Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ehdottaako teillä mies oma-aloitteisesti elokuviin tai vaikka oopperaan menoa?

Vierailija
31.08.2011 |

Tuntuuko teistä siltä, että elokuviin, oopperaan, teatteriin tai ravintolaan meno tapahtuu aina teidän ehdotuksestanne, vai osallistuuko mieskin teillä tasapuolisesti ideointiin?

Entä kuka teillä hankkii liput ja ehdottaa ajankohtaa, jolloin jotain vastaavaa tehdään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme ulkomailla 3 viikkoa eli 21 päivää, joten tuli ravattua aikapaljon ravintoloissa + mitä nyt kotimaassa käydään todella usein.

Opperassa on myös muutakin kuin rinpsessa Ruususta:

Jumalten tuho

Richard Wagner

Jumalten ja ihmisten ylle langetettu kirous poistuu maailmasta vasta, kun janottu sormus on takaisin reinintyttärillä. Jumalten tuhossa sarjan aikana käyty valtataistelu tulee viimein päätökseensä.

Jumalten tuho on Ring-sarjan huipentuma. Kolmen edellisen oopperan olennot ja tapahtumat punotaan yhteen ja jokainen kohtaus on täynnä merkityksiä. Ooppera on kuuluisa orkesterivälisoitoistaan ja koko sarjan aikana kertautuneet johtoaiheet vahvistavat musiikin kertovaa luonnetta.

Vierailija
22/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolisin nauruun jos mieheni ehdottaisi oopperaan lähtöä.

Pidän sellaisia pareja teennäisinä jotka käy yhdessä katsomassa Prinsessa ruususta baletissa, paitsi jos on kyse homoparista.

Yhtälailla mieheni kuolisi nauruun jos ehdottaisin yhteistä lätkämatsia.

Mielestäsi on siis teennäistä, että ihmiset pitävät eri asioista kuin sinä? Me kyllä käydään baletissa ja oopperassakin, on käyty myös lätkämatsissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin esim. ooppera- ja teatterimieltymyksemme menevät sen verran ristiin, että jos minä haluan nähdä jonkun esityksen, hankin itse siihen liput. Mies kyllä sitten "suostuu" tulemaan mukaan :)

Käymme ulkona syömässä viikottain, se lähes aina miehen ehdotuksesta.

Vierailija
24/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse, jopa sinne oopperaan menoa. Ja ei ole edes yliopistossa opiskellut, se kun on tällä palstalla aina kaiken mittari.

Jopa ehkä meidän kahdenkeskiset illanvietot on enemmän miehen aloitteesta kuin minun. Ja voidaan mennä yhdessä niin oopperaan, teatteriin kuin vaikka lätkämatsiinkin. Syömässä käymme usein.

Vierailija
25/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pyytää elokuviin ja usein syömäänkin. Itse ehdottelen museoita ja teattereita. Yleensä mies ehdottaa päiviä ja minä kerron sopiiko ja hankin sitten liput, koska minulla on finnkinon tunnukset.

Vierailija
26/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä, ja myös lapsen kanssa. Mies kuuntelee usein oopperaa kotona, enemmän se on sen makuun kun mun.

Lätkämatsiinkin voisin mennä, mies on sentään kerran käynyt. Jalkapallo-otteluissa käy useammin, mutta useimmin haluaa mennä sinne miesporukassa.

Vierailija
27/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voin ehdottaa, mutta ne eivät koskaan toteudu, koska miestä ei huvita. Niistä, mitä mies ehdottaa, minä valitsen ne, jotka toteutuvat. Joskus mies peruu sellaisenkin viime tipassa.

Matkasuunnitelmissa on työnjako se, että mies tutkii ja ehdottaa kohteet ja reitit ja karkeat aikataulut, minä teen päiväkohtaiset suunnitelmat ja varaukset esim. kaupunkikohteita varten. Matkoilla käydään teatterissa, konsertissa, näyttelyissä, museoissa ja hienoissa ravintoloissa, Suomessa vain ravintoloissa ja leffassa.

Vierailija
28/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...menee usein niin, että mies varaa liput, ravintolapöydän, hotellin jne.

Mutta minullapa onkin hyvä ja huomaavainen mies!

Vierailija
29/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdota. Mies viihtyy kotona!

Vierailija
30/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukiverkostoa tai lastenkaitsijaa juuri nimeksikään, joten minä sitten tosiaan menen yksin, ilman miestä. Rahat meillä on yhteiset, joten sillä ei ole mitään väliä, kuka varaa tai maksaa. Vastaavasti sitten mieskin saa mennä. Harvoin näitä tilanteita on, ehkä kerran vuodessa.

Lapsenkatsijaa on tarjolla sen 1-2 kertaa vuodessa ja näiden kuuden kuluneen pikkulapsivuoden aikana olemme käyneet yhdessä: elokuvissa x 1, konsertissa x 1, päiväristeilyllä x 2 ja ulkomaan reissulla (4 pvää). Siinäpä ne kaikki. Aloitteet on tulleet tasapuolisesti tai jopa lastenkaitsijan puolesta. Oopperaan haluaisimme molemmat, mutta ehkä sitten ensi vuonna?

Vierailija
31/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki käytännön toimenpiteet jää mun vastuulle.

Vierailija
32/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihiiri, että harvemmin ehdottaa. Yleensä mä saan toimia aloitteentekijänä näissä jutuissa. Lähtee kyllä mielellään.

Vierailija
33/33 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotan joskus, mutta käytännössä mikään ei silti toteudu, koska miehelle ei koskaan sovi. Ei, vaikka olisin hankkinut lastenvahdit ja kaikki. Jotenkin jännä juttu, että on päässyt tuo parisuhde vähän latistumaan...