Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks mun toinen pupilli on yhtäkkiä muuttunut ihan pieneksi?

Vierailija
02.09.2011 |

Olen sairastanut viikon verran, ja olo alkaa olla aika väsynyt ja kurja, mutta ei kuitenkaan kuumetta yms. Nyt säikähdin vähän, kun menin kylppäriin ja huomasin, että toisen silmän pupilli on ihan pieni, toisen normaali. Koko pysyi samana, vaikka odottelin vähän aikaa.

En ole mitenkään erityisen huolissani, mutta ihmetyttää tämä. Mistä voisi johtua? Mitään lääkettä en ole käyttänyt, koska olen raskaana (rv 22).

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene laakariin pikaisesti. Voi olla jotain aivoihin liittyvaa mutta mm. kaulavaltimon dissektio. Ei kuitenkaan ole normaalitila jos on yhtakkia ilmestynyt. Mina menisin paivystykseen, mieluiten jonkun ison sairaalan silmapolille paivystykseen (sielta voivat lahettaa neurologille jos tarvetta ilmenee). Meilla lapsella on synnynnaisesti erikokoiset pupillit, hanella se on ihan "normaalitila" mutta silti sai vauvana lahetteen kiireellisena neuro-optalmologille erilaisten vakavampien sairauksien poissulkemiseksi. Jos ap:lla ei ole aina ollut, kyseessa ei kuitenkaan voi olla mikaan normaali ilmio.

Vierailija
2/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi viitata aivo-ongelmiin

eli menisin lääkäriin

ongelmat voivat olla vakaviakin, aivoverenvuoto, tukos, kasvain ...

joskus migreeni voi olla syynä

toivot ei sinulla vakavampaa

eli soita omaan päivystykseen

etenkin kun kyseeää on kahden ihmisen henki

onko kipua?onko silmät kipeät? tms erit oiretta?

pään kuvaus hyvä tehdä ja muita tutkimuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut jo lapsesta asti toinen pupilli isompi kuin toinen. Joku sanoi että merkki aivoverenvuodosta. APUA?

Vierailija
4/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan sitten. Toinen tavallinen, toinen nuppineulan pään kokoinen. Kävin terveydenhoitajalla ja hän vain totesi että kaulasta lihakset jumissa.

Vuosia myöhemmin löytyi MS- tauti. En tiedä oliko yhteyttä vai ei.

Vierailija
5/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästyisin ihan kauheasti jos yhtäkkiä toinen olisi erikokoinen.

Vierailija
6/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut jo lapsesta asti toinen pupilli isompi kuin toinen. Joku sanoi että merkki aivoverenvuodosta. APUA?

;-) Silloin on ns. fysiologista eli normaalia.

Vaan jos tulee yhtakkia, voi olla aivoissa tai jossain kaulan alueella jotain haikkaa.

Vierailija
7/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täsyin eriasia jos SINULLA ON ollut syntymästä asti

ap:lla on yhtäkkiä tullut tuo tila

eli muutosta on tapahtunut, ja siihen on aina joku syy

ms-tauti on neurologinen sairaus

eli pupillit voivat olla merkki neurolog ongelmasta, ja mikä on syy siihen? ongelmai esim päässä

no mitä ongelmia voi olla päässä , no mm aivokasvain, verenvuot, verenkiertohäiriö, kuten tukos jne jne

eli kyllä, jos tila olisi itselleni tullut, menisin lääkäriin

Vierailija
8/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutua äkkiä neurologisiin tutkimuksiin, joten mene jo! Voi olla jotain vakavaa ja täytyy tutkia, älä odota aamuun.

Vierailija
9/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisinaan pupillit eri paria. Vaivan huomasin toisen lapsen syntymän jälkeen, tulee helposti jos olen nukkunut huonosti, stressaantunut tai poikkeuksellisen väsynyt. Kävin testeissä, mitään ei löytynyt.

Muakin kiinnostaa mikä se voisi olla? Suvussa MS-tautia. Silmälääkäri piti tosin perusteellisen luennon mulle pupillien toiminnasta, mikä voi joskus olla tommosta epäsäännöllistäkin käsittääkseni.

Vierailija
10/13 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oire oli erikokoiset pupillit. Vakava sairaus, joka voi johtaa nopeasti sokeutumiseen! Ja kuten aiemmin jo sanottu, voi olla oire myös muista vakavista neurologisista ongelmista! Siis LÄÄKÄRIIN ja HETI!

Vierailija
11/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katsoin myös makkarin peilistä, sama.

ap

Vierailija
12/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

09 10023

Vierailija
13/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään erityisen huolissani, tuntuu vaan oudolta. Ja näyttää tosi friikiltä!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi