilematta lääketieteteen parantamismahdollisuuksia, ja menee (lue nyt oikein) omatoimisesti kokeilemaan jotain luontaistuotehoitoa, on minulle täysi mysteeri.
Ymmärtääkseni, se oli erään kirjoituksen ydin, että henkilö ei antanut lapselleen antibioottihoitoa kotona ollenkaan vaan antoi homeapaattisia tippoja. Sitä en ymmärrä.
Jos olet viestejäni lukenut niin huomaat kyllä, etä kuume nousi siihen 38 asteeseen eikä jäänyt vaivaiseen 37 asteeseen ja kun normlämpöni on on sen 36,5 niin siinä on aikamoinen nousu siihen 38 ja aikuistehan kestävät heikommin kuumetta kuin lapset.
Lisäksi tässä on tosiaan ollut oireena totaalinen voimattomuus, vai onko sinusta normalaia että joku suihkuverhon laittaminen (la tein sen) vie mehut niin että pitää levät välillä ja sen jälkeen päästä makaamaan?!
Ja käsittääkseni nykyisin on vallalla mentaliteetti ettei antibiootteja niin vain määräillä "varoiksi", mutta valitettavasti sellainen fiilis tästä minun saamastani "hoidosta" nyt vaan on jäänyt, siihen kai minulla on oikeus??
Ja ihan lääkärin suusta (ei tuo minua hoitanut lääkäri); "annosmäärä ja kuurin pituus ei ole siitä tavanomaisemmasta päästä vaan voimakkaampi ja pidempi varsinkin kun huomioi sen ettei keuhkokuumediagnoosi ole varmistettu" eli se siitä sinun normaalista kuuristasi.
ap*nii-in, onhan se tietty hiton tylsää ja rasittavaa kun jotkut ihmiset kyseenalaistavat välillä "jopa" niiden lääkäreiden (lue;jumalolentojen joilla kaikki tieto&taito&viisaus ja piste) toimia"
ps. jos niin olisi niin äitini saattaisi olla elossa, hieman ot tuo "pikkunyanssi".
mutta luettuani tämän ap:n eri viestejä, hänestä tulee hyvin erikoinen kuva: toisaalta on henkihieverissä omasta mielestään kun "kuume" nousee 37 asteeseen, ja sitten kun lääkäri määrää - varman päälle - normaalin antibioottikuurin, rupeaa kauhistelemaan sitä... Onneksi ei tarvitse olla lääkäri ja yrittää hoitaa ap:n kaltaisia potilaita...
on siinäkin eroja, olen jaksnaut 39 asteen kuumeessa esim kuoria perunat ja pitää silmiäni auki, nyt la-su en jaksanut olla kunnolla edes istualtaan.
Luulisi että näissäkin tapauksissa olisi jokin "yhteinne linja" miten toimittava, esim eräs tuttuni otettiin jo tervarissa ilmoittautuessa pikacrp-verikokeeseen ja lääkäri komensi laajempiin verikokeisiin labraan ja keuhkoröntgeniin samantien.
Ja oireet muuten samat kuin mulla paitsi kuumetta enemmän.
Ja kaikki tämä papatus ja paskan maku suussani olisi ollut vältettävissä vain sillä perusasialla että kokisi tulleensa tutkituksi ja kys lääkesatsin syömiskomento olisi siten(kin) perusteltua.
ap
on musta ihan normaalia kuumeessa, oli kuumeen syy mikä vaan
hankkia enemmän tietoa asioista. Tieto auttaa monissa muissakin asioissa kuten terveydenhoidossakin. Mutta miksi sitä toivoa pitää hakea Homeopaatilta eikö se lekuri pysty antamaan saman?
Jos olet lukenut antibioottien vaaroista niin ymmärrät varmaan miksi joku haluaa saada parempaa hoitoa eli Homeopaattista hoitoa! Pliis lue ja ota selvää asioista. Minä halusin lapseni keuhkot terveiksi enkä vain et tauti loppuu. Siinä on ero -tiedätkö mikä? Juuri tätä jälkitarkastuksen lääkäri ihaili:)) Homeopatia korjaa ja parantaa!
Voin sanoa et angiina(labrakokeet) parantui alle viikossa ja olo helpottui parissa päivässä. Eikä koskaan angiinaa sen jälkeen.
Korvatulehdukseen vaihtoehtolääkäri antoi lääkkeet ja selitti miten tulee käymään vaihevaiheelta. Juuri niin kävi eikä sen jälkeen ikinä korvatulehduksia eikä putkia!!
Miksikö käytän Homeopatiaa? Eiköhän se selvinnyt nyt! Olisi vielä paljon muutakin sanottavaa. Enkä edes ole virallisen lääketieteen halveeraaja vaan arvostan hyvinkin paljon esim. kirurgiaa ja muuta erikoisosaamista!
