Siis presidenttikin joutuu tilaamaan tavallisen taksin, jos ei ole virka-ajo?
Miten presidentin ja pääministerin turva voidaan taata tavanomaisessa ajoneuvossa siltä varalta että autoon kohdistuu hyökkäys?
En ymmärrä asiaa?
Virka-autossa tämä on huomioitu, mutta jos on pakko käyttää tavanomaista ajoneuvoa muussa kuin virka-ajossa, niin ei se joku henkivartija mitenkään pysty sitä turvallisuutta kyllä täysin takaamaan.
Minusta nuo käytännöt pitäisi kyllä laittaa ihan uusiksi.
En olisi ikinä uskonut että valtiojohto joutuu tilailemaan jotain takseja vapaa-ajan menoissaan.
Kommentit (10)
Surkea systeemi. Kyllä valtiojohtoa tulisi suojella tarkemmin. Miettikää joku Venäjä tuossa ja meillä nuo tilailee jotain ihme takseja tai mitä lie...
Vierailija kirjoitti:
On olemassa kuljetusyrityksiä, joissa nämä asiat on otettu huomioon. Arvelen, että moni korkean profiilin henkilö käyttää sellaisia.
Mutta silloin siis joutuu itse maksamaan sen kyydin?
Eli joutuu itse maksamaan omasta suojelustaan?
Aivan onneton systeemi. Ei varmaan missään toisessa maassa näin huonoa sitten.
Ihan pellemaa me ollaan. Ei voi kyllä muuta sanoa.
Miksi ei valtiojohdolle voida myöntää tuon verran privilegioita että pääsivät edes virka-autossa liikkumaan muulloinkin kuin viranhoidossaan.
Presidentti ei tilaa tavallista taksia, vaan epätavallisen.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa kuljetusyrityksiä, joissa nämä asiat on otettu huomioon. Arvelen, että moni korkean profiilin henkilö käyttää sellaisia.
Niin mutta jos on vapaa-ajan meno (ihan sama fyysinen keho) niin eihän sitä kukaan muu silloin maksa!
Eli henkilö maksaa itse!
Emma K. kirjoitti:
Presidentti ei tilaa tavallista taksia, vaan epätavallisen.
Joo, mut anyway...
Tilaa minkä tilaa, mutta joutuu maksamaan itse sen kyydin, jos on vapaa-ajan meno.
No eipä täällä sitten paljon painoarvoa laiteta valtiojohdon suojelulle. Olisin luullut että on vähän korkeampaa tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silloin siis joutuu itse maksamaan sen kyydin?
Eli joutuu itse maksamaan omasta suojelustaan?
No mutta kyllähän ne saa ihan kivaa palkkaakin.
"Presidentti Niinistön aloitteesta palkkio laskettiin 1.4.2013 alkaen vuoden 2006 tasolle eli 126.000 euroon.
Palkkion lisäksi presidentille kuuluu asunto, jonka kunnossapito, lämmitys, valaistus ja sisustus sekä tarpeellinen henkilökunta kustannetaan valtion varoilla.
Presidentin palkkio ja asuntoetu samoin kuin eläke ja perhe-eläke ovat verovapaita."
Kyllä noilla muutaman epätavallisen taksin tilailee.