Voiko sossu tai mtt nauhoittaa puheluita kertomatta asiakkaalle?
Kommentit (19)
mutta eikäyttää niitä mihinkään ellei kenenkään henkeä uhata.
"aiotko ihan oikeasti jonkun tappaa", NAPS, nauhoitus päälle, pitääkö se, että asiakkaan vastaus nauhoitettiin tai laitettiin luuri kaiuttimelle kertoa asiakkaalle?
jutteli niitä näitä ekana ja sit sanoi että saanko kysyä sulta jotain henkilökohtaista....NAPS alkoi puhelin säristä ja ääni muuttui, kun se kysyi että aionko ihan oikeasti tappaa äitini.
Eli se sossu laittoi joko kaiuttimen päälle luuriinsa että saa toisenkin todistajan tai jonkun nauhoituksen.
Saletisti varma, eikä ole harha.
jutteli niitä näitä ekana ja sit sanoi että saanko kysyä sulta jotain henkilökohtaista....NAPS alkoi puhelin säristä ja ääni muuttui, kun se kysyi että aionko ihan oikeasti tappaa äitini.
Eli se sossu laittoi joko kaiuttimen päälle luuriinsa että saa toisenkin todistajan tai jonkun nauhoituksen.
Saletisti varma, eikä ole harha.
No mitä vastasit?
se on sellainen asia mikä mun pitäis saada käsiteltyä terapiassa läpi ja sanoin että kyllä, kyllä tappaisin äitini jos voisin.
Mutten sanonut, että aionko tappaa vai en.
se on sellainen asia mikä mun pitäis saada käsiteltyä terapiassa läpi ja sanoin että kyllä, kyllä tappaisin äitini jos voisin.
Mutten sanonut, että aionko tappaa vai en.
No saatteko mitään apua?
nyt ekana on tyrkyttässä ja sovittiin että soitan perheneuvolaan ja kysyn voiko joku siellä selittää vanhemmalle lapselleni lapsentasoisesti että miksi minä olen mikä olen.
Et silleen.
laki ei kiellä nauhoittamasta puheluita. Yksityinen henkilökin saa nauhoittaa mitä haluaa jos haluaa. Mutta noin virallinen taho ei niitä puheluita voi käyttää, kun on kuitenkin vaiettava potilaan asioista ELLEI ole kyseessä uhka, että tämä asiakas/potilas aiheuttaa vaaran jollekin.
sovittiin että soitan perheneuvolaan ja kysyn voiko joku siellä selittää vanhemmalle lapselleni lapsentasoisesti että miksi minä olen mikä olen.
Et silleen.
No mutta tuohan kuullostaa hyvältä.
ottais yhteyttä äitini kotikaupungin poliisiin, joka kertois äidilleni, että tämmönen uhka on olemassa.
Siellähän akka kärvistelis loppuelämänsä taakseen vilkuillen ja pelkäis kusi sukassa että mistä minä ilmestyn sen listimään.
Jes, ilmoittaispa se sossu poliisille, niin saisin kostoni eikä edes tarttis äitiäni oikeasti tappaa.
ottais yhteyttä äitini kotikaupungin poliisiin, joka kertois äidilleni, että tämmönen uhka on olemassa.
Siellähän akka kärvistelis loppuelämänsä taakseen vilkuillen ja pelkäis kusi sukassa että mistä minä ilmestyn sen listimään.
Jes, ilmoittaispa se sossu poliisille, niin saisin kostoni eikä edes tarttis äitiäni oikeasti tappaa.
Tulee ihan paha mieli sun puolesta oikeasti :(! Miksi olet niin vihainen äidillesi? Mitä ihmettä hän on sinulle tehnyt, että olet noin sekaisin, että mietit jo tappamista?
Ehkä toistan saman virheen omille lapsilleni, mutta minkäs ihminen ilman terapiaa menneisyydelleen voi.
paremmin kuin hyvin, ei tarvinnut käsiään vereen liata enkä tartte edes terapiaa jos äidilleni menee tieto tappouhkauksistani virallista tietä.
Nyt on kyllä juhlapäivä, otetaan sille vaikka mehua, skool.
paremmin kuin hyvin, ei tarvinnut käsiään vereen liata enkä tartte edes terapiaa jos äidilleni menee tieto tappouhkauksistani virallista tietä.
Nyt on kyllä juhlapäivä, otetaan sille vaikka mehua, skool.
sun äidille mitään ilmoiteta, sinä sen sijaan juhli nyt. Voi tulla muuan valkotakki kohta oven taakse.
ottaneet mua säilöön kun kävin tämän saman ihan paikanpäällä psykiatrian päivystyksessä kertomassa ja potkaisin lähtiessäni lääkärin pöytääkin tällä huonommalla jalallani.
Ehtiiks tässä kumminkin kattoa Salkkarit ensin???
kohta yksi: on vaaraksi itselleen tai muilla
kohta kaksi: on psykoottinen eli kuvittelee puheluitaan kuunneltavan ja/tai nauhoitettavan.
Jes, lopultakin saan sen M1-lähetteen.
tutkin juna-aikatauluja sillä silmällä, että junan alle menisin. Eli nyt on M1-kamaa vai mitä?
Mielenterveyslain 8§:n perusteella täysi-ikäinen henkilö voidaan määrätä tahdostaan riippumatta psykiatriseen sairaalahoitoon vain mikäli kaikki seuraavat kolme kohtaa täyttyvät samanaikaisesti: [2]
1. Henkilön todetaan olevan mielisairas
Todettava lääketieteellisin perustein.
Edellyttää huolellista tutkimusta.
Tarkoitetaan sellaista vakavaa mielenterveyden häiriötä, jossa todellisuudentaju on merkittävästi alentunut:
Skitsofrenian eri muodot
Delirium
Vakava masennustila
Kaksisuuntainen mielialahäiriö
Elimelliset ja muut harhaluuloisuushäiriöt
Vaikea dementian ilmenemismuoto
Muu psykoosi (esimerkiksi amfetamiinin käytön aiheuttama)
2. Henkilö on mielisairautensa vuoksi hoidon tarpeessa siten, että hoitoon toimittamatta jättäminen:
joko
Olennaisesti pahentaisi hänen mielisairauttaan.
Esimerkiksi ei käytä soveltuvaa lääkitystään.
ja/tai
Vakavasti vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan
Itsemurhavaarassa
Taloudellinen turvallisuus uhattuna
Jättää fyysisen sairautensa (esimerkiksi diabetes) hoitamatta.
Kyky huolehtia itsestään alentunut.
ja/tai
Vakavasti vaarantaisi muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta
Laajempi kuin pelkkä väkivallan uhka. Voi sisältää esimerkiksi lapsen kasvun ja kehityksen vaarantumisen.
3. Muut mielenterveyspalvelut ovat riittämättömiä tai eivät sovellu käytettäväksi.
Esimerkiksi potilas ei suostu minkäänlaiseen hoitoon tai on vakavassa itsemurhavaarassa.
Potilas on suostuvainen avohoitoon, mutta se ei riitä estämään sairauden pahenemista.
Alle 18-vuotias henkilö voidaan määrätä tahdostaan riippumattomaan psykiatriseen hoitoon myös vakavan mielenterveyshäiriön perusteella. Nuoren henkilön kohdalla varsinaisen mielisairauden kriteerien ei siis välttämättä tule täyttyä.
En ole suostuvainen avohoitoon ja ne palvelut jo moneen kertaa todettu kohdallani riittämättömiksi.
Mutta asiakkaan etu on usein se, että yhdessä sovitusti nauhoitetaan kaikki palaverit ja puhelut.
Nimim. ls-laitoksessa työskentelevä, joka törmää ikävä kyllä usein ls-sos.työntekijöihin, jotka lupaavat yhtä, tekevät toista ja lopulta seuraavassa palaverissa väittävät etteivät ole koskaan asiasta kuulleetkaan, lupauksista puhumattakaan.