Suomalaisten keskipalkka 3400€/kk?
Sinä nainen, joka tienaat tuon, mitä teet työksesi?
Itse olen sairaanhoitaja, 10v työkokemusta ja palkaa vaivaiset 2500€/kk. Voisin kuvitella että esimieheni, jolla on 50 alaista saisi tuon verran.
Kommentit (112)
ja keskituloni on 2800e/ päivätyö (siinä siis myös lomaraha mukana).
Olen myös hoitotieteen kandi, mutta siitä en hyödy rahallisesti mitään. Samaa hoitajan työtä teen kuitenkin ja palkka sama kuin työkavereilla.
Saan palkkaa tarjoilijana noin 3600,00 Euroa, siinä on juomarahat/kk, onkohan se keskipalkka ?
Yläkoulun opettajana saan tuon, kun on muutama ylitunti. Käteen jää hiukan yli pari tonnia. Se ei ole paljon, kun olen tällä hetkellä perheen ainoa tienaaja, ja asuntolainaakin täytyy maksaa. Jospahan tuo puolisokin pääsisi kohta taas töihin, tilanne helpottuisi hiukan, vaikkei hän näille palkoille kuitenkaan pääse.
Kirjanpitäjä, 3400 e/kk, pk-seutu. Käteen jää kuussa n. 2300 e.
N38
[quote author="Vierailija" time="02.01.2012 klo 19:55"]
Minä tekninen apulainen, brutto 1100€.
Ihmettelen miten kukaan suostuu tekemään töitä tuollaisella palkalla?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2012 klo 19:55"]
Minä tekninen apulainen, brutto 1100€.
Ihmettelen miten kukaan suostuu tekemään töitä tuollaisella palkalla?
Varmaan joku, joka haluaa työntekijän edut.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2012 klo 09:40"]
keskipalkka EI OLE 3400 / kk, eikä taida olla edes se 2800 / kk.
Tosiaan, pieni joukko todella suurituloisia vääristää tuota tilastoa. Muistaakseni myös sellainen asia on fakta, että 60 % suomalaisista tienaa 2000,- tai sen alle / kk. Sitä tietoa vasten katsottuna tuo keskipalkka-asia vaikuttaa todella erikoiselta...
[/quote]
Tuota on kyllä vaikea uskoa että 60% tienaisi 2000 tai alle...
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 00:31"]Ei tule puhua jostakin v...n keskipalkasta!!! Termi on harhaanjohtava ja sen todellista merkityksen ymmärtää harva! Sen on tarkoituskin hämätä ihmisiä! Vähintään 70 % kansasta tienaa alle 2 500 e/kk ja huonommaksi vaan koko ajan menee. Suomessa on alle 2 miljoonaa kokoaikaista palkansaajaa. Miten helvetissä on niin vaikea saada oikeaa tietoa näistä asioista??? Valtiovalta on VELVOLLINEN!!! kertomaan kansalaisille oikeat luvut! Miksi helvetissä meille valehdellaan koko ajan?! Vuosi vuodelta anastetaan työläisten työpanos yhä halvemmalla! Eli vielä kerran: Ei tule puhua keskipalkasta!!! Termistä, jonka todellista sisältöä ei kukaan edes ymmärrä!
... (ja koska Suomessa on alle 2 miljoonaa kokoaikaista palkansaajaa) Muu osa väestöstä koostui mm. eläkeläisistä, opiskelijoista, työttömistä, jne. joiden tulot koostuvat etupäässä tulonsiirroista. Kaikkien kotitalouksien keskimääräiset tulot ovat alle 1 600 e/kk. (tilasto v. 2010) Kaikkien kotitalouksien keskimääräiset tulot ovat noin 19 000 e/vuosi. (tilasto v. 2010) http://tilastokeskus.fi/til/tjt/2010/tjt_2010_2012-05-23_kat_003_fi.html [/quote]
Eikö tässä nyt puhuttu palkasta, eikä eläkeläisten, työttömien ja opiskelijoiden tuista... Eli onko siis 70% suomalaisista PALKKA alle 2500€? Ei kyllä ole.
Molemmilla AMK-tutkinto.
Mieheni tienaa n. 3500/kk (verotuksellisen vuositulon mukaan laskettuna)
Minä 1888/kk
Älkää kukaan tehkö töitä naisvaltaisella alalla.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:28"]
Molemmilla AMK-tutkinto.
Mieheni tienaa n. 3500/kk (verotuksellisen vuositulon mukaan laskettuna)
Minä 1888/kk
Älkää kukaan tehkö töitä naisvaltaisella alalla.
[/quote]
Hei, meidän perheessä melkein samat summat! Itse tosin olen perhepäivähoitaja tällä hetkellä, mutta eipä se mun amk- tutkinnon mukainen työpaikka palkkapussia kovin paljon pullistaisi..
Luokanopettaja ja noin 2500e / kk.
Onhan niitä paremminkin palkattuja aloja, mutta ne jääkööt muille. :)
Mistähä tilastosta toi on kun harva normaali duunari yltää edes lähelle tota summaa
Harvat saavat tuota bruttona tai nettona, joten unohtakaamme tämä median luoma utopisuus.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2011 klo 13:56"]
Sinä nainen, joka tienaat tuon, mitä teet työksesi?
Itse olen sairaanhoitaja, 10v työkokemusta ja palkaa vaivaiset 2500€/kk. Voisin kuvitella että esimieheni, jolla on 50 alaista saisi tuon verran.
[/quote]
Minäkin olen sairaanhoitaja, työkokemusta reilut 8 vuotta, palkka 52000 vuodessa viime vuonna. Kolmivuorotyö.
3700e/kk vähän reilut ja olen Johdon/HR assistentti. Mun mielestä tosi hyvä palkka titteliin nähden, mutta kyllä töitäkin on aika reippahasti välillä.
Kyllähän teollisuudessa ihan perusduunarit tienaa tuon keskipalkan ja enemmänkin.
Tässä ehkä nyt korostuu naisten heikko asema työmarkkinoilla. Naisten tyypillisimmät aloilla on matalat palkat, paljon pätkiä ja osa-aikaisuuksia. Pitkät hoitovapaat ennestään huonontavat monien asemaa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:24"]
Kyllähän teollisuudessa ihan perusduunarit tienaa tuon keskipalkan ja enemmänkin. Tässä ehkä nyt korostuu naisten heikko asema työmarkkinoilla. Naisten tyypillisimmät aloilla on matalat palkat, paljon pätkiä ja osa-aikaisuuksia. Pitkät hoitovapaat ennestään huonontavat monien asemaa.
[/quote]Niin ja yleinen kunnianhimottomuus työn ja uralla etenemisen suhteen.
Meille valittiin just miespuolinen rehtori, koska naispuolisia ehdokkaita ei löytynyt.
ehdotan, että vaihdat yksityiseen firmaan, oma mieheni perusinssinä amk-koulutuksella tienaa 5000 e kk.