Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten keskipalkka 3400€/kk?

Vierailija
31.08.2011 |

Sinä nainen, joka tienaat tuon, mitä teet työksesi?

Itse olen sairaanhoitaja, 10v työkokemusta ja palkaa vaivaiset 2500€/kk. Voisin kuvitella että esimieheni, jolla on 50 alaista saisi tuon verran.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruspalkka vajaat 4000 euroa, vuorolisistä n. 800 e kuukaudessa lisää

Mulla on kuukausipalkka 2800 euroa brutto, 10 vuoden työkokemus, yksin vastaan omasta osastostani eli tietty vastuualue on, eikä mulla ole perskoht esimiestä ollenkaan. Työ on hyvin itsenäistä.

Vuorolisiä mulle ei tule, koska on vaan arkityötä, eikä iltoja ja vkl ollenkaan. Alalla olen ollut kohta 20 vuotta.

Ja tietenkään sulle ei tule vuorolisiä, jos et tee vuorotyötä. Palkkasi kuulostaa todella pieneltä, en tiedä saako tässä lehdessä kukaan noin pientä palkkaa noin pitkällä työkokemuksella - en ainakaan usko. Oletko pyytänyt henkilökohtaista korotusta työnantajalta?

Mä kävin pyytämässä ensimmäisen kahden vuoden jälkeen korotuksen ja sain sen, tosin silloin ei ollut mikään lama päällä. Toisen henkilökohtaisen korotuksen sain vuosi sitten, ja onhan tässä nyt tietysti tullut muutama tes-korotuskin välillä.

Oletko käynyt ammatillisessa täydennyskoulutuksessa? Mulla vaikutti korotuksiin kouluttautuminen.

Vierailija
42/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemusta 3 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa on jakautumassa kahtia.

Vierailija
44/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän varakkaat eristäytyvät omille vartioiduille asuinalueilleen. Suomessa ollaan menossa samaan suuntaan.

Vierailija
45/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorotöitä. Vuodessa n. 40000e. Tykkään työstäni, fyysisesti kevyttä ja muutenkin mukavaa. En vaihtaisi.

Vierailija
46/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla palkka n. 2300 e. Nyt olen itse äitiyslomalla ja saan käteen 1200 e äp-rahaa. Meillä ei ole varaa ostaa yhtään mitään muuta kuin pakolliset ruuat. Kaikki rahat menevät asumiseen ja laskuihin (sähkö ym.). Kyllä on käynyt monesti mielessä alan vaihto, esim. voisi mennä yötyöhön lentokoneita siivoamaan... Kaveripiirissäni kaikilla on parempi palkka kuin minulla ja osalla ei ole mitään tutkintoa, ei edes lukiota käyty.

pitihän tääkin nyt pistää: pienempi äp-raha eikä toinenkaan mikään johtaja, rahat on toistaiseksi riittäny aivan kaikkeen mitä haluaa matkustamisesta lähtien ja lapset (joita useampi) hoidettu kotona eli tällöin tulonlähde ollut kh-tuki. Stadi on asuinpaikka. Että pikkusen jos sitä rahankäyttötaitoa eikä ainaista valitusta ku mihinkään ei riitä.

ja ainahan voit vaihtaa alaa jos ei napostele.

Vierailija
47/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vastuullista ja erittäin raskasta työtä, ja saan 2000e/kk, mieheni duunari palvelualalla, saa 1870e/kk

Emme ole silti koskaan kokeneet olevamme pienituloisia.

Vierailija
48/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa on uskomattoman paljon varakkaita ylimielisesti ja väheksyvästi köyhiin suhtautuvia ihmisiä. Toinen suuri ryhmä nyky-yhteiskunnassa tuntuvat olevan naistenvihaajamiehet, mutta se ei kuulu tähän aiheeseen.

Ihmiset ovat muuttuneet epämiellyttäviksi, itsekkäiksi ilkiöiksi.

Vierailija
49/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alittaa selvästi tuon keskipalkan. Ilmeisesti olen tyhmä, kun olen tehnyt työtä liian halvalla.

Vierailija
50/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 32v ja alalla olen ollut 12 vuotta (2 äitiyslomaa välissä).

Palkka huonoimpina kuukausina 3200€, joita on 2-3/vuosi.

Tähän ei ole laskettu vielä mukaan vuosilomakorvauksia.

Lisäksi pitäisi maaliskuussa tulla 5000-7000€ bonusta.

Riippuen siitä, mitä jää viivan alle...

Olen mielestäni hyvin palkattu, koska valmistuin iltalukiosta ja kävin oppisopimuksella keskiasteen koulutuksen.

Eli mielestäni vähällä koulutuksella, mutta sitäkin isommalla työhön panostuksella ja "kynsien näyttämisellä"!!!

Vierailija
51/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on alle 3000 euroa, vaikka minulla on yliopistotutkinto. Varsinaista riistoa. Mutta ei auta muu kuin opiskella toinen ala.

Vierailija
52/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 32v ja alalla olen ollut 12 vuotta (2 äitiyslomaa välissä).

Palkka huonoimpina kuukausina 3200€, joita on 2-3/vuosi.

Tähän ei ole laskettu vielä mukaan vuosilomakorvauksia.

Lisäksi pitäisi maaliskuussa tulla 5000-7000€ bonusta.

Riippuen siitä, mitä jää viivan alle...

Olen mielestäni hyvin palkattu, koska valmistuin iltalukiosta ja kävin oppisopimuksella keskiasteen koulutuksen.

Eli mielestäni vähällä koulutuksella, mutta sitäkin isommalla työhön panostuksella ja "kynsien näyttämisellä"!!!

Vierailija
53/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivalloista vaihtaa alaa mutta rohkaiskaa sentään tyttölapsianne miehisille, hyvinpalkatuille aloille. Sillä tavalla he saavat ainakin kunnon palkkaa työstään.

t. naisinsinööri (amk) miehisellä alalla, vuosipalkka 2011 vajaat 110 000 €

Vierailija
54/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verrataan keskiarvoon tai mediaaniin, niin väkisin siinä jakaudutaan kahteen leiriin. Niihin jotka ovat ylä- ja niihin jotka ovat alapuolella. Näin vaikka jokaiselle pienituloiselle annettaisiin tonnin palkankorotus :). Silloin tietysti mediaani saattaisi ja keskiarvo aivan varmasti muuttuisi.

Vierailija
55/112 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää 3900€. Liiketoimintavastuu ja 12 alaista. 24/7 on call ja 12v alalla joista 3v äitiyslomilla ja hoitavapaalla. Koulutus KTM rahoitus, kannatti lukea matikkaa ja valita miehinen erikoisala.

Vierailija
56/112 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskipalkka EI OLE 3400 / kk, eikä taida olla edes se 2800 / kk.

Tosiaan, pieni joukko todella suurituloisia vääristää tuota tilastoa. Muistaakseni myös sellainen asia on fakta, että 60 % suomalaisista tienaa 2000,- tai sen alle / kk. Sitä tietoa vasten katsottuna tuo keskipalkka-asia vaikuttaa todella erikoiselta...

Vierailija
57/112 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ohjelmistosuunnittelija, koulutukseltani tietojenkäsittelytieteen maisteri.

Vierailija
58/112 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh olen, ja kolmivuorotyössä tuo on aika keskiverto.

Vierailija
59/112 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh olen, ja kolmivuorotyössä tuo on aika keskiverto.

Vierailija
60/112 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä aina unohtuu sekin, että useimmat vertaavat vain omia kavereitaan. Kuitenkin työelämässä on 20-68 -vuotiaita ja aika monella käy niin, että palkka nousee työvuosien ja kokemuksen mukaan. Mun eka kunnon palkka oli aikanaan 10000 markkaa kuukaudessa, nyt se on noin 5000 euroa, työkokemusta on takana jo melkein 20 vuotta. Ja kyllä monella yksityissektorin yrityksessä pääsee keskipalkan yli menevään palkkaan asiantuntijatehtävissä kun vaan työkokemusta kertyy.

Mä olen IT-firmassa töissä ja meidän koko firman keskipalkka on himpun alle 4000 euroa. Meillä on aika pieni haitari, joten suurin osa jää väliin 3500-5000, tuon alle ei taida tienata kuin joku talousassari. Ylin johto, kourallinen ihmisiä tienaa sen 7000-800,joten ei ne sitä keskipalkkaa niin kovasti nosta kun firmass aon sentään 500 ihmistä töissä.