Sukulainen lykkää meille lastensa vanhoja vaatteita joista
puolet on osin rikkinäisiä tai niissä on likaa joka ei lähde pois. Osa on ihan hyväkuntoista ja niitä kyllä käytetään.
Mutta en ymmärrä miksei hän voi itse laittaa roskiin niitä likaisia vai aliarvioiko hän meitä niin paljon että luulee meidän niitä pitävän. Meillä kyllä lapset kulkee siisteissä ja puhtaissa vaatteissa yleensä.
Kommentit (123)
jonka lapset kulkee puhtaissa ja kivoissa vaatteissa ja siinä pussissa "on kuulemma seassa" risoja tai kulahtaneita tai muuten heikkolaatusiakin.
On aina häpeissään kun ojentaa pussia, mutta tätä tekee toistuvasti.
Miksi antaa vaatteita joita kukaan ei käytä? Ei itsekään ole niitä lapsilleen laittanut?
Liikkuuko jossain vaatekasseja joitten sisältöä kukaan ei käytä ja pussi vaan vaihtaa osoitetta?
Itse en anna vaatteita jotka ei kelpaa edes Afrikkaan. Niitten tarttee olla ihmiset ehjiä ja puhtaita!!
olen kyllä sanonutkin, että en niitä katso mitenkään, että hävittää itse mitä ei tarvi. Ja hyvin hänelle on sopinu. Joka kerta kysyn, että vienkö pelastusarmeijalle vai haluaako hän. aina on kelvannut.
mutta kun me maksamme itse jätemaksumme kun asumme omakotitalossa. Se vaatteiden hävitys maksaa.
Päätin, että sanon seuraavalle, että hävitä itse jätteesi, äläkä maksata meille. Kannanko hänen ovelleen seuraavan roskapussin.
ehjistä, puhtaista vaatteista olen todella kiitollinen, vaikka eivät olekaan ihan viimeisen muodin mukaisia..
Mutta polvistta rikki menneistä housuja, aivan likaisia puseroita en lapsteni päälle kyllä laita. Hän ei itse edes osta kirpputorilta omille lapsilleen vaatteita, sen on maininnut moneen kertaan, hänelle itselleen siis ei kelpaa käytetty. Mutta meille sitten lykkää monta kassillista käyttökelvotonta tavaraa.
Itse heitän kyllä roskiin vaatteet jotka ovat aivan rikki ja joissa on paljon sellaista likaa joka ei lähde pois. En vie niitä kenenkään muut hävitettäväksi, hyvät vaatteet kyllä annan eteenpäin.ap
että kiitos mutta me ei nyt tarvita mitään - anna vaan ne ihmeessä jollekulle jolla on enemmän tarvetta.
Vai että pitää omista ilmaisista lahjoituksistaankin tuntea vielä häpeää. Kaikkea sitä kuulee. Kun katson puistossa ympärilleni, lapsilla näyttää olevan hyvin monennäköistä vaatetta päällä - osa tahraisia ja nuhruisia, joillakin pelkkää uudenveroista merkkikamaa. Toisen romu voi olla toiselle aarre. Jos sulle kelpaa vain uusi, älä ota koko kassia. Anna jonkun toisen lajitella vaatteista itselleen sopivimmat ja työntää loput lumpunkeräykseen.
jonka lapset kulkee puhtaissa ja kivoissa vaatteissa ja siinä pussissa "on kuulemma seassa" risoja tai kulahtaneita tai muuten heikkolaatusiakin. On aina häpeissään kun ojentaa pussia, mutta tätä tekee toistuvasti. Miksi antaa vaatteita joita kukaan ei käytä? Ei itsekään ole niitä lapsilleen laittanut? Liikkuuko jossain vaatekasseja joitten sisältöä kukaan ei käytä ja pussi vaan vaihtaa osoitetta? Itse en anna vaatteita jotka ei kelpaa edes Afrikkaan. Niitten tarttee olla ihmiset ehjiä ja puhtaita!!
vaatelahjoituksia, etten tiennyt,itkeäkö vai nauraa.
Paras oli kaverini vaatepussi, mikä sisälsi polvista todella pahasti revenneet talvihaalarit ja muuta samantason vaatetta. Mutta lisäksi hän oli laittanut minulle oman ulkoilutakkinsa kokoa 54 (minä olen 38) ja vanhoja sloggi rintaliivejään, jotka olivat ihan harmaita ja kulahtaneita. Hän siihen sanoi vielä päälle, että kyllä ne sulla varmaan menee kun teillä on tuota rahaa niin vähän kun on lapsia paljon.
Eli tämä on juuri näiden lahjoittajien asenne. Te olette niin säälittäviä, että teidän pitää olla kiitollinen kaikesta paskasta, mitä kannan teille.
Meillä muuten kaveruus loppui siihen. Sanoin, että pidä kuule tissiliivisti. Minä en niitä tarvitse. Mies heitti roskasäkin vaatteineen ulos ja sanoi suoraan, että tänne ei tarvitse paskaa kantaa säkissä
Meidän muksuilta ei tahratonta vaatetta löydy. Oli sitten uutena tai käytettynä hankittu. Pojalla lähes joka housut lisäksi paikattu jostain, eihän ne kestä. Roskiinko viikottain pitäisi heittää? Ei ole tietääkseni kukaan koulussa huomioinut, ehkäpä jollain muullakin löytyy vaatteista tahra, hui.
Onkohan ap ihan tosissaan? Ettäkö pitäisi lajiteltuna ilmaisvaatteet saada? Ehkä jopa silitettynä ja uudenveroisina, sittenkö tulisit tänne kiittelemään sukulaistasi?
täysin uutta vastaavassa kunnossa ja mielellään vielä värin mukaan asukokonaisuuksiksi lajiteltuna. Muuten ei meille kelpaa - edes ilmaiseksi!
Jep, jep!
Kumma, kun joku oli ostanut kirpputorilla kaikki meidän lasten pieneksi jääneet vaatteet, vaikka varmasti joka toisessa on joku pieni tahra jossain kohtaa, kun eihän ne kaikki pesussa täysin häviä. Jopa polvista paikatut Gap-sammarit oli ostettu. Ihan rahalla. Ja joillekin ei kelpaa edes ilmaiseksi?
Kyllä te vaan ootte kaikki tosi rikkaita!
Täällä pk-seudulla oli ainakin yhteen aikaan ilmaisjakelulehdessä palsta, jolla ihmiset saattoivat ilmoittaa lahjoitettavista tavaroistaan - ja toivoa jotain tiettyä tavaraa ilmaiseksi.
Minulta loppui usko vähäosaisuuteen (se lienee usein aika suhteellinen asia...), kun luin toistuvasti sillä palstalla ilmoituksia, joissa ahneet "köyhät" ilmoittivat haluavansa lahjoituksena vaikkapa tällaista "kirjahylly, sohva, työpöytä ja työtuoli hyväkuntoisina (ei lastulevy), televisio (ei kuvaputkimallia) ja kotiteatterilaitteet KOTIIN KULJETETTUNA"...
puolet on osin rikkinäisiä tai niissä on likaa joka ei lähde pois. Osa on ihan hyväkuntoista ja niitä kyllä käytetään. Mutta en ymmärrä miksei hän voi itse laittaa roskiin niitä likaisia vai aliarvioiko hän meitä niin paljon että luulee meidän niitä pitävän. Meillä kyllä lapset kulkee siisteissä ja puhtaissa vaatteissa yleensä.
Todella pahasti kuluneita vaatteita tuovat meille. Nykyään vien tuomansa vaatepussukat pelastusarmeijalle (samalla tavoin kuluneita siellä näyttää muutenkin olevan).
rintaliivejä ottaa vastaan ja polvista repaleisia haalareita:)
Se on kiva kun on rahaa, millä mällätä.
Ps. itse olen lahjoittanut vain puhtaita ja ehjiä vaatteita ja yleensä niin, että olen antanut ottajan valita, mitä ottaa ja loput vienyt takaisin ja ITSE HÄVITTÄNYT NE.
täysin uutta vastaavassa kunnossa ja mielellään vielä värin mukaan asukokonaisuuksiksi lajiteltuna. Muuten ei meille kelpaa - edes ilmaiseksi!
Jep, jep!
Kumma, kun joku oli ostanut kirpputorilla kaikki meidän lasten pieneksi jääneet vaatteet, vaikka varmasti joka toisessa on joku pieni tahra jossain kohtaa, kun eihän ne kaikki pesussa täysin häviä. Jopa polvista paikatut Gap-sammarit oli ostettu. Ihan rahalla. Ja joillekin ei kelpaa edes ilmaiseksi?
Kyllä te vaan ootte kaikki tosi rikkaita!
Vaatteita voidaan ottaa vastaan ja se on ANTAJA JOKA HÄPEÄÄ jo antasessaan niitä vaatteita (osaa). Kirjotinko jotenkin epäselvästi tämän?
Hän käyttää lapsillaankin ehjiä ja kivoja vaatteita ja näitä antaa pois ja joukossa siis tulee MYÖS jotain ihme sälää jota ITSE häpeää -en sano että hänen tulisi hävetä!!
Nämä vaatteet ei menisi edes kierrätyspisteessä läpi niin miksi entaa muillekaan?
23
ainakin hukkuu tavaroihin. Niitä on liikaa.
Yritän jarruttaa ihmisiä tuomasta mitään, niin vanhaa kuin uuttakaan.
Kaupasta saa alesta halvalla ainakin vaatetta monta kertaa vuodesta, kun mallit vaihtuu koko ajan.
Mitä ei ole varaa ostaa, sitä ei tarvitakaan.
t. Pienituloinen kotiäiti
mutta tässä ketjussa oli kyse lastentarvikkeista.
Sen opin, että jatkossa vien kaiken kirpparille. Löytävät varmasti omistajansa, eikä tarvitse "hävetä" että on vahingossa tullut tarjonneeksi sukulaiselleen jotain liian halpa-arvoista.
Olet onnekas kun pystyt pienistä tuloista huolimatta ostamaan kaiken uutena. Varmasti niitäkin on, joilla on ihan aito tarve käytetyille. Harmi, kun antajat ja saajat eivät näytä kohtaavan. Ne, jotka saavat sukulaisiltaan ilmaisia lastenvaatteita, valittavat niistä. Toiset taas kiertävät ostamassa lapsilleen kirpparilta tavaraa ja olisivat onnellisia lahjoituksista.
ainakin hukkuu tavaroihin. Niitä on liikaa. Yritän jarruttaa ihmisiä tuomasta mitään, niin vanhaa kuin uuttakaan. Kaupasta saa alesta halvalla ainakin vaatetta monta kertaa vuodesta, kun mallit vaihtuu koko ajan. Mitä ei ole varaa ostaa, sitä ei tarvitakaan. t. Pienituloinen kotiäiti
kovin, kovin erilainen tulkinta siitä, mikä on käyttökelvotonta vaatetta ja mikä käyttökelpoista.
Ei siis kannata pitää henkilökohtaisena loukkauksena, jos lahjakassissa on joukossa jotain, jota sinä pidät huonona. Mitä ilmeisimmin kyseinen vaate on kumminkin ollut sillä kassin antajalla käytössä!
Minusta se menee niin, että lahjan saaja voi nähdä hiukan vaivaa ja valikoida kassista vaatteet, joita käyttää. Koska se antaja ei kumminkaan voi tietää, millaisia rytkyjä joku käyttää vaikkapa mökillä TAI antaja ei ole ehtinyt tarkkaan käydä vaatepinoja itse lävitse.
lastenvaatteitakin notkuu rekit täynnä alessa monta kertaa vuodessa Citymarketeissa, Kapp Ahlissa ja Lindexissä.
Miksi lapset pitäisi pukea rikkinäisiin ja käytettyihin vaatteihin? Mieluummin käytän itse risoja kirppiskamoja kuin laitan niitä lapsen päälle.
kaupassa 2 euroa. Miksi ostaisin kirpparilta kuluneen ja nyppyisen 1 eurolla?
lastenvaatteitakin notkuu rekit täynnä alessa monta kertaa vuodessa Citymarketeissa, Kapp Ahlissa ja Lindexissä. Miksi lapset pitäisi pukea rikkinäisiin ja käytettyihin vaatteihin? Mieluummin käytän itse risoja kirppiskamoja kuin laitan niitä lapsen päälle.
Juuri tuo, ystäväiseni, on sitä kestävää kehitystä.
Tulee todella sellainen olo että hän pitää meitä niin säälittävänä perheenä että antaa aivan käyttökelvotonta tavaraa. Itse on niin hieno ja rikas ihminen ettei tietenkään kelpuuta kuin vain parhaimmat ja kalleimmat kaupasta. Mutta meillehän nyt käy mikä tahansa kun ollaan tälläistä rupusakkia. Aivan linttaanastutut likaiset talvikengät muun muuassa. Meillä ei edes kahden lapsen jäljiltä kengät ole sen näköiset.
Jos itse näkisitte missä kunnossa ne vaatteet on ja joku teille ne lykkäisi niin varmaan loukkaantuisitte itsekin. En käsitä että miten hänen lapsensa voi vaatteet siihen kuntoon edes saada ja varmaan tahranpostoaineesta eivät ole kuulleetkaan.
Ne muutamat ehjät mitä mukana on, tulevat kyllä käyttöön meillä.
Meidän pitäisi kai olla vaan todella kiitollisia, ja ollaan ikuisesti kiitollisuuden velassa tuollaisen takia.
Seuraavaksi kun meillä menee jokin kodinkone rikki niin vien sen älle sukulaiselle ja sanon että teillä varmaan vielä tätä voidaan käyttää kun vähän fiksataan niin eiköhän sitten ymmärrä.
ap
voi tarkoittaa yhdelle yhtä ja toiselle toista. Jos lapsen merkkiverkkahoususta on ratkennut saumaa 2cm matkalta, se on periaatteessa rikkinäinen, eikö niin? Tosin parilla huomaamattomalla neulanpistolla vaate muuttuu taas uudenveroiseksi. Onko roskis silloin paras paikka?
Jos Reimatec-takin hihassa on 1cm öljytahra, joka ei lähde pois pesussa, onko takki silti käyttökelvoton ja roskiskamaa?