Voi ärsytys kun ottaa päähän! Isäkuukausi ei sit onnistukaan...
Ja IHAN ensimmäisenä sanon, että en kaipaa mitään vastauksia "omaa tyhmyyttänne" jne. Niin onkin! Itse ei tajuttu ajatella asiaa! Mutta saan kai silti harmitustani täällä purkaa...
Eli meillä kuvio meni niin, että mun vanhempainrahakausi loppui kesällä. Olis ollut virallisesti heinäkuun puoliväliin, mutta ilmoitettiin että siirrämme isäkuukautta sen puoli vuotta ja niinpä vanhempainraha katkesi kesäkuun loppuun. Meillä oli kesätöissä yksityisen hoidon tuella opiskelijatyttö lisäkäsinä, kun muksuja on aika monta. Kesäkuun ajan hän sai tukea kolmesta muksusta, heinäkuussa sitten myös kuopuksesta ja minä siirryin työmarkkinatuelle (ei ollut aikomustakaan jäädä kotihoidontuelle). No, nyt ruvettiin sitten valmistelemaan sitä miehen isäkuukautta ja tajuttiin että voi höh: eihän mies voikaan sitä pitää, koska lapsella oli kuukauden ajan ulkopuolinen hoitaja, vaikkakin vain lisäkäsinä äidille, joka oli kotona. Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip... Oli suunniteltu isäkuukauden ajaksi yhtä ja toista ja nyt se ei sitten onnistukaan...
Joten älkää kukaan muu olko yhtä hölmöjä!!
Kommentit (30)
... täydennän aikaisempia vastauksia omalla kokemuksella vuosien takaa. Silloin kotihoitotuen lisäosa maksettiin,(muistaaksen vai oliko se perusosa,) kun äiti oli äitiyslomalla, mutta isä palkattomalla virkavapaalla sen ajan omasta työstään, kun ei hoitovapaata voinut pitää samaan aikaan äitiys-/vanhempainloman kanssa.
mutta vittuako te sitten vaaditte jopa KAHTA TUKEA yhtä aikaa!
että SÄÄSTÄN äitiyslomalla joka kuukausi sen esikoisen päivähoitomaksun verran.
mutta vittuako te sitten vaaditte jopa KAHTA TUKEA yhtä aikaa!
Jos tietäisit paljonko saamme yksistään lapsilisiä/ kk saisit varmaan katkeruus halvauksen.
Mikä estää sinua tekemästä lapsia jos noin kateeksi käy?
Minä hakisin vaikka kymmentä tukea rinnakkain jos olisin sellaiseen oikeutettu.
No, minä en ole mikään siitosemakko, joka tahkoaa aina vain lisää jälkeläisiä, kun ei mihinkään muuhun kelpaa.
Heh, ja Suomessa ei tosiaan saa edes kahta tukea yhtä aikaa, joten vähänkö minua naurattaa, kun menitte ja sössitte ihan jo sen muutaman kympinkin lisätienestin ihan vain siksi, ettei ole edes alkeellista lukutaitoa annettu.
No, minä en ole mikään siitosemakko, joka tahkoaa aina vain lisää jälkeläisiä, kun ei mihinkään muuhun kelpaa.
Heh, ja Suomessa ei tosiaan saa edes kahta tukea yhtä aikaa, joten vähänkö minua naurattaa, kun menitte ja sössitte ihan jo sen muutaman kympinkin lisätienestin ihan vain siksi, ettei ole edes alkeellista lukutaitoa annettu.
..ja tiedätkö, se riittää hyvin elämiseen.
joihin olisit mielestäsi oikeutettu - kun ette osanneet lukea edes niitä Kelan ohjeita...
p.s. pieni vinkki: Ei riitä, että niin lappuihin kirjoittaa "Li-Saa Vir-tta-nen, 32 votta".
joihin olisit mielestäsi oikeutettu - kun ette osanneet lukea edes niitä Kelan ohjeita...
p.s. pieni vinkki: Ei riitä, että niin lappuihin kirjoittaa "Li-Saa Vir-tta-nen, 32 votta".
Teen paikoin kirjoitusvirheitä kun olen tuollainen vajaaälyinen joka osaa kirjoittaa, mutta elämänsä kohokohdat saa vauva-palstalta suutaan soittamalla. Mahdat saada ihan tajuttomat kiksit tuosta.
Tiedätkö että sitä saa mitä tilaa. Omaan surkeuteesi löydät syyt vain peilistä. Taidat ollakin melko surkea kun kajehdit jopa kotiäitien tukia!
Kun ei ole koulutusta, eikä tulevaisuutta, vääntää emakkona lisää vajaaälyisiä mukuloita - eikä sen vertaa hallitse elämäänsä, että osaisi täyttää yhden lomakkeen oikein!
Arvaa vaan paljonko sulta jää kaikkea saamatta tolloutesi tähden, kun kerran jo tuo oli ylivoimaista!
Mutta miten kaikki olette niin pihalla näistä tuista?
Sen vielä sanon, että jossain tapauksessa voi tulla ongelmia kuntalisän maksatuksen kanssa. Siis jos siirtää isäkuukautta ja kuntalisää maksetaan vain tietynmittaisissa jaksoissa.