Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva nuha, mikä auttaisi? ksylometatoliini suihkeista olen pysynyt poissa jo 6kk joten niihin en koske.

Vierailija
07.01.2026 |

Mikä olisi hyvä keino kun sarvikuonokannukaan ei auta kuin ihan pienen hetken ja sitten nuha palaa vähintään yhtä pahana.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Sarvikuonosta ei apua. Tiedän, ettei tavallisia  nenäsuihkeita pitäisi käyttää max. 2 vkoa kauemmin. Kortisonipitoisia suihkeita olen  käyttänyt, saanut lievää helpotusta. Minulla myös kuorsausta, lienee syytä hakeutua lääkärille. Uniapnea tutkittu, ei ole sellaista.  Tavallinen kuorsaus ja jatkuva nuha  voivat johtua nenän rakenteista, pakko tutkituttaa koska tilanne jatkunut vuosia. 

Vierailija
2/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhi pölyt.

Mitä allergiaa ja tukkoisuutta aiheuttavaa ympäristössäsi on?

Materiaalit.

Itse käytin aamuin illoin syksyn kortisoninenäuihketta. 
Jotenkin se tukkoisuus on helpottanut. En ole nyt käyttänyt.

Huomaan pölyn ja tiettyjen materiaalien aiheuttavan tukkoisuutta. Myös huonoon sisäilmaan reagoin. Poskionteloiden limakalvot turpoavat ja tulee tukkoinen olo. Helpottaa, kun poistun tilasta.

Puuvillaiset verhot ja matot olen meiltä poistanut kaksi vuotta sitten. Jotkin kukat allergisoivat. 

Nyt, kun koti on ollut vapaa allegeeneista  useamman vuoden, niin huomaan että  tuoda tänne tavaroita, jotka aikaisemmin allergisoivat. 

Stressi myös vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kuukausia joko nuha, tukkoinen nenä tai valunut paksua räkää. Lääkäri ei löytänyt korvista, nenästä eikä poskionteloista mitään. Selvisi että juurihoidettu hammas on tulehtunut ja on aiheuttanut oireet. Hampaan poisto poistaa oireet.

Vierailija
4/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmassa on niin paljon allergiaa aiheuttavaa  ja nuhaa aiheuttavaa. Kai se muka ja räkä suojaaminen elimistöä.

Jos muutat ihan maaseudulle missä on puhdas ilma, niin ehkä se vaikuttaa. Toisaalta siellä on sitten siitepölyt.

Vierailija
5/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ientulehdus kannattaa hoitaa.

Harjaat ja tikutat. Jos sinulla on suussa jatkuvasti tulehdus, niin kyllähän se varmaan vaikuttaa siihen että on nuhaakin.

Vierailija
6/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän allergiaan tarkoitettuja nenäsuihkeita. Aika pitkälle syksyyn suihkautin joka päivä kerran tai kaksi, sitten harvensin ja nyt en ihan joka päivä laita, mutta esim. eilen laitoin, koska edellisenä yönä huomasin, että on vähän tukkoinen nenä ja viime yönä ei sitten ollutkaan, kun suihkautin tuota suihketta. Ovat reseptilääkkeitä.

Vierailija
7/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vuodenaikaan kuiva sisäilma tekee nuhaa. Hanki ilmankostutin makuuhuoneeseen.

Vierailija
8/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jatkuva tukkoisuus ja nuha kymmeniä vuosia. En jaksa enää hakea edes mitään apua siihen. Aamun illoin kortisonisuihke. Jos on tosi pahana niin käytän avaavia myös. Sitten kosteuttavaa suihketta myös välillä. Jos tulee sieraimista verta niin bebanthenia. Syön koko ajan antihistamiinia, vuoden ympäri. Lepän kukinta-aikana tuplaan annoksen. Minulla on lisäksi uniapneakin ja kuorsaan.

Vierailija
9/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin 
Ilmanpuhdstin

Innokas siivous: imurointi, moppaus, pölyjen pyyhintä

Kodin tekeminen alletgiaystävälliseksi

Allergialääkkeet tablettina

Vierailija
10/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lakkaisit ian vaan ronkkimasta ja sumuttelemasta sitä nenääsi. Niistät sen nenäliinaan silloin kun räkää on kertynyt liikaa. Niistääkään ei kannata atkuvasti, koska sun nenien limakalvot ovat jatkuvasta sorkkimisesta ärtyneet 

Vierailija
11/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8 jatkaa, että minulta on kerran poltettu verisuonia sieraimista tms toimenpide joskus nollarilla. Hirveän kivulias toimenpide, jonka piti poistaa tukkoisuus pitkäksi aikaa, mutta auttoi alle viikon.

Vierailija
12/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän allergiasumutetta kaikki talvet. Keväällä huomaa sen hetken, kun voi tauottaa. Tänä vuonna selvisin ilman pakkasten alkuun asti. Tällä menty jo vuosia.

Vierailija
13/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitätkö suun kautta?

Vierailija
14/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 8 jatkaa, että minulta on kerran poltettu verisuonia sieraimista tms toimenpide joskus nollarilla. Hirveän kivulias toimenpide, jonka piti poistaa tukkoisuus pitkäksi aikaa, mutta auttoi alle viikon.

Verisuonia ei polteta nuhan takia, vaan jatkuvan nenäverenvuodon

Vierailija
15/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nenä sisältä rutikuiva? Pari päivää vaseliinia niin helpottaa.

Vierailija
16/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio. Monelle maitotuotteet aiheuttavat tukkoisuutta jne. Kokeile, jos haluat.

Vierailija
17/17 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelmat aiheuttivat kerrostalossa nuhaa tuntemilleni naapureille ja itselleni. Muutin pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi