Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulainen lykkää meille lastensa vanhoja vaatteita joista

Vierailija
05.09.2011 |

puolet on osin rikkinäisiä tai niissä on likaa joka ei lähde pois. Osa on ihan hyväkuntoista ja niitä kyllä käytetään.

Mutta en ymmärrä miksei hän voi itse laittaa roskiin niitä likaisia vai aliarvioiko hän meitä niin paljon että luulee meidän niitä pitävän. Meillä kyllä lapset kulkee siisteissä ja puhtaissa vaatteissa yleensä.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin esim. helluntailaisten kirpparilla on sukulaiseni ollut lajittelemassa ja sanoi, että on pakko kohta lopettaa kun hyöty on plus miinus nolla. Koska ihmiset kantaa sinne niin resuja ja likaisia vaatteita, että heillä menee suurin osa ajasta kun lajittelevat niitä kaatopaikalle. Vain pieni osa pääsee myyntiin ja Venäjälle katulapsille.

Eli viekää suoraan ne rikkinäiset ja likaiset vaatteet ja linttaan astutut kengät roskiin. Ihan samalla tavalla ne kirpputorien pitäjät kiroavat teidät alimpaan helvettiin kun kannatte jätetavaraa muka hyvän hyvyyttänne sinne kun ette raski jätemaksuja maksaa.

Eri asia jos viette omaan pöytään myyntiin. Jos joku haluaa ostaa resua ja paskaista tavaraa niin asia on ok ja pääsette roinasta eroon. Mutta älkää viekö niitä hyväntekeväisyyden riesaksi. Heille on siitä kulua ja oikeat apua tarvitsevat eivät saa apua.

mutta tässä ketjussa oli kyse lastentarvikkeista.

Sen opin, että jatkossa vien kaiken kirpparille. Löytävät varmasti omistajansa, eikä tarvitse "hävetä" että on vahingossa tullut tarjonneeksi sukulaiselleen jotain liian halpa-arvoista.

Vierailija
42/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin uutta vastaavassa kunnossa ja mielellään vielä värin mukaan asukokonaisuuksiksi lajiteltuna. Muuten ei meille kelpaa - edes ilmaiseksi! Jep, jep! Kumma, kun joku oli ostanut kirpputorilla kaikki meidän lasten pieneksi jääneet vaatteet, vaikka varmasti joka toisessa on joku pieni tahra jossain kohtaa, kun eihän ne kaikki pesussa täysin häviä. Jopa polvista paikatut Gap-sammarit oli ostettu. Ihan rahalla. Ja joillekin ei kelpaa edes ilmaiseksi? Kyllä te vaan ootte kaikki tosi rikkaita!

Minä ainakin silitän ja lajittelen pieneksi jääneet vaatteet sopiviksi asukokonaisuuksiksi, jotka joko annan lahjoitukseen tai myyn kirpparilla. Jotain olen antanut kavereille, jotain vienyt ensi- ja turvakotiin ja pelastusarmeijalle. Jos aikaa ja energiaa riittää niin myyn kirpparilla.

Huonokuntoiset, tahraiset ja resut heitän roskiin.

En kehtaisi antaa kenellekään semmoisia vaatteita, joita en omille lapsillekaan pukisi päälle.

Muutenkin minusta on kivempi lahjoittaa vaatesettejä, joissa kaikki sopii yhteen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuormittaa kyllä ympäristöä enemmän kuin lapsen vaatettaminen.

Mulla itellä lapsena oli kaikkeet vaatteet käytettyä vanhaa. En halua lapselleni samanlaista kurjuutta.

Vierailija
44/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun se raha monelta av-mammalta menee kurkusta alas saunasiiderin muodossa, tupakasta puhumattakaan. Sitten syödään roiskeläppiä ja makaronilaatikkoa ja odotetaan seuraavia lapsilisiä.

En ole itsekään iasotuloinen, mutta meillä vaatetaan lapset laadukkaasti ja syödään joka päivä ravitevaa ruokaa.

Vierailija
45/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsi joku roskis, jole lykätään kaikki, mikä ei loppupelissä kelpaisi itsellekään.

Joo, on varaa siideriin, meikkihin, koiraan, mutta ei lapsen vaatteisiin.

Vierailija
46/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minua haittaa se "lajitteluvaiva" ollenkaan. Harvemmin sitä kuormatolkulla tavaraa kuitenkaan tulee niin että jos nyt joku pikku pussukka menee joukosta roskiin niin siinä samallahan se menee niin kuin muutkin roskat! Plus että niinkin on sattunut että joku on lykännyt jonkun kassin jostain käteen ja mukana on ollut "just se" mitä on tarvittu, vaikka ulkohousut ja toppatumput tms ja silloin se reikänenkin on AARRE kunnes saadaan uusi hankittua. En käy kaupoissa usein vaikka tuo Jumbo onkin vieressä.

Vierailija
47/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilaatte koko toiminnan, jos raahatte sinne roskiskuntoista tavaraa. JÄrki käteen.

Vierailija
48/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyppyinen ja kulahtanut. En minäkään kirpparilta nyppybodystä senttiäkään maksa (tuskin muutkaan), sen sijaan ostan sieltä käytettyjä nypyttömiä. Ne kun ovat ilmeisen laadukkaita olleet.

Juuri ostin 2 viikingin goretexlenkkarit yht. 5e, mukavat jalassa, ei kulumaa, pitää edelleen vettä. Ehkä jotkut Calippon tai Besportin lenkkarit uutena ovat kuitenkin toisten mielestä parempi ostos?

Sellaiset ostin uutena yhdelle lapselle. Eka sadepäivä koulussa ja liimaukset repsottaa jo sekä tarrat ovat katkeamispisteessä.

Meillä ei itseasiassa ole rahasta puutetta, mutta lapseni sössivät vaateitaan liukuhihnalta ja viihdyn pk-seudun kirppareilla. Ostan kauniita, laadukkaan oloisia vaatteita, olkoon tahraa tai korjattavaa. Toiset, kuten minä, viihtyvät kirppareilla ja ovat siellä ihan vapaaehtoisesti löytöjä tekemässä. Kiitos teille, jotka sinne vaatteitanne viette.

Tässä siis tosiaan näkee, että jollekin on pääasia vain ja ainoastaan se uutuus, olkoon Tarjoustalon halpisretku ja tahra on kauhistus. Varmaan joku ihmettelee meidän lasten tahraisia vaatteita, mutta aivan sama mulle, niin kauan kuin lapsia ei haittaa. Sitten kun haittaa, ostetaan uutta. Teini-iässä viimeistään?

Vierailija
49/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tampiot nyt jo tajua, että vaate-tyylejä on yhtä monta kuin on ihmisiäkin? Edes tämän ketjun luettuanne ette sitä tajua? Voi voi.

Kun kyse ei nyt ole siitä, mitä juuri te lapsellenne kelpuutatte.

Vaan kyse on siitä, pitäisikö ap:n todella alkaa vittuilla lahjaksi saamistaan vaatteista ja onko ok, että hänestä antaja ilkeilee hänelle?

Eli pointti on, ONKO LAHJOITTAMINEN OK VAI PITÄÄKÖ LAHJOITETTUJEN VAATTEIDEN TODELLA OLLA JOKA AINOAN TÄYSIN TAHRATON JA TÄYDELLINEN?

Pitääkö lahjan antajan arastella, nolostella ja .... viime kädessä jättää antamatta mitään, ettei vaan joku tykkää, että hän vittuilee, kun ei anna pelkkiä uudenveroisia merkkivaatteita.

Nimittäin: jos ihmiset nostavat lajittelematta kaapista vaatteita kassiin, joka ikisellä sattuisi kassiin myös vaate, jota joku muu pitää huonona. Ei ole olemassakaan vaatevarastoa, joka sellaisenaan käy jokaiselle.

Minusta sen, joka saa ilmaiseksi vaatteita (myös hyviä ja käyttökelpoisia), on syytä hyväksyä se, että joukossa on myös vähemmän ihquja.

Vierailija
50/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä minun sitten pitäisi tehdä isolla roskasäkillisellä tavaraa, mikä on täynnä linttaanastuttuja kenkiä, todella rikkinäisiä ja kuluneita vaatteita, kutistuneita villapaitoja, jotka ovat kuin peltilevyä yms.

Jokainen lisäsäkki maksaa meille rahaa kun joudun jättämään sen roskiksen viereen. Vähän harmittaa hävittää näitä toisten linttakenkiä.

Mieluummin olen kiertänyt itse kirpparilla ja ostanut sieltä, mitä tarvitsen. Se muutama euro on ollut aina rahaa ja on ollut rahaa ostaa uutenakin vaatetta.

Sinä sitten varmaan oletat, että muut innoissaan pilaavat lastensa jalat sinun lastesi vanhoilla linttaan astutuilla kuomilla, mistä jo varpaatkin näkyy läpi kun on potkittu rikki.

Voi kiitos, kiitos. Muistan olla nöyrä ja loppuelämäni kiitollinen sinulle kun tuota vanhaa tavaraa meille.

nyppyinen ja kulahtanut. En minäkään kirpparilta nyppybodystä senttiäkään maksa (tuskin muutkaan), sen sijaan ostan sieltä käytettyjä nypyttömiä. Ne kun ovat ilmeisen laadukkaita olleet.

Juuri ostin 2 viikingin goretexlenkkarit yht. 5e, mukavat jalassa, ei kulumaa, pitää edelleen vettä. Ehkä jotkut Calippon tai Besportin lenkkarit uutena ovat kuitenkin toisten mielestä parempi ostos?

Sellaiset ostin uutena yhdelle lapselle. Eka sadepäivä koulussa ja liimaukset repsottaa jo sekä tarrat ovat katkeamispisteessä.

Meillä ei itseasiassa ole rahasta puutetta, mutta lapseni sössivät vaateitaan liukuhihnalta ja viihdyn pk-seudun kirppareilla. Ostan kauniita, laadukkaan oloisia vaatteita, olkoon tahraa tai korjattavaa. Toiset, kuten minä, viihtyvät kirppareilla ja ovat siellä ihan vapaaehtoisesti löytöjä tekemässä. Kiitos teille, jotka sinne vaatteitanne viette.

Tässä siis tosiaan näkee, että jollekin on pääasia vain ja ainoastaan se uutuus, olkoon Tarjoustalon halpisretku ja tahra on kauhistus. Varmaan joku ihmettelee meidän lasten tahraisia vaatteita, mutta aivan sama mulle, niin kauan kuin lapsia ei haittaa. Sitten kun haittaa, ostetaan uutta. Teini-iässä viimeistään?

Vierailija
51/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä juttelen tän antajan kanssa ja HÄN sanoo joka kerta että sielä on seassa sitten jotain kamalaakin ja HÄN aina sitä noloilee!

Meillä ei ole mökkiä jolla lapset olisivat kuin rääsyläiset, ehkä te teette niin?

Meillä lapset on tavallisissa taminoissa paikassa kuin paikassa ja juhlat on erikseen.

Jos joku antaa kamalaa vaatetta niin en minä niitä kaappiin ota! Omaan roskiin ne laitan jos ei toinen kerran viitsi epäkelpoa heittää pois. En anna itsekään anna vaatetta muille joita häpeää jo valmiiksi ja kuten sanoin: koskaan ei ole noita karseita vaatteita tuo lahjoittaja lapsillaan pitänyt.

Samalla hiekkiksella on lapsia käytetty! :)

23

Vierailija
52/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaisiko meille pieneksi jääneet lastenvaatteet. Toi sitten laatikollisen merkkivaatteita. Oli mekkoja, lakeerikenkiä yms. ja Burberryn neuleita, paitapuseroa, farkkuja sun muuta. Katselin aivan kauhuissani näitä vaatteita ja kysyin, paljonko niistä pitäisi maksaa.

Työkaverini sanoi, ettei tietenkään halua niistä rahaa, kun heidän lapset ovat niitä jo pitäneet ja osa on serkuilta perittyjä. Ja tuossakin Gapin neuleessa on tuollainen pieni tahra, että ymmärrän kyllä jos teillä ei tule pidettyä...

No, otin tietysti vaatteet ja kiitin kauniisti. Vein työkaverilleni samppanjapullon kiitokseksi, mutta rahaa hän ei ottanut vaikka kuinka yritin tyrkyttää. Minusta itsestäni tuntui tosi nololta, kun työkaveri käyttäytyi aivan kuin tekisin hänelle suurenkin palveluksen ottamalla nuo vaatteet ja vielä moneen kertaan hoki, että osa niistä on kyllä ollut käytössä monta vuotta ja ymmärrän kyllä jos ei teille kelpaa.

No, nyt noilla samoilla vaatteilla on jo ainakin neljäs ja pian viideskin käyttäjä, kun olemme antaneet niitä eteenpäin lasteni serkuille. Eikä se tahra neuleessa tai juhlamekon helmassa edelleenkään ole ketään haitannut. Enkä taatusti olisi ostanut noiden tilalle Lindexiltä uutta lapseni päälle.

Tuntuu hassulta että joku lahjoittaa oikeasti lumppua ja toisen mielestä on niin noloa tuoda hienoja käytettyjä merkkivaatteita.

En itsekään pukisi lapsiani kovin nuhruisiin käytettyihin kamppeisiin, mutta eipä sellaisia ole kukaan koskaan tarjonnutkaan. Ja jos joku vaate menee omien lasteni käytössä selvästi pilalle, ei sitä enää kaappiin työnnetä vaan suoraan roskikseen. Kiertoon menee siis vain sellaista, mitä omatkin lapset ovat käyttäneet.

Vierailija
53/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa olla niin, että kaikki ei tajua, että roskien poisvienti maksaa. Ne, jotka asuu rivarissa tai kerrostalossa ei tule välttämättä ollenkaan ajtelleeksi, etä roskista pitää maksaa. Heillä on aina roskalaatikossa tilaa ja lasku ei tule omalla nimellä. Toki se tulee yhtiöllä, mutta asukas ei sitä koskaan näe. Mutta jos otetaan omakotitalossa asuva 3 lapsinen perhe ja se omakotitalon roskis niin siitä tulee lasku ihan omalla nimellä ja se täyttyykin aika sukkelaan noista rikkinäisistä toppahaalareista yms. tavarasta. Minusta ei siis tosiaankaan ole kivaa säilöä eteisessä roskapusseja, että voin niitä aina pikku hiljaa laitella sinne rosikseen jos sattuvat mahtumaan normaaliroskien lisäksi. En nyt muista mitä ylimääräinen tyhjennys maksaa, mutta on se kuitenkin yli kaksikymppiä.

Vierailija
54/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi voi laittaa varavaatteiksi tai vaikka taidekerhoon, jossa se puhdaskin menee äkkiä tahraiseksi.

Tai voi ottaa vetskarin talteen tai napit tai tarvita samanväriseen vaatteeseen paikaksi tai puntin jatkoksi.

Vierailija
55/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä minun sitten pitäisi tehdä isolla roskasäkillisellä tavaraa, mikä on täynnä linttaanastuttuja kenkiä, todella rikkinäisiä ja kuluneita vaatteita, kutistuneita villapaitoja, jotka ovat kuin peltilevyä yms.

Jokainen lisäsäkki maksaa meille rahaa kun joudun jättämään sen roskiksen viereen. Vähän harmittaa hävittää näitä toisten linttakenkiä.

Mieluummin olen kiertänyt itse kirpparilla ja ostanut sieltä, mitä tarvitsen. Se muutama euro on ollut aina rahaa ja on ollut rahaa ostaa uutenakin vaatetta.

Sinä sitten varmaan oletat, että muut innoissaan pilaavat lastensa jalat sinun lastesi vanhoilla linttaan astutuilla kuomilla, mistä jo varpaatkin näkyy läpi kun on potkittu rikki.

Voi kiitos, kiitos. Muistan olla nöyrä ja loppuelämäni kiitollinen sinulle kun tuota vanhaa tavaraa meille.

Oletan kumminkin, että olet ap - ja sinä sanoit kyllä alunperin, että joukossa ON myös käyttökelpoisia vaatteita.

Miksi et sitten tosiaan lajittele ja vie vähitellen roskikseen niitä, mitä et voi käyttää? Ei tuo oikeasti VOI olla mikään homma tai riesa. Jos on, niin sitten sanot kauniisti, että et tarvitse nyt vaatteita, kiitos vaan.

Ei se antaja oikeasti mitään ihme nöyristelyä tai kiitollisuutta edellytä, mutta sinun asenteesi, jossa kuvittelet lahjan saajan sinua ylenkatsovan, on todella aika outo.

Vierailija
56/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa olla niin, että kaikki ei tajua, että roskien poisvienti maksaa. Ne, jotka asuu rivarissa tai kerrostalossa ei tule välttämättä ollenkaan ajtelleeksi, etä roskista pitää maksaa. Heillä on aina roskalaatikossa tilaa ja lasku ei tule omalla nimellä. Toki se tulee yhtiöllä, mutta asukas ei sitä koskaan näe. Mutta jos otetaan omakotitalossa asuva 3 lapsinen perhe ja se omakotitalon roskis niin siitä tulee lasku ihan omalla nimellä ja se täyttyykin aika sukkelaan noista rikkinäisistä toppahaalareista yms. tavarasta. Minusta ei siis tosiaankaan ole kivaa säilöä eteisessä roskapusseja, että voin niitä aina pikku hiljaa laitella sinne rosikseen jos sattuvat mahtumaan normaaliroskien lisäksi. En nyt muista mitä ylimääräinen tyhjennys maksaa, mutta on se kuitenkin yli kaksikymppiä.

mutta siinä tapauksessa panee kyllä ihmettelemään, miksei hän osaa kieltäytyä niistä, jos ne nyt ovat "kaikki" lumppua ja hän joutuu perikatoon ja konkurssiin kohonneiden jätemaksujen takia...

ei helvata, ootte te aika hauskoja ;-DDDD

Vierailija
57/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joillekin suorastaan työnnetään säkkikaupalla roskiskamaa! Kun ei minulle ole kukaan koskaan tarjonnut säkillistä vaatteita, enkä ole kuullut muillekaan tuttavilleni niin käyneen. Että ihan jätemaksut nousevat...

Joskus joku on kysynyt, tarvitsemmeko tietyn kokoiset balettitossut tytöllemme tai onko meillä käyttöä koon 116 syyshaalarille väriä X, ja olen sitten vastannut totuudenmukaisesti, onko tarvetta vai ei. Koskaan ei ole kukaan työntänyt roskiaan meille. Mutta jossain päin tämä on näköjään kovinkin yleistä?

Vierailija
58/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sukulaisemme antaa meille pussitolkulla lastenvaatteita varastoitavaksi. kun omaan varastonsa ei mahdu, antavat meille sellaista, joka ei tulis käyttöön vielä pariin vuoteen. Joten meidän varasto täyttyy liian isoista vaatteista. ja aina on joukossa sellaista, jota en kelpuuttaisi omilleni käyttöön . ja sukulainen on pyytänyt, että palautan heiltä saadut vaatteet sitten, kun ei meillä enää käytetä. oon nyt alkanut käymään heti pussit läpi ja palauttanut saman tien ne, mitä en ottaisi omalle lapselle käyttöön. Ja oon kyllä kiitollinen, vaikka varastointiongelma tästä syntyykin. Tuntuu vaan, että hukumme näihin vaatteisiin, kun sukulaisellamme on vielä kaksostytöt, joten melkein kaikkia vaatteita on aina kahdet. tää on siis positiivinen ongelma, mutta rasittava silti. ja vielä kun musta on kiva ostaa tytölle ihania uusiakin vaatteita... Täytyis varmaan ehdotella tälle sukulaisellamme, jos vois ainakin osan vaatteista antaa jollekin muulle tai viedä kirppikselle tms, kun me ei ehditä kaikkia vaatteita käyttää edes kerran.

Vierailija
59/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tuotu sohvia, kangaspuut (!) - kyllä, polkupyöriä, pöytiä, puutarhakalusteita, leluja, rukki, parittomia astioita ja niitä lastenvaatteita jne. jne.

Juurikin niin, että asumme omakotitalossa idealla "meillehän mahtuu."

Vierailija
60/123 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni pulma ratkeaa suorastaan ällistyttävän helposti! Että tosiaan kannattaa kokeilla. Sun positiivinen ongelma kuulostaa siltä että ihan hyvin sen sukulainenkin ymmärtää.

että sukulaisemme antaa meille pussitolkulla lastenvaatteita varastoitavaksi. kun omaan varastonsa ei mahdu, antavat meille sellaista, joka ei tulis käyttöön vielä pariin vuoteen. Joten meidän varasto täyttyy liian isoista vaatteista. ja aina on joukossa sellaista, jota en kelpuuttaisi omilleni käyttöön . ja sukulainen on pyytänyt, että palautan heiltä saadut vaatteet sitten, kun ei meillä enää käytetä. oon nyt alkanut käymään heti pussit läpi ja palauttanut saman tien ne, mitä en ottaisi omalle lapselle käyttöön. Ja oon kyllä kiitollinen, vaikka varastointiongelma tästä syntyykin. Tuntuu vaan, että hukumme näihin vaatteisiin, kun sukulaisellamme on vielä kaksostytöt, joten melkein kaikkia vaatteita on aina kahdet. tää on siis positiivinen ongelma, mutta rasittava silti. ja vielä kun musta on kiva ostaa tytölle ihania uusiakin vaatteita... Täytyis varmaan ehdotella tälle sukulaisellamme, jos vois ainakin osan vaatteista antaa jollekin muulle tai viedä kirppikselle tms, kun me ei ehditä kaikkia vaatteita käyttää edes kerran.