Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestääkö pettämisestä alkaneet suhteet?

Vierailija
04.09.2011 |

Aina sanotaan, että suurin osa suhteista jotka ovat alkaneet toisen osapuolen avioliiton aikana, eivät kestäisi. Mutta kun lukee juttuja täällä AV-palstalla tuntuu siltä, että kaikkien petettyjen ja jätettyjen exät ovat edelleen suhteessa "rikoskumppaniinsa" ja oikein onnellisia.

Mikä mahtaa olla totuus? Onko ruoho oikeasti vihreämpää aidan toisella puolella?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan 5% tämmöisistä suhteista onnistuu.

Vierailija
2/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei voisi suoraan selkä suorana päättää edellistä ennen uutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkalaukun kanssa lähdetään. Ja eroava osapuoli/molemmat helposti varmaan kaataa kaiken erosta johtuvan surun ja kiukun, ikävän, sen uuden rakkaan niskaan joten alku ainakin on takuulla hankalaa

Vierailija
4/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi yhtäaikaa tehdä avioeroa ja rakentaa uutta suhdetta. Jotakin jää kyllä puolitiehen.

Tunnen vain yhden sellaisen parin, mutta ovat olleet "virallisesti" yhdessä vasta lyhyen aikaa, joten vaikea vielä tietää kuinka käy.

Vierailija
5/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti 15 vuotta, olin suhteen alkaessa se toinen nainen. 3 lapsen ja noiden vuosien jälkeen sain kokea saman kuin ensimmäinen. Minut jätettiin toisen naisen vuoksi. Kestihän se siis melko pitkään, mutta sama kuitenkin toistui.

Vierailija
6/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vaimo petti ensin, sitten mieskin häntä. Myös tuo vaimo on siinä samassa suhteessa mihin aiemmin sortui. Kummallakin meillä pareilla on uusi avioliitto ja uusia lapsia.

Vierailija
7/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi yhtäaikaa tehdä avioeroa ja rakentaa uutta suhdetta. Jotakin jää kyllä puolitiehen.

Jotain on siis jo kuollut kun niin tapahtuu...

Vierailija
8/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme seurustelleet vasta 3v ja suhteemme lähti pettämisestä.

Me molemmat olimme naimisissa tahoillamme.

Jäimme kiinni nyxäni silloiselle vaimolle ja hän kertoi silloiselle miehelleni.

Meillä menee vähintään yhtä hyvin kuin muillakin pareilla.

Enää ainakaan minua ei edes kiinnostaisi pettää. Yäk.

Vierailija
9/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluva (se 5%?), 20 vuotta yhdessä.

Vierailija
10/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet onnellisia.

Vierailija
11/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin avoliitossa kun suhteemme alkoi, tosin olin jo muuttanut toiselle paikkakunnalle mutta se viimeinen päätös lopettaa suhde venyi. Yritin jo aiemmin mutta avopuolisin itsemurhapuheet saivat heltymään. Tekohengitystähän se oli.

Sen oikean kohtaaminen lopetti säälisuhteen eikä mun ole enää tarvinnut vilkuilla aidan taakse.

Vierailija
12/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle joka yritän suostutella itseni unohtamaan haaveet siitä vihreämmästä ruohosta!

Vierailija
13/85 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei kerro epäonnistuneista suhteista?

Vierailija
14/85 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkettään hieman vanhempana. Sanoisin siinä 50 vuoden iästä lähtien. Ainakin monet miehet riemastuu siinä iässä.

Tosin katuva pettäjä voi muuttua sisimmässään ja rakentaa ihan kivankin elämän mutta mutta tekeekö se toinen osapuolipettäjä saman tarkennuksen periaatteissaan??

Niin tai näin viisasta on oppia virheistään ja varoa toistamasta typeryyksiä!!

Vierailija
15/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellinen suhteessa, jonka pohjalla on pettämistä ja valehteluja, rikkoutuneita perheitä ja valtavaa surua.

Ehkä se on sitä empatiakyvyn puutetta. Vain oma onni on tärkein.

Vierailija
16/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te panitte ne vanhat lapset? Tapoitteko ne pois tieltä, vai..?

Miehen vaimo petti ensin, sitten mieskin häntä. Myös tuo vaimo on siinä samassa suhteessa mihin aiemmin sortui. Kummallakin meillä pareilla on uusi avioliitto ja uusia lapsia.

Vierailija
17/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te panitte ne vanhat lapset? Tapoitteko ne pois tieltä, vai..?

Vierailija
18/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on siis jo kuollut kun niin tapahtuu...

vaan ainoastaan pettäjästä. Joku toinen on uskollinen parisuhdekriisissäkin, joku toinen voi pettää ilman, että toinen on huomannut suhteessa mitään muutosta.

Vierailija
19/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. Milloin suhteen katsotaan kestäneen - kuolemaan saakka.? 20 vuotta? 5 vuotta? Nollautuuko suhteen hämärä alku koskaan, vai mitataanko tällaista suhdetta ikuisesti eri mittarilla?

Minä en tiedä kestääkö tämä, mutta suhteena ja vuorovaikutuksena tämä on parasta ikinä. On olluthenkiseati raskasta työstää suhdetta ja eroa yhtä aikaa, lisäksi onnea on tietysti värjänneet suru, syyllisyys, huoli, häpeä...

Pettämisestä alkaneissa suhteissa minua vaivaisi epäluottamus, en luottaisi ihmiseen joka valehtelee puolisolleen. Meillä tämä meni vähän tavallisuudesta poiketen, emme valehdelleet silloisille kumppaneillemme. Tavallaan se siis lisää luottamusta, molemmat on testattu ääriolosuhteissa.

onnellinen suhteessa, jonka pohjalla on pettämistä ja valehteluja, rikkoutuneita perheitä ja valtavaa surua.

Vierailija
20/85 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, empatiakyvyttömät omissa liitoissaan ja empatiaan kykenevät taas omissaan.

Eli ehdottomasti kaikki petturipaskat ja toiset naiset/miehet kimppaan, niin toiset saavat jatkaa elämäänsä ja mahdollisesti löytää sen tervejärkisen ja empatiaan kykenevän puolison.