Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On täällä omituisia käsityksiä sijaisvanhemmuudesta.

Vierailija
05.09.2011 |

Vai että tienataan hirveitä summia lapsilla. Minulla ainakin tulot putosivat kolmannekseen siitä, mitä ne olivat töissä ollessa. Yksi lapsi minulla sijoitettuna.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että turha mennä pyytämään toimeentulotukea tai asumistukea, jos kieltäytyy siitä tuesta jota tarjotaan. Olisiko teidän mielestänne minun tosiaan pitänyt jättää vauva lastenkotiin siitä syystä, että en täysin ilman rahaa voinut elää? ap

Vierailija
62/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen äiti on "hävinnyt", ei täti tietenkään voi ruveta hoitamaan lapsen asioita ilman että on tämän huoltaja ja asiat on sovittu viranomaisten kanssa.

Aivan taatusti on saanut korvausta miehestäsi, siitä vain ei puhuta. Sijaisvanhemmuus kun ei ole mikään uusi keksintö.

Kerropa sinä joka ottaisit lapsen ilmaiseksi asumaan, oletko niin tehnyt?? Ai et, no, sieltä puskista onkin hyvä huudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se ruoka tulee ja puu tarpeellinen? ap

niin ehkä sun kannattais opiskella ammatti ja mennä töihin, Vai onks tääkin joku pikavippi että ottaa sijaislapsen.

Vierailija
64/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule asui tätini luona ne pari vuotta ilman mitään viranomaissijoitusta.

Ja kyllä, suvussani on myös otettu muiden lapsia asumaan jos vanhemmille on sattunut jotain.

Jos lapsen äiti on "hävinnyt", ei täti tietenkään voi ruveta hoitamaan lapsen asioita ilman että on tämän huoltaja ja asiat on sovittu viranomaisten kanssa.

Aivan taatusti on saanut korvausta miehestäsi, siitä vain ei puhuta. Sijaisvanhemmuus kun ei ole mikään uusi keksintö.

Kerropa sinä joka ottaisit lapsen ilmaiseksi asumaan, oletko niin tehnyt?? Ai et, no, sieltä puskista onkin hyvä huudella.

Vierailija
65/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule asui tätini luona ne pari vuotta ilman mitään viranomaissijoitusta.

Ja kyllä, suvussani on myös otettu muiden lapsia asumaan jos vanhemmille on sattunut jotain.

Vierailija
66/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hoitaa sijaislasta kotona. Biologisesta lapsesta hän saisi äitiyspäivärahaa, sijaislapsen kanssa pitäisi ilmeisesti elää ilman rahaa tai laittaa lapsi lastenkotiin ja mennä töihin.

Vierailija
67/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidakseni hoitaa vauvaa. En millään raaskinut viedä puolivuotiasta hoitoon. Minulla on kyllä ammatti ja nykyisin käyn välillä töissäkin. Vakinaista paikkaa en tältä paikkakunnalta varmaan koskaan saa. ap

Vierailija
68/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että turha mennä pyytämään toimeentulotukea tai asumistukea, jos kieltäytyy siitä tuesta jota tarjotaan. Olisiko teidän mielestänne minun tosiaan pitänyt jättää vauva lastenkotiin siitä syystä, että en täysin ilman rahaa voinut elää? ap

kai siitä mäkkärinhommastakin jotain on saanut jemmaan?

Vierailija
69/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset noin vain voi oleskella pitkiä aikoja sukulaisten luona vanhempien keskinäisellä diilillä.

Katsos lapsilla on huoltajat, jotka päättävät lapsen asioista. Huoltajan suostumus tarvitaan kaikkiin isompiin lasta koskeviin papereihin ihan päivähoitohakemuksista kouluun ja terveydenhuoltoon. Tällainen oli systeemi jo miehesi ollessa lapsi ellei hän ole jo eläkeikäinen.

Vierailija
70/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pyydetään valtakirja ja suostumus äidiltä kaikkeen. Äiti on edelleenkin huoltaja vaikka lapsi asuisikin tilapäisesti muualla.

Vierailija
71/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhemmuus on työtä, ei hyväntekeväisyyttä. Ja jos on 4 sijaislasta, se ei todellakaan ole mitään helppoa työtä. Harvalla kai on edes neljää sijaislasta, jos on muutakin perhettä. Sijoituksissa mietitään tosi tarkkaan koko perheen tilanne, ei vain vanhempien halua ottaa lisää lapsia. Perhekodit on sitten asia erikseen; ne ovat yrityksiä, ja lähempänä laitoshoitoa.

Sijaisperhetoiminta ei maksa yhteiskunnalle YHTÄÄN MITÄÄN siihen verrattuna, että lapset olisivat laitoksessa. Eli veronmaksajana maksan jokaiselle sijaisvanhemmalle mieluusti vaikka tuplapalkkaa, kunhan ei tarvitsisi lapsia isompiin laitoksiin laittaa.

Vierailija
72/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äitinsä ensin hävisi maailmalle ja joutui sitten hoitoon. Ei ollut sijoituksessa vaan ihan hyvää hyvyyttään hoisi miestäni pari vuotta lapsena.

Minunkin puolen suvussa on otettu lapsia sinne, missä on pystytty hoitamaan jos vanhemmat eivät ole kyenneet tai ovat kuolleet.

Jotkut kun pystyvät tähän ilman, että ovat käsi ojossa pyytämässä rahaa.

ilman että sun täytyy maksaa asumisesta enemmän? Tai vaatteet, ruoka, harrastukset, lääkärit ja terapiatkin olisivat ihan vain sinun kukkarosi varassa? Just joo. Jos sun täytyy jäädä pois töistä lapsen takia, oletatko että pyhä henki tuo perheeseen ruokaa?

Tule sitten kertomaan jos oikeasti joskus otat toisten lapsen luoksesi asumaan. Ihmeellistä jeesustelua ihmisiltä, jotka eivät päivääkään ole olleet sijaisvanhempana.

Että ihmisillä on otsaa! Jos otat sukulaislapsen luoksesi, et selviä siitä ilman byrokratiaa. Käytännössä et siis voi ottaa lasta, jos et kelpaa sijaisvanhemmaksi ja tällöin saat siitä lapsesta tuota rahaa. Voit siis hurskastella täällä vaikka kuinka paljon, mutta kun se tosi tilanne tulee eteen, niin et varmasti lähetä rahaa takaisin Kelalle.

Minä omasta puolestani haluan kiittää kaikkia sijaisvanhempia. Raskasta työtä teette eikä työ ole loppumassa, kun näiden vastauksienkin tasoa katselee.

Vierestä olen seurannut sukulaisperhettä, jossa siis yksi sijaislapsi, ja rankkaa on ollut ja on edelleen, kun lapsi on ollut yli 10 vuotta maailmalla. Kun ei se vanhemmuus lopu siihen täysi-ikäisyyteen.

Vierailija
73/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieheni oli koululainen ja äitinsä vähän sekosi päästään ja vietti levotonta elämää. Mieheni muutti tätinsä tykö asumaan ja kulki sieltä pari vuotta koulua. Ihan kuule noin vain, ilman mitään käsiojossarahaamullehetinyt.

lapset noin vain voi oleskella pitkiä aikoja sukulaisten luona vanhempien keskinäisellä diilillä.

Katsos lapsilla on huoltajat, jotka päättävät lapsen asioista. Huoltajan suostumus tarvitaan kaikkiin isompiin lasta koskeviin papereihin ihan päivähoitohakemuksista kouluun ja terveydenhuoltoon. Tällainen oli systeemi jo miehesi ollessa lapsi ellei hän ole jo eläkeikäinen.

Vierailija
74/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä päin huolehditaan omistamme. Jos onnettomuus tms. sattuisi niin todellakin ottaisin lapsen/lapset luokseni. Voit jankuttaa viestistä toiseen, mutta tuo asia ei muutu.

Ihanaa huomata, etten kuitenkaan ole ainoa joka näin ajattelee, tällaisena rahan sanelemana aikakautena!

Vierailija
75/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisit valmis irtisanoutumaan töistä lapsen takia ja elämään ilman pennin hyrrää. Mutta tule kehumaan vasta sitten kun olet niin tehnyt, jooko?

Vierailija
76/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisillä on otsaa! Jos otat sukulaislapsen luoksesi, et selviä siitä ilman byrokratiaa. Käytännössä et siis voi ottaa lasta, jos et kelpaa sijaisvanhemmaksi ja tällöin saat siitä lapsesta tuota rahaa. Voit siis hurskastella täällä vaikka kuinka paljon, mutta kun se tosi tilanne tulee eteen, niin et varmasti lähetä rahaa takaisin Kelalle.

byrokratiaa. Jos laki minulle jonkun summan määräisi, niin pahahan siitä olisi kieltäytyäkään. Itkisinkö vauvapalstalla kuikna pieni tuki on, ja kuinka hyvän työn olen tehnyt kun lapsen olen huollettavakseni ottanut? NO EN!

Vierailija
77/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisit valmis irtisanoutumaan töistä lapsen takia ja elämään ilman pennin hyrrää. Mutta tule kehumaan vasta sitten kun olet niin tehnyt, jooko?

nuo on niitä asioita joita mietitään etukäteen. Minä en elä "ilman pennin hyrrää" sinäkö elät?

Vierailija
78/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sun pitäisi irtisanoutua töistä sijaislapsen takia ja hoitaa lasta vuosia kotona? Plus elättää siinä sivussa mahdollisesti muita lapsia?

Vierailija
79/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulainenkaan. Tilanteet tulevat yhtäkkiä ja ei minulle tosiaan jäänyt pienestä palkasta mitään säästöön. On elämä sen verran kallista. Minä en tullut tänne itkemään vaan oikaisemaan vääriä uskomuksia. Mutta toivotontahan se on. Ei tällaista voi kai kuvitella eikä odottaakaan saavansa mitään empatiaa sellaiselta, joka ei ole itse samaa kokenut. Jääkää tappelemaan ja kadehtimaan toisianne. Minä menen taaperoisen viereen nukkumaan. ap

Vierailija
80/154 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sun pitäisi irtisanoutua töistä sijaislapsen takia ja hoitaa lasta vuosia kotona? Plus elättää siinä sivussa mahdollisesti muita lapsia?

lisäksi meillä on säästöjä. Ihan vieras käsitys ilmeisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi