Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 - vuotiaalla naisella kestää keskimäärin 6 kuukautta tulla raskaaksi

Vierailija
05.09.2011 |

Lueskelin faktatietoa netistä, miten nopeasti voisi ikäiselläni naisella odottaa tärppäävän, jos sitten ollenkaan.

"30 - vuotiaalla naisella kestää keskimäärin 6 kuukautta tulla raskaaksi"

"30-34 -vuotiaista raskautta yrittävistä naisista vuoden sisällä tulee raskaaksi 63 %"

Hui, tuo 63% on pelottavan alhainen luku...

t: 30 vuotta täyttänyt vauvakuumeinen nainen, esikko toiveissa :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti tuli raskaaksi. Siis että käytössä varmat päivät ja keskeytetty. Se on niin tuurissa, että älä nyt tuosta ala stressata. Aikasi yrität ja sitte lääkäriin. Ja muista pitää huoli myös itsestäsi äläkä tee lapsen teosta koko elämää!!

Vierailija
2/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nelikymppinen olin.

Eli keskiajat ovat nimenomaan keskiaikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun lopulla jätin pillerit ja plussasin elokuun 9 päivä.

Taidan olla extra hedelmällinen.

Vierailija
4/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tule kertalaakista raskaaksi. :) Sitäpaitsi noista tilastoista ei voi päätellä kovinkaan paljon; moniko on yrittänyt ihan tosissaan, siis jokaisena ovispäivänä, ja moniko on ottanut rennosti "tulkoon jos on tullakseen" - asenteella. Hedelmällisyys ei kuitenkaan oleellisesti laske kolmekymppisellä. Myös ehkäisykeinolla on merkitystä; pillereiden lopettamisen jälkeen nainen on kaikkein hedelmällisimmillään.

Minä olen tullut kolme kertaa raskaaksi ihan ekasta kerrasta, eikä kiertopäivälläkään ole ollut niin kovasti merkitystä. Ihan se on tuurista kiinni vielä kolmekymppisenä. Eikä näytä nelikymppisilläkään menevän kovin huonosti; niin moni nelikymppinen kaverini on saanut joko yllätysvauvan tai sitten "yllätysvauvan" kun ehkäisyn kanssa on hutiloitu koska on ajateltu ettei siinä iässä raskauden mahdollisuus ole kovin suuri enää.

Vierailija
5/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30 v tulin 3 kertaa raskaaksi kertalaakista.

Yli 30 v kesti juurikin sen 6 kk raskautua 2 kertaa joista toinen meni kesken. Mies ollut aina sama.

Tästä voi päätellä että ihmisen hedelmällisyys todellakin laskee iän myötä.

Ja uskon että moni joka kärsii lapsettomuudesta ja hoidoista yli 30-vuotiaana (hoidot siis aloitettu vasta yli 30-vuotiaana) olisi voinut alle 30 v tulla ilman apuja raskaaksi.

Mutta toki moni yli 30 v tulee vielä helposti raskaaksi. Mikäköhän tilanne on sit yli 40 v...

Vierailija
6/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luvut on varmasti keskiarvoja kaikista raskautta yrittävistä, tilasto näyttäisi erilaiselta jos mukana olisi vain perusterveet ja hyväkuntoiset.

Vierailija
7/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. 37 vuotiaana kerrasta raskaaksi tullut

Vierailija
8/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä noihin tilastoihin kovin paljon kannata tuijottaa. Toisilla tärppää helpommin ja toisilla taas siihen menee aikaa -iästä riippumatta.

Vierailija
9/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vielä ei ole tärpännyt. Tai tämän kolmannen kierron tuloksen näkee vasta parin viikon päästä

Tulin kertalaakista raskaaksi joulukuussa, mutta se meni kesken rv. 5.

Vauvaa on sen jälkeen toivottu heti tammikuusta asti, mutta välillä on ollut useita kuukausia jolloin emme ole voineet edes yrittää raskautta (esim. emme ole nähneet työmatkoista ym. johtuen).

Toivottavasti tänä syksynä vielä tärppää :)

- Ap -

Vierailija
10/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 23- vuotias kun tärppäsi. Ehkäsy oli ollut e- pillerit (19-22- vuotiaana).

Seuraava lapsi tuli toisen vauva-aikana, ei ehkästy välissä, imetysajalla alkoi kuukautiset heti synnytyksen jälkeen.

Sitten kuparikierukka oli 2 vuotta. Poisto oli juuri ovulaation mentyä ja raskaana olin seuraavassa kierrossa.

Toinen vauva sai alkunsa niin ikään imetysajalla kuten kakkosestakin 3 kk synnytyksestä.

Viides lapsi oli kumikauden jälkeen. Toisen kierron jälkeen tärppäsi. Ikää tuolloin 31- vuotta.

Vierailija
11/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista tehtiin hoidoilla 3 vuotta kunnes raskauduin yhtäkkiä hoitotauon aikana luomusti ja ihana poika syntyi 34-vuotiaana. Nyt 42-vuotiaana odotan uutta yllätysvauvaa viikolla 37 +, luomusti tuli ja todella hyvin on mennyt raskaus tähän saakka, olen elämäni vedossa :)

Vierailija
12/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppisenä (tasan) tulin raskaaksi 6 kk:n yrityksen jälkeen. Nyt kolmevitosena yritystä takana 1 v 2kk, kerran raskaaksi joka kuitenkin heti kesken. Saas nähdä tuleeko enää ollenkaan.

Vierailija
13/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti tuli raskaaksi. Siis että käytössä varmat päivät ja keskeytetty. Se on niin tuurissa, että älä nyt tuosta ala stressata. Aikasi yrität ja sitte lääkäriin. Ja muista pitää huoli myös itsestäsi äläkä tee lapsen teosta koko elämää!!

ikää 36v. ehkäisymenetelmänä keskeytetty ja kertalaakista raskaaksi kun ei keskeytettykkään:)

Vierailija
14/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät, että tuohon raskaaksitulemiseen vaikuttaa hyvin paljon muukin asia kuin ikä..Esim jotkut sairaudet (hoitamaton keliakia), ylipaino, stressi ym.

Vierailija
15/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait tiedät, että tuohon raskaaksitulemiseen vaikuttaa hyvin paljon muukin asia kuin ikä..Esim jotkut sairaudet (hoitamaton keliakia), ylipaino, stressi ym.

että elintavat vaikuttavat raskaaksitulemiseen.

Itse toivoisin, että raskaaksitulemista helpottaisi se, että olen terve, normaalipainoinen, en tupakoi, syön terveellisesti, ja liikun. Varsinaista stressiäkään ei minulla ole, mutta työkiireitä jonkin verran.

- Ap -

Vierailija
16/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa 😂 ..oi voi.. ei kaikilla ala hedelmällisyys laskemaan kuin lehmän häntä ja keskenmenoja tulemaan todellakaan + 30 jälkeen.. Mä ainakin tulin helposti raskaaksi 28 v. Keskeytettiin aina exän kanssa ja ajateltiin ettei tässä mitään ja aika äkkiä se raskaus iski päälle. Nyt olen tavannut kivan uuden miehen ja pian voisi alkaa oikeasti yrittämään lapsia aika piankin.Tämäkin on asenteella että tulee jos tulee :). Menkat säännölliset ja niin on halutkin.. Niin mikäs siinä kun yrittämään vaan kun miehen kanssa tässä on tarpeeksi ollut ;). Panetuksessakaan ei ole ongelmaa ja seksin määrässä.. Pöin vastoin saan kuulla että olen ollut 1 parhaimmista mitä jolla kulla on ollut. ;D

Vierailija
17/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk riitti 35-vuotiaana.

Vierailija
18/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita osoite niin homma hoituu viidessä minuutissa. Takuu: niin kauan yritetään, että onnistuu

Vierailija
19/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin saan kuulla että olen ollut 1 parhaimmista mitä jolla kulla on ollut. ;D

Jolla kulla on aika onneton naistenmies!

Vierailija
20/34 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä niitä murehtimaan, täysin turhaa. Mä oon 30v ja asennoidun niin että multa nyt luultavasti jäi ne lapset tekemättä. Jos sellainen ihme joskus tapahtuu että saan parisuhteen ja lapsen niin kiva, jos ei niin ainakin rakastajamiehiä löytyy kyllä kunhan pitää itsensä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä