Oikeasti tehokas apu finneihin?
Minulla on aina ollut ongelmia akneen taipuvaisen ihon kanssa ja kaikenlaisia hoitoja ja lääkekuureja on kokeiltu vuosien varrella. Nyt perustilanne on suht ok, mutta ongelmana ovat varsinkin kaulan ja leuan alueelle syntyvät todella pahasti tulehtuneet finnit. Näitä alkoi tulla varsinkin lapsen syntymän jälkeen, aikaisemmin näppylät keskittyivät lähinnä T-alueelle kasvoissa. Lapsi on siis jo 2,5-vuotias ja imetykset imetetty, joten hormonitoiminnan pitäisi olla suht normaalitasolla.
Uusia lääkekuureja en halua vaan löytää oikeasti tehokkaan täsmähoidon noille finneille. Onko olemassa jotain finnejä kuivattavaa voidetta tms?
Ihonhoidon pitäisi olla kunnossa, syön paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja, ulkoilen, joten perusasioitten ihon hyvinvoinnin kannalta pitäisi olla kunnossa.
Kommentit (7)
tepsii apteekista saatava Luois Widmerin clear skin stick. Kantsii laittaa heti kun finni alkaa tuntumaan ihon alla, usein ei puhkea ollenkaan.
Jätin kaiken sokerin ja valkoiset jauhot pois ruokavaliosta. Ja hoidan ihoani iltaisin puhdistuksen jälkeen pelkällä manteliöljyllä hieromalla, ei muita tuotteita. Jos käytät meikkiä iholla, vinkiksi, että mulla bare minerals on ainoa joka käy, eikä aiheuta tukkeutumista.
ensin hakemaan hyvä kuuri akneen.
Sitten apteekkiin esim Vichyn kasvonpuhdistusaine, kasvovesi ja kasvovoiteet. Talveksi ja kesäksi kannattaa ostaa omat, ehkä vähän erilaiset.
Muutama käynti kosmetologilla kasvohoidossa. Kosmetologi osaa varmaan antaa vinkkejä myös hoitotuotteista, puhdistustuotteista ja lisäksi varmaan vaatii esim 1-2 kk välein pari käyntiä aluksi ja sitten säännöllisesti kasvohoidon.
Suklaa, alkoholi, juustot ja sauna eivät tee hyvää. Paljon vettä, sisäisesti.
Maksaa alle kympin puteli apteekista, saa ilman reseptiä vaikka onkin käsittääkseni ihan lääke.
Ainut miinus oli että hoidon aikana käytetystä yöpaidasta ja tyynyliinasta lähti väri.. tosin se nyt oli aika pieni miinus, kun tuote kuitenkin auttoi, kaikkea olin jo minäkin kokeillut.
Apu löytyi vasta, kun törmäsin Ph Cosmetics ihonhoitosarjaan. Välillä käyn hoidoissa. Aivan ihana sarja! Suosittelen!
acne hoitoa jossa 2% salicylic acidia. Suomessa on vain laimeampia muotoja, mutta tuo 2% hoiti minun akneni kokonaan. Tilaa kasvojenpuhdistusgeeli ja voide.
Ja ei ole mitaan myrkkya, salisyylihappohan on tunnetusti asperiinia.
oikeasti tehokas