Core vai pilates?
Jos pitäisi valita koko syksyksi, talveksi ja kevääksi joko core- tai pilatestunnit kerran viikossa, niin kummat valitsisit?
Pilates on minulle tuttua ja tykkään siitä. Core aivan vierasta, mutta kuvausten mukaan kiinnostavaa. Kumpaakin minun ei ole mahdollisuus valita, eikä kesken vuotta vaihtaa tai muutenkaan vuorotella. Kumman valitsisin? Osaisitko kertoa jotain valintani tueksi?
Kommentit (3)
Pilateksessa kävin muutaman kerran, ja se tuntui liian hidastemposelta, jos olisin käynyt useammin niin olisin kyllä varmaan tykännyt siitäkin, joten mielipiteeni coren suhteen on nyt vähän puolueellinen ;) Olisko se pilates kuitenkin vähän monipuolisempaa?
core olisi monipuolisempaa kuin pilates :) Mielikuvani on että se olisi hieman vauhdikkaampaa, laajemmin koko vartalon käsittävää ja tehokkaampaa, mutta voin olla pahasti väärässä?
Pilateksesta olen tykännyt. Olen tykännyt sen rytmistä ja ajoittain jopa unettavasta rauhallisuudesta. ts. siitä, että saa keskittyä tekemään vain omaa itseään kuunnellen. Nyt kuitenkin mietiskelen vaihtoehtoja ja haeskelen vaihtelua.
ap.
Olen käynyt core tunneilla jo aika pitkään, ja kovasti tykännyt! Sopivan rauhallista temmoltaan ja oikeasti tehokasta keskivartalolle. Kun vaan malttaa tehdä liikkeet kunnolla, anopin kanssa kävin ja hän kerskaili kun ei tuntuneet liikkeet missään, no daa eikai tunnukkaan kun ei tee kunnolla...
En mä nyt oikein muuta osaa sanoa, kysy jos jotain tulee mieleen :D