mä en oikeasti ymmärrä kuinka joku voi mennä suomalaisen miehen kanssa naimisiin!
Ymmärrän tietysti, että poikkeuksiakin on, mutta suuri osa tuntemistani suomalaisista miehistä käyttää alkoholia liikaa (vetää vähintään kerran kuukaudessa kännit), eivät arvosta naista, eivät tee kotitöitä ainakaan kovin paljoa (vetoavat siihen että ansiotyönsä niin rankkaa), eivät sitoudu perheeseensä. Lisäksi heillä on todella huono itsetunto. Tämän vuoksi ovat myös rasistisia, sillä he luulevat etteivät pärjää etelän miehille. Vihaavat kateuden vuoksi kaikkia ulkomaalaisia miehiä.
Tunnen myös todella paljon naisia (itseni mukaanlukien) jotka ovat valinneet kumppanikseen afrikkalaisen miehen ja olen huomannut, että heillä ei tällaisia ongelmia ole. Afrikkalainen mies tekee yleensä enemmän kotitöitä kuin naisensa, rankan työpäivänkin jälkeen. Afrikkalainen mies ei ryyppää itseänsä hervottomaan känniin. He ovat itsevarmoja, miehisiä miehiä. He kunnioittavat naista todella paljon enemmän kuin eurooppalaiset miehet. Eivätkä he jätä perhettään sitten kun vähän alkaa perhe-elämä kyllästyttämään.
No niin, tulipas sanottua suoraan, mutta näin se vaan on.
Kommentit (25)
Erään nigerialaisen vaimona tässä vaan ihmettelen, että kyllä meillä on vaan aika erilaiset tuttavapiirit. Yllättävää sinänsä, kun olen luullut aika suuren määrän nigerialaisia tuntevani...
Ymmärrän mielipiteesi tuosta yleistämisestä. Afrikkalaisia saa kutsua ties millä nimellä ja omien väärien kuvitelmien ja ennakkoluulojen viljeleminen ja tosiasioina esittäminen näyttää olevan täysin sallittua. Samaa jengiä kaikki, yhtä ja samaa massaa, eikös niin? Suomalaiset miehet sen sijaan ovat YKSILÖITÄ, ei heistä voi tehdä yleistyksiä :-/ Mutta ei se, että afrikkalaiset niputetaan yhteen pinoon, oikeuta yleistämään muita kansalaisuuksia. Yhtä hölmöä hommaa se on aina, sorry vaan.
Minulla on nigerialainen mies, josta olen ylpeä ja onnellinen. Meillä menee hyvin ja saan ansaitsemaani arvostuta ja kunnioitusta. Mutta ei se mies kyllä mikään kodinhengetär ole, se on varmaa. Aikamoinen sovinistikoopää, vaikkakin minulle kovin rakas sellainen.
Se, että minä teen enemmän kotitöitä kuin mieheni, ei tee hänestä huonoa miestä. Toinen on hyvä toisessa asiassa, toinen toisessa. Minulle sopii vallan hyvin se, että mies tekee töitä ympäri vuorokauden perheensä eteen, ja minä teen sitten vastineeksi hänelle ruuan valmiiksi, kun yöllä kotiin raahautuu. Työnjako voi olla tällaistakin ilman, että siinä ketään alistetaan.
Melkoiselta rasistilta kuulostat itse, ap... Kaikki suomalaiset miehet eivät ole hyviä, kuten eivät varmasti kaikki afrikkalaisetkaan miehet. Eiköhän nuo mainitsemasi asiat - kotityöt, naisen kunnioittaminen jne. - ole aika paljon kiinni siitä miehestä itsestään, ei niinkään välttämättä kansallisuudesta riippuvaisia. Hyvä, että olet löytänyt itsellesi hyvän miehen, joka sattuu olemaan afrikkalainen. Ei kannata silti olettaa, että kaikki suomineidot lähtisivät sinun hyvien kokemustesi perusteella varta vasten etsimään itselleen afrikkalaista miestä. Monelle kun kelpaa se suomalainenkin.
On vähän eri asia yleistää jokin yleinen asia kuin yleistää vähemmistön piirteet koskemaan koko kansaa.
Tapaan sosiaalihuollon työssä aika tavalla afrikkalaisia miehiä vaimoineen eikä kuva ole kovin mairitteleva.
Olen todella onnellinen suomalaisesta miehestäni, joka on rakastettuni ja paras ystäväni.
suomalainen mies on takuulla yksi maailman tasa-arvoisimmista. hoitaa lapsia ja tekee kotitöitä. ja hyväksyy vielä senkin että minä en ole yhtä tasa-arvoinen, ei tulisi mieleenkään vaihtaa auton renkaita tai koskea minkäänlaisiin paskasiin työkaluihin. länsimainen kulttuuri kunniaan, kiitos. ainiin, mieheni muuten on kanadasta.
Kyllä suomalainen mies (poikkeuksia lukuunottamatta) on sentään MIES! Meillä mies ei käytä liikaa alkoholia vaan hyvin vähän ja suht siististi, arvostaa naisia, tekevät kaikenlaisia kotitöitä ansiotyön lisäksi ja sitoutuu varmasti perheeseensä. Ei käännä selkäänsä vaikeuksienkaan edessä minulle, eikä ole heti lähdössä lätkimään. Miehelläni eikä tuntemillani miehillä ole mitään syytä tuntea itseään huonommaksi kuin etelän miehet. Kukaan tuntemani mies ei ole tuon vuoksi rasisti, vaan rasismi lähtee kyllä aivan eri syistä. Ja kyllä, itsekin tunnustaudun rasistiksi! Mielestäni jokainen saisi pysyä kotimaassaan niin kulttuurierot eivät toisi niin kovasti yhteiskuntiin ongelmia. En tunne ainuttakaan naista jonka voisin kuvitella vaihtavansa OIKEASTI oman suomalaisen nallekarhunsa johonkin etelän gigoloon. Olemme saaneet lukea kaikenlaista " vähemmän mukavaa" mitä suomen kansainvälistyminen on tuonut tullessaan joten syyt rasismiin taitavat suurella osalla lähteä ihan muualta kuin mitä mainitset.