Tekisitkö tori myyjästä rikosilmoituksen, jos ei vastaa viesteihin eikä lähetä maksettua tuotetta kahden viikon sisään?
Kommentit (14)
En koskaan ole lähettänyt rahaa etukäteen. Tavaraa voi myydä helpommallakin. Facebookissa on osto ja myynti sivustoja omalla paikkakunnalla joten siellä olen helposti myynyt ja aina tapaan ostajan ja rahat saaa käteen. Viikko sitten myin vanhan läppärini yhdelle tyypille joka tuli hakemaan sen kotoa. Katsottiin että se toimii ja tyyppi maksoi heti.
Eli maksoit tuotteen maanantaina josta on nyt viides päivä menossa ja puhut kahdesta viikosta joka on 14 päivää
Oliko toridiili? Sähän saat rahat takaisin jos eo lähetä
Ihan kiinni siitä, onko kyseessä 2 e vai 200 e tuote. Osta toridiilillä, jos yhtään epäilyttää.
Tekisin rikosimmoitiksen vaikka toridiili siinäkin voi huiaat
Vierailija kirjoitti:
Eli maksoit tuotteen maanantaina josta on nyt viides päivä menossa ja puhut kahdesta viikosta joka on 14 päivää
Maanantai on kerran viikossa, joten maanantaista on (nyt perjantaina) joko 4 päivää, 11 päivää tai 18 päivää tai joku muu määrä.
Mihin viestiin pitää vastata? Itse lähetän tuotteen heti, kun suoritus näkyy tilillä enkä lähetä erikseen mitään "nyt on kirje postissa" -viestiä. Totta toki, että ostaja laittaa minulle viestin 3 päivää myöhemmin ja ilmoittaa, että rikosilmoitus tehty, koska posti ei ole tuonut ostosta. Siinä on turha selittää, että postin palvelulupauksen mukaan 4 arkipäivää on normisettiä.
Poliisi sitten soittelee 2-3 kk myöhemmin ja minä lähetän dokumentit siitä, että tuote on lähtenyt matkaan ja että olen tiedustellut postilta kirjeen kulkua ja saanut vastauksen, että viety vastaanottajalle x.x.xxxx.
Vierailija kirjoitti:
Ei vastaa viesteihin. Aika selvä merkki. Seuraavaksi huomaat. Että koko tyyppiä ei ole olemassakaan. Jos sopii kaupat ja odottaa tilisiirtoa. Silloin yleensä vastataan viesteihin. Ellei pilliauto vie sitä ennen sairaalaan. Onko tuote poistunut myynnistä.
Noi puijarit huijaa sataakahtakymmentäkolmea tyyppiä. Kunnes jäävät kiinni ja saavat sakon, ehdollista ja sata maksettavaa velkaa ulos ottoon.
Mä olen joskus ihan oikeasti joutunut sairaalaan pahoinpideltynä kun oli kaupat kesken.
Tosin ilmoittelin sieltäkin muutaman päivän kuluttua ostajalle että palautanko rahat vai jaksaako odotella.
No en nyt vielä tekisi mitään rikosilmoitusta. Voi olla, että hän vaikka käyttää toria vaan tietokoneella, eikä siksi huomaa viestejäsi. On jo saattanut käydä viemässä paketin, ei vaan ole ilmoittanut siitä.
Jos ei ensi tai sitä seuraavalla viikollakaan kuulu mitään, voisitkohan olla torin asiakaspalveluun tms yhteydessä? Luulisi, että he voisivat estää tms ko. käyttäjän. Ja oliko myyjä tunnistautunut käyttäjä? Itse tekisin kauppoja vain tunnistautuneiden kanssa, koska sellaiset eivät varmaan ainakaan voi montaa huijausta tehdä. Myyjän saamat arvostelut kannattaa tarkistaa kanssa.
Luoja mikä idiootti olet! Ma maksoit ja nyt on pe! Missä teitä sikiää? Sisarusten jäljiltä vai tytön ja isänsä?!
Kirje ja postiluukkuun jaettava paketti voi olla matkalla jopa kaksi viikkoa.
Toivottavasti teit. Olen tehnyt kahdesta nyt itse. Ostanut toridiilinä ja eivät ole lähettäneet kohtuullisessa ajassa
Ei vastaa viesteihin. Aika selvä merkki. Seuraavaksi huomaat. Että koko tyyppiä ei ole olemassakaan. Jos sopii kaupat ja odottaa tilisiirtoa. Silloin yleensä vastataan viesteihin. Ellei pilliauto vie sitä ennen sairaalaan. Onko tuote poistunut myynnistä.
Noi puijarit huijaa sataakahtakymmentäkolmea tyyppiä. Kunnes jäävät kiinni ja saavat sakon, ehdollista ja sata maksettavaa velkaa ulos ottoon.