Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että Kariniemen kanafilesuikaleet sisältävät muutakuin kuin..

Vierailija
03.09.2011 |

..kanaa? nimittäin kalkkunaa.

Toisin kuin esim Rainbown jotka muuten myöskin HK-ruokatalon valmistama tuote, ovat pelkkää kanan lihaa.

Muitakin esimerkkejä kuluttajien harhaanjohtamisesta kuin tuo kanafileinä myyminen kun seassa muutakin siipikarjaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni huijatuksi, kun luen "suomalaista pekonia" ja vielä toiseen kertaan samassa pakkauksessa "suomalaisesta sianlihasta" - mutta arvatkaa, missä se on valmistettu?

Toinen on mustikka. Minun metsästä keräämäni mustikat ovat eri näköisiä kuin ne, joita on esim. fazerin mustikkapiirakan kuvassa. Huijataanko meitä laittamalla niihin tavallisten metsämustikoitten sijasta jotain halpatuonti-pensasmustikkaa?

Kuinka moni teistä tietää,että tekstiileissä kuten lakanoissa saa olla 25% sellaista kuitua, jota ei tarvitse tuoteselosteessa mainita? Epäilykseni ovat heränneet kovin outojen puuvillalakanoiden vuoksi ja kyllä, niissä saa ihan laillisesti jättää mainitsematta se 25% tekokuitua.

Vierailija
22/28 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vaan ja ainoastaan Kariniemen kanaruokia. Kaikista muista on löytynyt jotain epämiellyttäviä yllätyksiä kerta toisensa jälkeen. Atria on kaikista pahin.

että Kariniemi ostaa suurimman osan raaka-aineistaan Atrialta. Joten turha on parjata parasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinta on kalliimpi myös marinoiduissa versioissa! Vaikka samankokoinen pkt kyseessä ja sama HK valmistajana ja samoja ainesosia sisältönä.

Nämä Rainbowt, Eldoradot, Pirkat ym. kauppaketjujen omat merkit, siis niissähän on ideana, että ovat halvempia, kauppaketju tilaa suuria määriä ja hoitaa markkinoinnin itse ja siten saa hinnan edullisemmaksi. HK valmistaa myös Pirkka-eineksiä...halvempia kuin HK:n omilla tuotemerkeillä myytävät.

Broilerin liha on muuten epäeettistä muutenkin. Ja jossain ulkomailla aiheuttaa tyttöjen ennenaikaista murrosikää ja miesten hormonihäiriöitä. Mutta ei toki täällä meillä ;)

Vierailija
24/28 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinta on kalliimpi myös marinoiduissa versioissa! Vaikka samankokoinen pkt kyseessä ja sama HK valmistajana ja samoja ainesosia sisältönä.

Nämä Rainbowt, Eldoradot, Pirkat ym. kauppaketjujen omat merkit, siis niissähän on ideana, että ovat halvempia, kauppaketju tilaa suuria määriä ja hoitaa markkinoinnin itse ja siten saa hinnan edullisemmaksi. HK valmistaa myös Pirkka-eineksiä...halvempia kuin HK:n omilla tuotemerkeillä myytävät. Broilerin liha on muuten epäeettistä muutenkin. Ja jossain ulkomailla aiheuttaa tyttöjen ennenaikaista murrosikää ja miesten hormonihäiriöitä. Mutta ei toki täällä meillä ;)

http://www.kariniemen.fi/vastuullisuus/kotitila/maailman-terveimmat-lin…

Vaikka kai se on aika sama, miten se kuuden viikon elämänkaari menee.

Vierailija
25/28 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy jos ei muuta joko luun palasia tai vaihtoehtoisesti jotain rustoa.

Karinniemen suikaleissa on todellakin kalkkunaa joukossa.

Rainbow on ihan ok, jos on fileet suikaleina ihan pakko ostaa, mutta pakko epäillä senkin kohdalla sitä onko kanan alkuperämaa Suomi. Se että tuote on valmistettu Suomessa ei takaa sitä että lihan alkuperämaa olisi myös Suomi.

Itse olen siirtynyt ostamaan kanan maustamattomina fileinä. Paloittelu on loppujen lopuksi todella nopeaa puuhaa hyvällä veitsellä.

Jauhelihaa jos on pakko ostaa, käytän vain Snelmanin lihoja. Ne olen todennut parhaiksi.

Mä käytän vaan ja ainoastaan Kariniemen kanaruokia. Kaikista muista on löytynyt jotain epämiellyttäviä yllätyksiä kerta toisensa jälkeen. Atria on kaikista pahin.

Vierailija
26/28 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

broiskun tuotannossa ulkomailla käytetään kasvuhormoneita. Suomessa nuo hormonit taitaa olla kiellettyä kamaa siipikarjalla.

Broilerin liha on muuten epäeettistä muutenkin. Ja jossain ulkomailla aiheuttaa tyttöjen ennenaikaista murrosikää ja miesten hormonihäiriöitä. Mutta ei toki täällä meillä ;)

Vierailija
27/28 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en ymmärrä miten joku ajattelee että tällaisesta joku huijaisi..

Toinen mitä ihmettelin on tosiaan tuo että Kariniemen ja Rainbown valmistaa kumpikin HK mutta toisessa hinta aikalailla kovempi...

ap

Rainbow:n maustamattomissa suikaleissa on kanaa vain joku 80 prossaa ja loput suolavettä.

huijaamalla se on pitänyt saada hinta alas. Mut onneksi jotkut menee noihin.

Vierailija
28/28 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyy harhauttamista minä olen tanja kolme vee yhyyhyyy kalkkuna on sama juttu.