Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin uusi mies on huolestuttava ja outo

Vierailija
01.04.2024 |

Tulee omituinen tunne, että hän koko ajan näyttelisi. Jotenkin kaikki ilmeet ja eleet on liian päälleliimattuja, en tiedä osasinko selittää ymmärrettävästi. Ehkä hän ei vaan pidä minusta ja yrittää näytellä kuin pitäisi? En tiedä. 

Dissaa myös kaveriani hienovaraisesti pyörittelemällä silmiään, tuhahtelemalla tmv. Ei tee tätä kenellekään muulle.

Ei kerro mitään itsestään, menneisyydestään. Enkä nyt tarkoita mitään syvimipiä salaisuuksia, vaan ihan sellaista "kun oltiin Peran kanssa siellä ja täällä, niin... " Muiden keskusteluja seuraa jotenkin liiankin valppaasti. 

En tiedä, vaikuttaako tässä nyt omat traumani myrkyllisestä parisuhteesta, vai onko tässä oikeasti jotain mätää. 

Muilla kokemuksia tällaisesta? Teittekö asialle jotain vai annoitteko olla? Kaikki kokemukset olisivat tervetulleita. :) 

Kommentit (23)

1/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sä yrität neuvoa sun kaveria, niin sitten se suuttuu sulle.

Vierailija
2/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain kateellinen ja siksi haluat sabotoida kaverini suhteen. Tyyppillistä käytöstä naisporukoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaverisi pitää silmät auki.

Vierailija
4/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kaverini on alkanut saamaan ahdistuskohtauksia. Kun kysyin, mistä luulee johtuvan, niin ei osannut sanoa. Voi toki johtua jostain muustakin, onhan tämä maailmantilannekin ahdistava. 

Vierailija
5/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on vain sinun seurassasi tuollainen, koska huomaa sinun suhtautuvan häneen epäluuloisesti?

Vierailija
6/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta näistä parisuhteisiin puuttuvista kavereista ja ei ikinä enää! Lopetin kaverisuhteen suurelta osin myös siksi että aikaisemmin tuppautui ihan liikaa päsmäröimään minun parisuhteisiini, järkkyä kuinka en olisi saanut tapailla ketään. Nyttemmin taas virittämässä verkkoja vesille ja tuo kyseinen kaveri ei todellakan ole enää elämässäni läsnä että voisi puuttua miehenhakuuni.

Vierailija
7/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että kaverini on alkanut saamaan ahdistuskohtauksia. Kun kysyin, mistä luulee johtuvan, niin ei osannut sanoa. Voi toki johtua jostain muustakin, onhan tämä maailmantilannekin ahdistava. 

LOL :D

Vierailija
8/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on vain sinun seurassasi tuollainen, koska huomaa sinun suhtautuvan häneen epäluuloisesti?

Voi hyvinkin muuten olla näin. 

Ap

Vierailija
9/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt muutaman kerran niin, että ihminen tuntuu 'oudolta'. Yleensä tulen kaikkien kanssa toimeen. Yksi on paljastunut pedofiiliksi, yksi on julkisuudessa epäasiallisesta käytöksestä ja ainakin yksi paljastui ajan myötä ahdistelijaksi ja työpaikkakiusaajaksi. Kyllä aavistuksiin on usein syytä. Se kannattaako asioihin puuttua on toinen juttu. Ole läsnä, mutta älä tuputa apua tai mielipiteitä.

Vierailija
10/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta näistä parisuhteisiin puuttuvista kavereista ja ei ikinä enää! Lopetin kaverisuhteen suurelta osin myös siksi että aikaisemmin tuppautui ihan liikaa päsmäröimään minun parisuhteisiini, järkkyä kuinka en olisi saanut tapailla ketään. Nyttemmin taas virittämässä verkkoja vesille ja tuo kyseinen kaveri ei todellakan ole enää elämässäni läsnä että voisi puuttua miehenhakuuni.

Ei ole tällaisesta kyse. Olemme tunteneet kaverini kanssa vuosikausia, ja tämä on ensimmäinen kerta, kun mulla on herännyt tällainen epäilys. 

Vierailija
11/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt muutaman kerran niin, että ihminen tuntuu 'oudolta'. Yleensä tulen kaikkien kanssa toimeen. Yksi on paljastunut pedofiiliksi, yksi on julkisuudessa epäasiallisesta käytöksestä ja ainakin yksi paljastui ajan myötä ahdistelijaksi ja työpaikkakiusaajaksi. Kyllä aavistuksiin on usein syytä. Se kannattaako asioihin puuttua on toinen juttu. Ole läsnä, mutta älä tuputa apua tai mielipiteitä.

Kiitos. Tämä on hyvä neuvo. 

Vierailija
12/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaapa tätä miestä kyselemällä vähän hänen arvoistaan ja menneisyydestään. Lisäksi heitä ohi mennen lause: jotkut ihmiset eroavat aika helposti. Katso miten reagoi.

