Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeastiko vieraat vievät tuomisensa mennessään?

Vierailija
01.09.2011 |

En ollut uskoa silmiäni, kun luin alempana ollutta vierailuketjua. Ei kai nyt herran jumala kyläpaikkaan tuodun kakun loppuja vongata mukaan eikä kyllä mitään muutakaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tullut vieraita, jotka ovat tuoneet joitain piirakoita mukanaan (mikä tietenkin on hienoa) ja poislähtiessään halusivat syömättömät palat mukaan. Vuuat olin pessyt ja nyrhityt piirakanjämät sitten folioon.

Vierailija
2/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmännyt tuollaiseen ja itse en ottaisi mitään viemääni yms,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on käynyt ilmi, että palstamamma rahtaa kyläpaikasta mukanaan kaiken sinne viemänsä.

Sivistymättömille tiedoksi: kyläpaikasta ei oteta mitään, ei edes niitä tuotuja piirakanjämiä mukaan, jos emäntä/isäntä ei erikseen tarjoa.

Tämä maalaisjärjellinen perussääntö on joskus kovin vaikea tajuta. Meiltä on pyydetty mukaan muutakin kuin itse tuotuja herkkuja. Täysin käsittämätöntä ja nämä ihmiset eivät enää kutsua meille saa.

Vierailija
4/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjotinkin eilen tuosta kakkutapauksesta. Sama perhe toi synttärikakunkin ja oisivat mukaan ottaneet senkin loput mutta olivat kaupungille menossa niin eivät viitsineet.

Vierailija
5/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan sattunut omalle kohdalle, eikä ole kukaan tyrkännyt meidän viemiäkään lähtiessä mukaan. Ei ehkä ole kovin yleistä, mutta kaikillahan nyt ei muutenkaan ole samat tavat, en ihmettele enää mitään!

Vierailija
6/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen minulle "vieraaseen" paikkaan niin viemiset jää sinne, mutta riittävän tutussa paikassa (jossa siis voin olla kuin kotonani - käydä itse jääkaapilla jne.) niin vien kyllä osan viemisistä mukanani. Meillä on allerginen lapsi ja esim. näin grillauskaudella hänen makkaransa ovat reilusti tavallista kalliimpia. Jos niitä jää, niin otan kyllä mukaan kotiin, samoin häntä ajatellen ostetut muut tavallista hintavammat tarjoilut. Samoin jos itseltäni jää saunaillassa siideriä, niin vien kotiin, samoin kuin nämä ystäväni ottavat omat loput kaljansa mukaan lähtiessään.

Vierailija
7/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen pyytäjille antanut syömättömät kakut tai piirakat foliossa ja naureskeltu ollaan sitten sitä miehen kanssa.

Vierailija
8/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen minulle "vieraaseen" paikkaan niin viemiset jää sinne, mutta riittävän tutussa paikassa (jossa siis voin olla kuin kotonani - käydä itse jääkaapilla jne.) niin vien kyllä osan viemisistä mukanani. Meillä on allerginen lapsi ja esim. näin grillauskaudella hänen makkaransa ovat reilusti tavallista kalliimpia. Jos niitä jää, niin otan kyllä mukaan kotiin, samoin häntä ajatellen ostetut muut tavallista hintavammat tarjoilut. Samoin jos itseltäni jää saunaillassa siideriä, niin vien kotiin, samoin kuin nämä ystäväni ottavat omat loput kaljansa mukaan lähtiessään.

viet oikein juomattomat siideritkin mukanasi, kakarasi makkaroista puhumattakaan. En edes viitsi kommentoida tähän enempää.

Vierailija
9/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syötiin siitä 1/10 osa, vietiin päivällä se kakku minun isälleni kun kävimme kylässä ja söimme sitä siellä. Sitten otin kakun vielä mukaan ja vietiin se minun isoisälle ja syötiin sitä siellä. Lopulta otin sen sieltäkin mukaan kotiin ja syötiin miehen kanssa seuraavana päivänä loput. :D

En minä ihan jokakerta näin tee mutta näin olen myös tehnyt. Enkä minä mitään vongannut, kunhan otin, riitti monelle.

Vierailija
10/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin silloin 11-vuotias. Sitten kotona äiti piti rähinän että ne oli tuliaisiksi tarkoitettu eikä niitä ois saanut tuoda takasin kotiin. No sittenpähän opin.

Vierailija
11/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viet oikein juomattomat siideritkin mukanasi, kakarasi makkaroista puhumattakaan. En edes viitsi kommentoida tähän enempää.

no minun tuttavapiirissä myös kaikki kyllä ottavat omat kaljat / siiderit mukaan ellei sitten olla menossa baariin. mutta sittenkin usein haetaan jälkikäteen jos jäi jotain :D

Vierailija
12/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mekin temme gluteenittomien ruokien kanssa. Monella ei ole varattu gluteenittomia tarjoiluja jos tulemme pienellä varoajalla. Viemme omat pullat ja keksit ja todellakin viemme ne mukana, on ne sen verran kalliita ja pahojakin vielä.

Vierailija
13/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittaisella nyyttäriperiaatteella, niin en edes halua, että jättävät tuomiaan ruokia tai juomia meille, koska jäävät syömättä/juomatta. Eli tarjoan niitä avaamattomia sipsipusseja mukaan, kaljoja, makkarapaketteja jne jne.

Vierailija
14/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä keliaakikkona saatan viedä kanssa itselleni syötävää ja jos sitä jää yli, niin saatan ottaa mukaan. Monilla on aika isot ennakkoluulot gluteenittomista leivonnaisista eivätkä välttämättä halua niitä syödä, vaan ne menisivät roskiin.

Vierailija
15/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei. Mielestäni ihan yksinkertainen käyttäytymissääntö kylässä.

Vierailija
16/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä varsin hämilläni jos joku toisi mukanaan puoliksi syödyn täytekakun.. ja vielä veisi jämät mennessään.

Ja syötiin siitä 1/10 osa, vietiin päivällä se kakku minun isälleni kun kävimme kylässä ja söimme sitä siellä. Sitten otin kakun vielä mukaan ja vietiin se minun isoisälle ja syötiin sitä siellä. Lopulta otin sen sieltäkin mukaan kotiin ja syötiin miehen kanssa seuraavana päivänä loput. :D

En minä ihan jokakerta näin tee mutta näin olen myös tehnyt. Enkä minä mitään vongannut, kunhan otin, riitti monelle.

Vierailija
17/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä hienoinen ero mennäänkö saunailtaan jossa kaikilla OMAT JUOMAT kuin se että menee kylään ja vie tarjolle kaikille pillaa. Jos tälläsen pullan perään alkaa haikailemaan minkä on vierasvaralle vienyt niin on se moukkamaista!

Omat oluet on omia ja jokanenhan niitä omiaan juo ja tulee hakemaan selvinpäin loput jos ei ehdi juomaan mikäli baariin lähdetään. Samahan se on kaikkeen omaisuuteen jonka jättää alottelupaikkaan: kalsarit, meikit: nehän kaikki kuuluu tälle joka ne toi.

Jos pullaa tuodaan kaikille tarjolle, tai mitä vaan niin eihän se ole enää antajan.

Ihme mouruajia!

Vierailija
18/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu :)))

"Näin mekin temme gluteenittomien ruokien kanssa. Monella ei ole varattu gluteenittomia tarjoiluja jos tulemme pienellä varoajalla. Viemme omat pullat ja keksit ja todellakin viemme ne mukana, on ne sen verran kalliita ja pahojakin vielä."

Vierailija
19/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ymmärrän myös tuon kalliimman erikoisruokavaliojutun, eli jos meille tulisi keliaakikko grillaamaan ja veisi ne makkarat mitä jäi jäljelle mukanaan en ihmettelisi.

Muuten ei. Mielestäni ihan yksinkertainen käyttäytymissääntö kylässä.

Vierailija
20/33 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei tässä siitä voi olla kysymys.

t. keliaakikko

Näin mekin temme gluteenittomien ruokien kanssa. Monella ei ole varattu gluteenittomia tarjoiluja jos tulemme pienellä varoajalla. Viemme omat pullat ja keksit ja todellakin viemme ne mukana, on ne sen verran kalliita ja pahojakin vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän