Vierailija

Ärsyttävää kun jengi käyttää tuulipuvusta tätä sanaa... ihan ku se tekis siitä jotenkin hienomman. Se on tuulipuku ja olette tuulipukukansaa. PISTE.

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (37)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

eri asia, kuin tuulipuku. Taidat itse olla joku laiska epäliikunnallinen mätisäkki.

kertoa tarkemmin miten ne eroaa toisistaan? Ja miten mun liikunnallisuus tähän kuuluu? AP

Lainaus:

kuoripuku on kalliimpi kuin tuulipuku. Ei niillä muuta eroa ole...

näin arvelinkin. AP

Luuletko sä säälittävä luuseri että itse keksin niitä nimiä? Jos vaatteessa lukee kuoripuku niin se on kuoripuku enkä muutenkaan ole niin blondi etten huomaisi eroa kuoripuvun ja tuulipuvun välillä.

Lainaus:

Luuletko sä säälittävä luuseri että itse keksin niitä nimiä? Jos vaatteessa lukee kuoripuku niin se on kuoripuku enkä muutenkaan ole niin blondi etten huomaisi eroa kuoripuvun ja tuulipuvun välillä.

ja se ero on tarkalleen otettuna mikä? AP

että kuoripuvussa ei ole vuorta, vaan se on vain se kuori, jonka alle laitetaan vaatetta tarpeen mukaan. Kuoripuku pitää kai usein myös sadetta.

Lainaus:

että kuoripuvussa ei ole vuorta, vaan se on vain se kuori, jonka alle laitetaan vaatetta tarpeen mukaan. Kuoripuku pitää kai usein myös sadetta.

Tuulipuvussahan juuri ei ole vuorta! Ainakaan ei ollut 80-luvulla ja silloin olen viimeksi omistanut sellaisen. Tässä onkin näköjään sukupolvien välinen kuilu kyseessä. Nykyään sit tuulipuvut on varmaan jotain muuta kuin ennen. Mutta minä käsitän tuulipukuna juuri semmoisen kahisevan, vuorettoman puvun jota nykyään kuoripuvuksi kutsutaan. Eli olin oikeassa. Kuoripuku=tuulipuku :P AP

Lainaus:

Lainaus:

Ja on useimmiten veden- ja tuulenpitävää gore tex tms kangasta. Itse puvussa ei ole vuoria, joten se on loistava kerrospukeutumiseen säässä kuin säässä.

Vaan semmoista ohutta puuvilla vuorta tai vastaavasti liukasta vuorta sisäpuolella. Kuoripuvussa taas on vaan se sama kangas sisälläkin mikä on ulkopuolellakin. Ja tosiaan kuoripuku on yleensä vedenpitävä mitä taas tuulipuku ei ole, se pitää tuulta pelkästään.

Lainaus:

Lainaus:

Joo ihan ei voi puhua kuoripuvusta ja tuulipuvusta samana päivänäkään. Kuoripuku on ominaisuuksiltaan hiukkasen eri. Tuulipuku on kevyt ja erittäin hengittävä, jopa tuulelta voi suojata, kun taas kuoripuku on tarkoitettu päällimmäiseksi kerrokseksi säällä kuin säällä, eli se on täysin vedenpitävä, hengittävä, tuulenpitävä ja tehtykin ihan eri tarkoituksiin kuin tuulipuku. Toki kuoripuvuissakin on eroja, kun kaikkea paskaa marketteihin tehdään, mutta huonoimmatkaan ei edes muistuta tuulipukua.

Kolmanneksi kategoriaksi voisi ajatella ulkoiluvaatteet pintamateriaalin mukaan, jotka nekään ei kuoritakin kans sama-asia, vaikka olisikin vedenpitäviä, eli nattustenne reiman kurahousut EI ole kuorihousuja.

Lainaus:

Lainaus:

Tuulipuvussahan juuri ei ole vuorta! Ainakaan ei ollut 80-luvulla ja silloin olen viimeksi omistanut sellaisen. Tässä onkin näköjään sukupolvien välinen kuilu kyseessä. Nykyään sit tuulipuvut on varmaan jotain muuta kuin ennen. Mutta minä käsitän tuulipukuna juuri semmoisen kahisevan, vuorettoman puvun jota nykyään kuoripuvuksi kutsutaan. Eli olin oikeassa. Kuoripuku=tuulipuku :P AP

Mitäs sinne kuoripuvun alle sitten laitetaan? Joku fleeceasu vai ja sen alle vielä joku urheilukerrasto vai???? Eiks se oo kauheen hankalaa?

Lainaus:

Mitäs sinne kuoripuvun alle sitten laitetaan? Joku fleeceasu vai ja sen alle vielä joku urheilukerrasto vai???? Eiks se oo kauheen hankalaa?

hemmetin hankalaa. Mutta onhan se hienoa että on varaa ostaa ihan kuoripuku ettei tarvii tuulipuvussa kulkea :DDD

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.