Vierailija
13/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo mies kaapissa oleva homo/bi/transsu? 

Vierailija
14/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten luota kaverinne vaistoon?

Vierailija
15/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten luota kaverinne vaistoon?

Narskut osaavat alussa pommituksensa.

Vierailija
16/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että kaverisi jaksaa sellaista, jos mies on negatiivinen, näyttelee ja tuhahtelee. Tai sitten voisi ilmaista mikä vaivaa.

Vierailija
17/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen itse vähän samassa tilanteessa. Mun ystävä elää parisuhteessa hullun kanssa. 

miten tämä näkyy? Monen monta kertaa on käynyt niin, että se mies on estänyt minun tai toisen kaverini tapaamasta tätä seurustelevaa ystävää. Meitä on siis kolmen naisen poppoo, ja tämä yksi on hullun vankina kotona. 

yleensä se menee niin, että yritän sopia tapaamista Katin kanssa, puhelimessa hän sanoo että pitääpä tarkistaa aikatauluista=> kysyy mieheltä luvan saako tavata minut esim. Käydä kahvilla. Sitten tulee viesti, että eikun miehellä on nyt jotain tärkeätä menoa mun kanssa, en tiedä mitä. Sitten myöhemmin selviää, että he kävivät tattadadaa PRISMASSA! 

jos sitten onnistun pääsemään Katin kanssa johonkin, vähän oveluutta käyttäen, ja sitten syödään ravintolassa/ burgerpaikassa niin tämä äijänkuvatus soittaa tyyliin kolme kertaa, vaikka tietää missä Kati on. Ihan vaan häiritäkseen. 

soitti myös silloin kun toinen ystävä ja Kati pääsivät käymään teatterissa. Puhelin vaan kilisi väliajalla. Inhottavaa kun ei voi keskittyä mihinkään ja pitää hullu-ukolle vastailla, esim. En ole pettämässä sinua.

nut kun Kati on asunut miehen kanssa olen onnistunut näkemään hänet 4 kertaa 1 vuoden ja 8 kuukauden aikana. Tapaamisyrityksiä on ollut kymmenkertainen määrä.

sitten sinun asiaasi. Tuo kaverisi mies on salakyttä ja narsisti. Hän kyttää ihmisiä ja kaivaa heistä heikot kohdat. Siksi hän ei kerro itsestään. Hän voi myöhemmin käyttää kertomianne asioita teitä vastaan. Tulee myös rakentelemaan riitoja teidän välillenne. 

mitä voit tehdä? Voit sanoittaa. Voit myös puhua ystävän kanssa ja kertoa huolestuneisuutensa avoimesti, kun olette kahden. Voit myös ennustaa, että minusta tuntuu että tämä menee näin..Älä kysy sitä typerää kysymystä kohteleeko hän sinua hyvin, koska rutiinivastaus siihen on, että kyllä.

kysy mielummin miten hän kohtelee sinua? 

Niin tosiaan, sanoita huomiosi tästä miehestä jos olette sinä, ystäväsi ja tämä mies paikalla. 

ota semmoinen pikkulapsi asenne- sillä asenteella uskallat toimia- 

tyyliin: -Maire, tuo mies pyörittelee silmiään, eikö hän tykkää siitä mitä sanot, vai miksi hän tekee niin? 

hämmästele oikeen suureen ääneen. Mitä useampi kuulee mitä sanot sen parempi. Koska jos on muitakin kuulijoita Maire joutuu oikeasti miettimään, miksi mies käyttäytyy noin.

jos mahdollista nauhoita jotakin teidän keskusteluja. Voi tulla tilanne, että narsisti alkaa vmäiseksi sinulle, niin sinulla on todiste siitä käytöksestä ystävällesi. 

Vierailija
18/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausta aiempaan tekstiin. Mikä sitten on liikaa puuttumista ja mikä ei? Varmaan vähän tapauskohtaista

ja varaudu siihen, että ystäväsi mies kertoo ystävällesi ikäviä juttuja sinusta ja eristää teidät. 

jos ehdit kertoa ystävällesi tästä, esim. Että mitä aiot tehdä jos mies alkaa eristämään meitä, niin sitten olet vahvoilla. Yleensä ihmisellä on taipumus uskoa sitä joka kertoo asian ensimmäisenä.

Vierailija
19/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koulukavereistani oli ystäväsi miehen kaltainen. Ajan myötä oppi suodattamaan puheitaan niin, ettei kertonut mitään tärkeää tai sellaista, mistä jompi kumpi pahoittaisi mielensä tai mitä voisi käyttää muita vastaan. Minulla oli tunne, että hän kokosi tiedostoa kaikista tuntemistaan ihmisistä ja yhdisteli vuosia vanhoja asioita uusiin, Kommenteissa oli usein piilopiruileva sävy. Lukioon mennessä tiemme erosivat ja minusta tuntui, että taakka oli nostettu hartioilta - ei tarvinnut koko ajan punnita puheitaan.

Vierailija
20/23 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuh