Sukulainen lykkää meille lastensa vanhoja vaatteita joista
puolet on osin rikkinäisiä tai niissä on likaa joka ei lähde pois. Osa on ihan hyväkuntoista ja niitä kyllä käytetään.
Mutta en ymmärrä miksei hän voi itse laittaa roskiin niitä likaisia vai aliarvioiko hän meitä niin paljon että luulee meidän niitä pitävän. Meillä kyllä lapset kulkee siisteissä ja puhtaissa vaatteissa yleensä.
Kommentit (123)
ja paikkaat ja parsit ja peset. Et heitä yhtäkään rääsyä roskiin vaan panet sen lapsellesi päälle, vaikka olisi kuinka rikkinäinen ja sottainen. Ethän vain ole ostanut lapsellesi yhtään uutta vaatetta.
että länsimainen elintaso on mennyt ihan överiksi. Käytetyt lastenvaatteetkin ovat muuttuneet ongelmajätteeksi. Jokaisella on vaatetta varastot ja kaapit pullollaan eikä kukaan tarvitse enää mitään. Silti kauppa tahkoaa hirmutulosta pikkuruisilla kauden trendien mukaan vaihtuvilla asusteilla.
Jotenkin tosi surullista. Maapallo hukkuu jätteeseen ja me jaksetaan päivitellä sitä miten joku koetti lahjoittaa toiselle tarpeettomia vaatteita, joista ihan jokainen ei ollutkaan priimakunnossa...
puolet on osin rikkinäisiä tai niissä on likaa joka ei lähde pois. Osa on ihan hyväkuntoista ja niitä kyllä käytetään.
Mutta en ymmärrä miksei hän voi itse laittaa roskiin niitä likaisia vai aliarvioiko hän meitä niin paljon että luulee meidän niitä pitävän. Meillä kyllä lapset kulkee siisteissä ja puhtaissa vaatteissa yleensä.
Kauheita virttyneitä vaatteita, värit haalistuneet ja jotkut vaatteet rikki. Kerran oli laittanut mukaan kumisaappaat joiden korko oli ihan linttaan astuttu. Joskus oli jotain hyviäkin mutta suurin osa meni kyllä aina suoraan roskiin. Välillä mua huvitti kun hehkutti niitä vaatteita "hyviä adidaksen paitoja"
Onneks mä sanoin että en ota niitä enää vastaan.
linttaanastuttuja kenkiä ja rikkinäisiä toppapukuja. Kerro, oi kerro, miksi en saisi ostaa lapsilleni uusia vaatteita.
Minusta niiden roskiskamojen roudaaminen kavereille on itsekäs teko. Oma omatunto puhdistuu kun ei tarvi heittää roskiin kun kierrättää ja tehettää sen paskaisen työn kavereillaan.
Anteeksi, että olen itsekäs, mutta lapseni ei käytä käytettyjä kenkiä. En ala ompelemaan uusia vetoketjuja vaatteisiin ja laittamaan niihin paikkoja. Minulla ei ensinnäkään ole aikaa. Toiseksi, löydän kyllä kirppareilta edullisesti ihan ehjiäkin vaatteita.
Miksi asia on niin vaikea ymmärtää. Mikä pakko ystäviesi on ottaa vastaan sinun lastesi rikkinäisiä ja kuluneita vaatteita.