(virolainen) määräsi minulle tulehdukseen (joka siis viisaudenhampaan vieressä) antibioottia. Olikohan 2vk 3x2tabua päivässä. Tuntui kauhean hurjalta määrältä ja tulin toooosi huonovointiseksi noista ja kasvojen iho meni aivan rypyläiseksi, nähtävästi jokin allerginen reaktio. Kesken jätin koko lääkityksen ja tulehduskin meni ohi. Sen koommin en oo pikkukummassa antibiootteja syöny. Enkä pikkukummassa lääkäriin edes mene..
hankkia enemmän tietoa asioista. Tieto auttaa monissa muissakin asioissa kuten terveydenhoidossakin. Mutta miksi sitä toivoa pitää hakea Homeopaatilta eikö se lekuri pysty antamaan saman? Jos olet lukenut antibioottien vaaroista niin ymmärrät varmaan miksi joku haluaa saada parempaa hoitoa eli Homeopaattista hoitoa! Pliis lue ja ota selvää asioista. Minä halusin lapseni keuhkot terveiksi enkä vain et tauti loppuu. Siinä on ero -tiedätkö mikä? Juuri tätä jälkitarkastuksen lääkäri ihaili:)) Homeopatia korjaa ja parantaa! Voin sanoa et angiina(labrakokeet) parantui alle viikossa ja olo helpottui parissa päivässä. Eikä koskaan angiinaa sen jälkeen. Korvatulehdukseen vaihtoehtolääkäri antoi lääkkeet ja selitti miten tulee käymään vaihevaiheelta. Juuri niin kävi eikä sen jälkeen ikinä korvatulehduksia eikä putkia!! Miksikö käytän Homeopatiaa? Eiköhän se selvinnyt nyt! Olisi vielä paljon muutakin sanottavaa. Enkä edes ole virallisen lääketieteen halveeraaja vaan arvostan hyvinkin paljon esim. kirurgiaa ja muuta erikoisosaamista!
Hieno juttu sulle, että teillä on toiminut huo hoidot. Eli nyt tiedät mikä sopii sinulle ja perheellesi.
Kirjoituksesi sävy on turhan agressiivinen. Ymmärrät varmaan että lähtökohtaisesti moni ihminen ei ota asioista selvää kovinkaan paljon, ja ei lue kovinkaan paljon, vaan uskoo siihen mitä joku tuttu sanoo ja mikä milloinkin kuulostaa trendikkäältä. On totta että lääkärit määräävät välillä turhia lääkkeitä ja on totta että hoitovirheitä tehdään. Sitä ei voi kiistää. Mutta se että lähtökohtaisesti on liian skeptinen lääketiedettä kohtaan ja lähtee ensisijaisesti hakemaan apua vaihtoehtoisista hoitomuodoista, ei välttämättä mielestäni ole paras vaihtoehto varsinkaan lasten kohdalla. MINUN mielestäni siis, sinä olet selvästikin eri mieltä, eikä siinä ole mitään pahaa. Kunhan kaikki tiedostavat ne riskit mitkä päätöksillään ottavat. Niin lääketieteeseen uskovat kuin luontaishoitoihin uskovat.
Tunnen ihmisiä, jotka uskovat hyvin voimakkaasti homeopaattisten hoitojen kaikkivoipaisuuteen. Ja heidän puheissaan toistuu juuri tuo sanamuoto jota itsekin käytät, eli "ei vain hoidu nyt, vaan paranee lopullisesti."
Jos sinua kiinnostaa olenko itse kokeillut homeapaattisia hoitoja, niin olen. Kaksi kertaa. Minun kohdallani ne eivät tehonneet ja lääkärin viesti oli tyly, eli syy ei ollut kuulemma siinä että hoidot eivät tehonneet vaan olin kuulemma joko jättänyt kaikki määrätyt aineet ottamatta tai sitten en vain tosissani ollut henkisesti mukana hoidossa. Just. No summa summarum, antibioottikuurin ollessa kyseessä, on ihan sama oletko henkisesti mukana touhussa:D.
mutta ihan normaali Kefexin annostus tuo on. Jos jätä kuurin kesken aiheutat vaan itsellesi resistentin mikrobin. Eli vaikuttavaa ainetta olevia lääkeittä tarvitaan eri määrä eri pituiseen aikaan.
niin silloin perustutkimuksiin samantien kuuluu verikokeet!!
Jos taas epäillään "pelkkää" keuhkoputkentulehdusta niin silloin ei lääkitys ole noin pitkä ja vahva eikä hlön oireina mm tuotllaista totaalista voimattomuutta yhdistettynä muihin oireisiin kuten kuume, kova päänsärky ym.
Summa summarum ap tapauksessa lääkäri on hutkinut ei tutkinut ja ajatellut että lykätäänpäs kotiin popsimaan tabuja kyl se siittä.