Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 - vuotiaalla naisella kestää keskimäärin 6 kuukautta tulla raskaaksi

Vierailija
05.09.2011 |

Lueskelin faktatietoa netistä, miten nopeasti voisi ikäiselläni naisella odottaa tärppäävän, jos sitten ollenkaan.

"30 - vuotiaalla naisella kestää keskimäärin 6 kuukautta tulla raskaaksi"

"30-34 -vuotiaista raskautta yrittävistä naisista vuoden sisällä tulee raskaaksi 63 %"

Hui, tuo 63% on pelottavan alhainen luku...

t: 30 vuotta täyttänyt vauvakuumeinen nainen, esikko toiveissa :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertalaakista raskaaksi kolme kertaa. Täytin 30, tulin taas raskaaksi, mutta meni kesken 15rv. Tämän jälkeen lasta ei ole kuulunut. Nyt olen 33v. Ehkä se oli siinä sitten.

Vierailija
22/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä pelottavaa siinä on, että raskautumista joutuu jonkin aikaa yrittämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ekassa kierrossa raskaaksi molempina kertoina ja nyt siis 30v. Ystäväni on minun ikäinen ja puoli vuotta ovat yrittäneet saada kolmatta lasta alulle. Uskon että riippuu monista eri asioista se että tärppääkö 😊

Vierailija
24/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin ekassa kierrossa raskaaksi molempina kertoina ja nyt siis 30v. Ystäväni on minun ikäinen ja puoli vuotta ovat yrittäneet saada kolmatta lasta alulle. Uskon että riippuu monista eri asioista se että tärppääkö 😊

Te olette varmaan parempia ihmisiä, siitähän se johtuu.

Vierailija
25/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän matematiikkaa ratakiskosta tähän väliin. Kuvitellaan 4 naista, joista yhdellä raskautuminen on kestänyt 2 vuotta ja kolmella 0 vuotta (ensimmäisestä yrityskierrosta.) Nyt kun näistä lasketaan keskiarvo, saadaan (0+0+0+2)/4=0,5 vuotta. Tämä on tietysti karrikoitu esimerkki, mutta voitte miettiä muita lukuja, joilla päästään samaan lopputulokseen (esim. jos yhdellä naisella kestää 4 vuotta ja seitsemällä 0 on keskiarvo taas 0,5.) Eli tuota keskiarvoa nostaa helposti vähäinen määrä yksilöitä, joilla raskautuminen kestää tosi kauan, vaikka suurin osa naisista raskautuisikin nopeasti. 

Vierailija
26/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä pelottavaa siinä on, että raskautumista joutuu jonkin aikaa yrittämään?

No kun joutuu harrastamaan seksiä ja vieläpä miehen kanssa!

Vierailija
27/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen tätä samaa. Jo sillon 24-vuotiaana kun eka kaveri sai lapsen niin se alkoi se jeesustelu että ”ei kannata liian myöhään jättää, siinä voi kestää ennen kuin tärppää”

Niin? Mitä sitten jos kestää?

Mitä jos ei kestäkään?

Vierailija
28/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvoja vaan. Mä olin 35v ja tulin raskaaksi tokasta kierrosta. Ja mulla piti olla vielä hedelmällisyyttä selvästi heikentävä perussairaus! 😁Ystäväpiirissä monia 30-40v, jotka tulleet helposti raskaaksi 1-3kk sisään ehkäisyn pois jättämisestä. Ja sitten on yksi, joka yritti ikävuodet 25-35v kaikki mahdolliset hoidot ja ei vaan tärpännyt ja on nyt äiti adoption kautta.

Vierailija
29/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa perusterveillä naisella, tuo 6 kk. Keskenmenon voi ehkä aiheuttaa kummallisilla elämäntavoilla, esim. vedät naamaan 500 g karkkia niin on sellainen kemikaalimeri kohdussa, että alkiokin irtoaa...

Vierailija
30/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä tilastot tehdään? Ihmettelen vain kun ei kukaan ole missään koskaan kysynyt yhdenkään kolmesta raskaudestani kohdalla että kuinka kauan sitä on yritetty.

Vierailija
31/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju

Vierailija
32/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kuukausi meni. Ikää 35.

Vierailija
33/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin heti raskaaksi ekalla yrityksellä, vaikka ikää oli 37. hedelmällisyys ei ole tilastoja vaan vaihtelee jokaisella ihmisellä koko ajan.

Vierailija
34/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä tilastot tehdään? Ihmettelen vain kun ei kukaan ole missään koskaan kysynyt yhdenkään kolmesta raskaudestani kohdalla että kuinka kauan sitä on yritetty.

Tilastoja ei tehdä niin, että haastateltaisiin jokaista maailman asukasta. Näihin valitaan riittävä (tai jos on huono tutkimus, niin riittämätön) otos ihmisiä. Jos tutkittavat henkilöt on valittu oikealla tavalla satunnaisesti, tutkimuksella saadaan aika hyvä kuva siitä, miten asia väestössä yleisesti on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan