Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä se sikapiikki sen narkolepsian aiheutti...

Vierailija
01.09.2011 |

En ikinä rokotuta lapsia influenssarokotteilla. En ikinä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090114303118_uu.shtml

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulen rokotuttamaan. Itse saan ilmaiseksi ja lapsille ostin viimevuonna rokotteet, kuten nyt. Kyseinen rokote vedettiin pois ja nyt on vanha perus influenssa rokote johon lisätty sika. Siinä ihan eri aineet kuin tuossa josta porukka sairastui.

Vierailija
2/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikille!

Oli eka ja vika kerta kun retkahdan lääketeollisuuden huhuihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riskihän vielä kasvoi, aluksi epäiltiin, että se olisi ollut 9-kertainen. Itse taudin ei todettu aiheuttaneen narkolepsiatapauksia. Hyvä että selko tuli. Eipä tullut otattua rokotteita, yksikään meidän perheestä. Hyvä niin. Toivottavasti valtio korvaa sairastuneille kaikki kulut ja ansionmenetyksestä aiheutuneet tappiot. Puska vastuuseen.

Vierailija
4/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse pelätä että lapsi sairastuisi? jos on kohta vuoden päivät rokotuksesta?

Vierailija
5/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei geenivirhettä, ei sairastusmisriskiäkään.

Itse olen tyytyväinen että kaikki otimme rokotteet, lasten päiväkotiryhmässä muutama lapsi sairastui sikainfluenssan, yhdelle heistä jäi pysyvät arvet keuhkoihin.

Vierailija
6/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei geenivirhettä, ei sairastusmisriskiäkään.

Keksitkös tämän ihan itse? Tälle väitteelle nyt heti jotain näyttöä tai luokitellaan mutuiluksi.

Vierailija
7/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taudin ei todettu aiheuttaneen narkolepsiatapauksia.

Missähän tämä tutkittiin? Tutkimuksessa vain todetaan että rokotetuilla näin ei ollut (ymmärrettävistä syistä, koska rokote pitkälti estää tartunnan).

Ja mistä tarkalleen ottaen se Puska pitäisi vastuuseen laittaa? Kristallipallottomuudestako?

Vierailija
8/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse pelätä että lapsi sairastuisi? jos on kohta vuoden päivät rokotuksesta?

Näyttäisi olevan kahden kuukauden sisään rokotteesta, kun silloin ne ryppäänä ilmestyivät. Ne myöhemmin, esim. 16kk jälkeen, ilmestyneet oireet onkin sitten mitä todennäköisimmin rokotteesta riippumattomia narkolepsioita. Eli älä sitä pelkäämistä turhaan lopeta, kun narkolepsian voi saada ilman rokotettakin. Todennäköisyyskin on käytännössä melkein samaa luokkaa, eli pieni lottovoitto joka tapauksessa, joten ei ajan pitäisi pelkoihin hirveästi vaikuttaa.

Vierailija
9/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä rokotuta lapsia influenssarokotteilla. En ikinä.

Älä myöskään rokotuta millään muullakaan rokotteella, koska olisihan kyseinen tai vastaava ongelma voinut ihan hyvin esiintyä missä tahansa muussakin rokotteessa. Jos ongelma johtui AS03-adjuvantista, niin sitähän olisi voitu käyttää vaikka pneumokokkirokotteessa. Älä myöskään juota uusia maitoja tai keksejä tai karkkeja tai oikeastaan mitään mitä kaupan hyllyltä löytyy, koska mikä tahansa tuote voi joskus sisältää jotain terveydelle vaarallista. Vesijohtovesikin voi olla turvallista tänään, mutta kuolemaksi huomenna (muistahan Nokia, johon kuoli ihmisiä). Joten ei niille pilteille pidä mitään antaa. Salamaakin kannattaa pelätä, kun pyörii samoissa todennäköisyysluokissa.

Vierailija
10/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän tämä tutkittiin?

'Sen sijaan itse sikainfluenssa ei näyttäisi vaikuttaneen merkittävästi taudin puhkeamiseen.'

Eihän tässä maassa ennenkään ole ketään vastuullista asetettu vastuuseen kyvyttömyydestä. Älyäisi nyt jäädä eläkkeelle ennenkuin tulee pahempi moka. Puska siis.

Vierailija
11/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Sen sijaan itse sikainfluenssa ei näyttäisi vaikuttaneen merkittävästi taudin puhkeamiseen.'

Tuota ei minusta mainita itse tutkimuksessa. Reportteri on sen voinut ymmärtää väärin, kun tutkimuksessa on puhuttu rokotettujen kohdalla siitä, että tauti ei toiminut rokotteen kanssa kimpassa.

Vierailija
12/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitkös tämän ihan itse? Tälle väitteelle nyt heti jotain näyttöä tai luokitellaan mutuiluksi.

En kirjoittanut tuota väitettä, mutta tutkimuksessa näin todetaan:

"Pandemrix-rokotteeseen liittynyt narkolepsia on kaikissa tutkituissa tapauksissa

havaittu sellaisilla henkilöillä, joilla on narkolepsian riskiperimä (HLA

DQB1*0602)."

Vierailija
13/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän tämä tutkittiin?

Eihän tässä maassa ennenkään ole ketään vastuullista asetettu vastuuseen kyvyttömyydestä. Älyäisi nyt jäädä eläkkeelle ennenkuin tulee pahempi moka. Puska siis.

Suomessa itse sikainfluenssa ei tietenkään aiheuttanut narkolepsiaa, koska lähes koko tarunnalle altis väestö rokotettiin ennen influenssan puhekamista. Sen sijaan esimerkiksi Kiinassa, missä näin ei ehditty tehdä, sikainfluenssa aiheutti paitsi narkolepsiaa, myös esim epilepsiaa ja muita neurologisia pysyviä häiriöitä.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/narkolepsian-ja-h-n-influenssan-va…

http://www.satakunnankansa.fi/Kotimaa/1194693599131/artikkeli/duodecim+…

Etttä kyllä rokote tarvittiin. Meillä vaan sattui väärä rokote.

Vierailija
14/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä maassa ennenkään ole ketään vastuullista asetettu vastuuseen kyvyttömyydestä.

Mikä se kyvyttömyys nyt tarkalleen ottaen on? Eikö vastaavasti myös muut terveyslaitoksen johtajat Euroopassa pitäisi potkia pihalle hankkiessaan Pandemrixia, vaikkei se siellä sattunutkaan ongelmia aiheuttamaan? Ja jokainen EMA:n asiantuntija, joka osallistui rokotteen arviointiin?

Eli miten helkkarissa Puskan olisi pitänyt etukäteen nähdä narkolepsiat? Ja kuka se korvaava henkilö on, vai suljetaanko koko terveydenhuoltojärejstelmä, kun ei kerta yksikään ihminen maailmassa olisi ongelmaa voinut ennaltahavaita eikä siten olisi pätevä virkaan?

Vierailija
15/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa itse sikainfluenssa ei tietenkään aiheuttanut narkolepsiaa, koska lähes koko tarunnalle altis väestö rokotettiin ennen influenssan puhekamista.

Oulun seudulla ei oltu edes rokotettu kaikkia riskiryhmäläisiä ennenkuin pandemian huippu oli jo ohi. Täällä pandemian huippu oli jo marras-joulukuussa ja rokotukset jatkuivat seuraavan kevään toukokouulle.

Vierailija
16/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sairastuu niin yhteyttä rokotukseen tuskin on

Vierailija
17/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä viime syksynä enää jaettu.

Vierailija
18/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sairastuu niin yhteyttä rokotukseen tuskin on

oma lapsi oli reilusti alle 4v. Tutkimuksen mukaan ei vaikutusta pieniin lapsiin. MIKSI?

Voisiko olla, että oireita on vaikeampi todeta, kun nukahtelevat päiväaikaan vaikkapa autoon tai rattaisiin muutenkin ja yöunet ainakin meillä edelleen (nyt 4v) hiukan katkonaisia?

Ja, jos normaalisti yleisin ikä oireiden ilmestymiseen on nuoruusvuodet, voiko rokote olla lisännyt riskiä ja lapsen oireet alkavat vasta koululaisena?

Vierailija
19/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!

Vierailija
20/34 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan kahden kuukauden sisään rokotteesta, kun silloin ne ryppäänä ilmestyivät. Ne myöhemmin, esim. 16kk jälkeen, ilmestyneet oireet onkin sitten mitä todennäköisimmin rokotteesta riippumattomia narkolepsioita. Eli älä sitä pelkäämistä turhaan lopeta, kun narkolepsian voi saada ilman rokotettakin. Todennäköisyyskin on käytännössä melkein samaa luokkaa, eli pieni lottovoitto joka tapauksessa, joten ei ajan pitäisi pelkoihin hirveästi vaikuttaa.

sairastumisaika narkolepsiaan näillä vaihteli alle vuorokaudesta 16 kuukauteen. Että se siitä, ettei parin kuukauden jälkeen enää sairastu. Killinkellot, sanon minä.

Tuo raportti on ladattavissa THL:n sivuilta, lukekaa sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi