Miten löydän elävän uskon?
Olen jo pitkään etsinyt sitä, rukoillutkin ja odottanut armoa Jumalalta minua pitkään vaivanneisiin ongelmiin!
Miksi Jumala ei kuule minua? Osaan vain pyytää, rukoilla, en omin voimin pysty parempaan, vaikka olen yrittänyt!
Neuvoja?
Kommentit (28)
kauhean ikävää tuottaa sinulle pettymys. Jumalat ovat ihmisten keksintöä. Jollain on pitänyt käsittämättömiä asioita selitellä.
Raamattu, Koraani, you name them, ne ovat sepitettä. Kunnes joku toisin todistaa - eli ikuisesti.
entä spitrismi?
jokuhan siellä on duunaaamassa niihin kysmiin, eikö ole olemassakaan mitään toispuolen henkiä?
Kylläpä heillä on sitten suuri tietämys annettu!
Sen antoikin herra materia itse!
kauhean ikävää tuottaa sinulle pettymys. Jumalat ovat ihmisten keksintöä. Jollain on pitänyt käsittämättömiä asioita selitellä.
Raamattu, Koraani, you name them, ne ovat sepitettä. Kunnes joku toisin todistaa - eli ikuisesti.
entä spitrismi?
jokuhan siellä on duunaaamassa niihin kysmiin, eikö ole olemassakaan mitään toispuolen henkiä?
Bullshittiä! Kukaan ei ole duunaamassa mitään!
usko tulee kuulemisesta.. Kannattaa alkaa lukemaan järjestelmälliseti uutta testamenttia. Oletko mukana jossakin seurakunnassa? Älä lähde mukaan mihinkään lakihenkiseen seurakuntaan, vaan sellaiseen jossa ihmiset on vilpittömiä ja tietävät että armosta pelastutaan eikä hyvillä teoilla. Netistä löytyy myös hyviä rakentavia saarnoja eri elämäntilanteisiin.
En oikeasti haluakaan mukaan mihinkään ns. vapaaseurakuntaan, koska olen sitä tyyppiä, joka koukuttuu helposti. En halua siis mitään sisäänpäinkääntynyttä epätervettä lahkoa tervehdyttäjäkseni. Ehkä paras onkin vaan lukea Raamattua ja poimia aidot sanat jokaisesta liikkeestä. Periaatteessa olisi ihana kuulua johonkin yhteisöön, jotta saisi samoin ajattelevia ystäviä - itse kun olen aika yksin tässä asiassa mummoni ja tätini mentyä pois.(Olivat ihan perus ev.lut, mutta lapsuuden tärkeimmät henkilöt alusta lähtien) ap. ap.
siellä saat melko varmasti istua rauhassa eikä kukaan vaadi sinulta mitään sitoutumista.
Tosin uskon, että aito usko Jeesukseen ei edes tarvitse mitään rakennusten ja leipäpappien palvomista, vaan omaa henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen ja Jumalaan!
Olen aika paljon TV7:n ohjelmien perusteella määritänyt oman uskoni, mutta en välttämättä halua liittyä mihinkään seurakuntaan, jos se ei olekaan ihan tervehenkistä touhua.
Ja sen tiedän, että aito usko ei liity mitenkään siihen, käynkö jossakin kirkossa tms.
Tosin uskon, että aito usko Jeesukseen ei edes tarvitse mitään rakennusten ja leipäpappien palvomista, vaan omaa henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen ja Jumalaan! Olen aika paljon TV7:n ohjelmien perusteella määritänyt oman uskoni, mutta en välttämättä halua liittyä mihinkään seurakuntaan, jos se ei olekaan ihan tervehenkistä touhua. Ja sen tiedän, että aito usko ei liity mitenkään siihen, käynkö jossakin kirkossa tms.
Hebrealaiskirje 10:
25 "Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan."
...joten kyllä seurakunta on tarkoitettu uskovia varten. Sanotaan, että yksinäinen puu ei pala. Se pätee tässäkin kohtaa. Suosittelen, että menet tutustumaan seurakuntiin. esim ev.lut. kirkosta löytyy paljon aidosti uskovia pappeja. Eivät siellä suinkaan kaikki mitään leipäpappeja ole. Se on ennakkoluulo, joka osoittautuu vääräksi, kun tutustut siihen mitä he opettavat.