VIetättekö lasten nimppareita sukulaisten kanssa kakkuahvitellen / rahastusta?
Olen kahden vaiheilla, jaksanko nimppareitakin juhlistaa sen kummemmin, mutta mietityttää kun lapsen serkut sitten taas viettävät - jossain vaiheessa tajuaa että häntä ei juhlita samalla lailla. Itse olen suoraan sanoen pitänyt nimppareita vähän rahastuksena, joten kynnys on korkea itse kutsua nimipäiväjuhlille ketään... Mitä mieltä?
Kommentit (17)
Miehen suvussa ei koskaan. Niinpä en oikein pidä niistä meteliä, ja meillä on usein vieraina vain vanhempani ja siskoni, koska he ostavat lahjan joka tapauksessa.
On vähän noloa kutsua sellaisia, jotka eivät normaalisti juhli nimppareita, ja silläkin uhalla että loukkaantuvat, niin en heitä kutsu.
menemään aina serkkupoikiensa nimppareita juhlimaan lahja kainalossa, jos hän ei saa omia juhlia? Onko se vaan voi voi, kun meillä ei niitä juhlita, vai suuri vääryys ja epäreiluus?
menemään aina serkkupoikiensa nimppareita juhlimaan lahja kainalossa, jos hän ei saa omia juhlia? Onko se vaan voi voi, kun meillä ei niitä juhlita, vai suuri vääryys ja epäreiluus?
juhlat on kai etupäässä kuitenkin yhdessäoloa ja perheen yhteydenpitoa. tarviiko sinne niin kallista lahjaa viedä että tuntee itsensä rahastetuksi?
ja kun nimpparitkin vietetään, niin lahjapaketteja saa olla väsäämässä suunnilleen joka toinen viikko. Siinä saa kekseliäisyyttä käyttää, että rahat riittävät.
Mietin nyt, että alanko tuohon samaan hommaan vai lopetetaanko muidenkin nimppareilla ravaaminen.
ap
eli paras olla sitten se kakku pöydässä, ei ole koskaan tullut mieleen että se on rahastusta. Kukaan ei koskaan ole lahjoista niin hirveästi perustanut, yhtä hyvin kelpaa kortti tai 200€ lahja, joskus on sellainenkin tullut.
eli paras olla sitten se kakku pöydässä, ei ole koskaan tullut mieleen että se on rahastusta. Kukaan ei koskaan ole lahjoista niin hirveästi perustanut, yhtä hyvin kelpaa kortti tai 200€ lahja, joskus on sellainenkin tullut.
ei kukaan mitään lahjoja saa. Juhlat ja kivat vieraat on ihan riittävä lahja kaikille. Tai no, mun mummi tuo aina kaikille suklaalevyn, mutta that's it :)
onnekkaaksi kun suvussa (oletan, ja että miehen suvussa?) vietetään paljon merkkipäiviä yhdessä
ja kun nimpparitkin vietetään, niin lahjapaketteja saa olla väsäämässä suunnilleen joka toinen viikko. Siinä saa kekseliäisyyttä käyttää, että rahat riittävät.
Mietin nyt, että alanko tuohon samaan hommaan vai lopetetaanko muidenkin nimppareilla ravaaminen.
ap
jossei kekseliäisyys riitä siihen että viet halvempia lahjoja, tai pelkän kortin niin sääliks käy. Mun mielestä voisit itsekin ne nimpparikahvit järkätä jos kerran se on teillä tapana.
Ajattele, lapsesi oppii antamaan muille eikä vain saamaan enemmän kuin muut. Se on sellainen lahja, josta aikuisiässä on enemmän kuin hyötyä, tulee varmasti onnelliseksi, pidetyksi, ihmissuhteissa myötäelämisen taitoa jne. Jos et sitten sinä myrkytä häntä "joutuu antamaan" kommenteilla.
Nimpparit ovat mielestäni sellaisia, että voihan sitä ihmistä vaikka muistaa kortilla tai tekstarilla, mutta että sukujuhlat senkin ympärille... No ei kiitos, koska jotenkin todellakin tökkää tuollainen meininki. Synttärit ovat mielestäni eri asia pienten lasten kohdalla, mutta sitten taas jotkut teini-ikäisten synttärien vietot... No, ehkä vain siinä tapauksessa, että teini itse oikeasti tykkää kutsua ne sukulaisvieraansa muun, kuin lahjojen tai rahojen toivossa.
Voi lasta kuitenkin vähän kirpaista, kun serkkupoika päristelee uudella lahja-autolla, kun edellisellä viikolla häntä ei juhlittu mitenkään..
Luulen että laitan paria päivää ennen tekstarin että tulkaa kahville, mutta yritän välttää sitä synttärijuhla-fiilistä lahjaodotuksineen, mitä sukulaisilla aina on. Oikeasti, n. 20 alle kouluikäistä lasta lähipiirissä - 40 juhlat lahjoineen vuodessa vaan on liikaa, sori.
Ajattele, lapsesi oppii antamaan muille eikä vain saamaan enemmän kuin muut. Se on sellainen lahja, josta aikuisiässä on enemmän kuin hyötyä, tulee varmasti onnelliseksi, pidetyksi, ihmissuhteissa myötäelämisen taitoa jne. Jos et sitten sinä myrkytä häntä "joutuu antamaan" kommenteilla.
lopetetaanko muidenkin nimppareilla ravaaminen. ap
ravaaminen. Täysin turhat juhlat, suorastaan naurettavat.
syntynyt aivan joulun alla ja on mukavaa juhlia kesällä nimpparit. Lahjoja emme nimipäivänä anna, mutta tarjolla on kakkua ja muuta pientä. Nyt kun tyttö on ihan pieni, juhliin osallistuvat vain mummu ja pappa sekä mahdollisesti kummit yms jos paikalle sattuvat, mutta parin vuoden kuluttua ajattelin, että tyttö saisivat kutsua myös pari kaveria. Kerron kyllä sitten myös kavereiden vanhemmille, että lahjoja ei odoteta, mutta kortin voi tuoda, jos tahtoo. Yritän opettaa, että synttäreissä ja joulussa lahjat eivät ole pääasia, vaan yhdessäolo ja hyvä henki.
Meille ei ole koskaan sanottu että älkää tuoko lahjaa, vaan aina on kyllä odotettu ja olen huomannut että halpislahja (muovinen korusetti, keilasetti pihalle tms) ei ole kirvoittanut kiitoksia äideiltä toisin kuin isommat lahjat (kalliimmat ja toki paremmatkin). Oikeasti alkaa nyppiä mitä enemmän asiaa ajattelen.
ap
syntynyt aivan joulun alla ja on mukavaa juhlia kesällä nimpparit. Lahjoja emme nimipäivänä anna, mutta tarjolla on kakkua ja muuta pientä. Nyt kun tyttö on ihan pieni, juhliin osallistuvat vain mummu ja pappa sekä mahdollisesti kummit yms jos paikalle sattuvat, mutta parin vuoden kuluttua ajattelin, että tyttö saisivat kutsua myös pari kaveria. Kerron kyllä sitten myös kavereiden vanhemmille, että lahjoja ei odoteta, mutta kortin voi tuoda, jos tahtoo. Yritän opettaa, että synttäreissä ja joulussa lahjat eivät ole pääasia, vaan yhdessäolo ja hyvä henki.
Teen kakut sun muut, mutta ei kutsuta ketään. Kaikki ovat kyllä tervetulleita. Harmittaa pojan puolesta, kun tänäkään vuonna kumpikaan kummeista ei tullut synttäreille. Ennen ovat sentään lähettäneet kortit, tänä vuonna ei mitään...