Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, kummi ei taaskaan muistanut lapsen synttäreitä...

Vierailija
30.08.2011 |

Ei siis noteerannut mitenkään. Itse halusi kummiksi aikanaan, toki oltiin hyviä ystäviä eli oltiin me häntä harkittukin ja päätös sitten varmistui kun hän sai kakaistuksi että tulisi mielellään kummiksi.

No, nyt lapsi on 5v ja viimeksi kummi on jotenkin muistanut 2-vuotiaana. Tai joo jouluna tulee aina kortti. Minusta kummi ei ole mikään lahja-automaatti, mutta ei olisi liikaa vaadittu jos synttärin aikaan laittaisi edes kortin tai soittaisi ja kysyisi lapsen kuulumisia! Onneksi lapsella on muitakin kummeja, kaksi pariskuntaa, jotka molemmat soittivat synttäripäivänä ja kertoivat että paketti on tulossa postissa, sekä juttelivat muutenkin. Saattavat soittaa myös ihan muuten vaan lapselle ja kysyä kuulumisia.

Miksi pitää tupata kummiksi jos ei sitten millään tavalla vaivaudu pitämään yhteyttä? Ja me muuten kyllä muistetaan hänen synttärit, lapsi tekee joka vuosi itse kortin tällekin kummille syntymäpäivänä, ja jouluna tottakai.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me pollaan lähetelty omalle kummilapselle vauvasta lähtien kaikke kivaa, pitkin matkaa, eli ei vaan ns pakoollisina päivinä

vann extemporee, kortia, pienta kivaaa yllätystä, matkoilta tuliaisia jne jne vaatteita aina kun löytynyt jotai ihanaa

ja mikä on tulos??

ai ole kiitosta edes kuulunut, ei tekstarilla edes....

ei ole tullut piirustusta, ei korttia, ei mitäääääääännnnnn

eli haloo !

laita lapsesi piirtämään , askartelemaan ja lähetelkää kummeille ilahdutukseksi niitä aina silloin tällöin, joskus jopa valokuvakin olis kivaa, tekstarilla jotain esim lapsi oppi ajamaan ilman appareita jnejjne

eli miksi aina oletetaan et kummi vaan lähettelee lahjoja, soittelee, viestittelee, jne?????

eli arvata saattaa, et mekin lopetimme sen lähettelemisen ja lahjojen jakamisen.

Mä nimenomaan kerroin että me muistetaan kummeja kyllä. KAIKKIA kummeja. Lapset saa soittaa jos siltä tuntuu, joskus tarjoankin että haluaisitko soittaa. Jos lapsen elämässä tapahtuu jotain hänelle merkittävää (esim. oppii uimaan tai lukemaan, ensimmäinen hammas lähtee, aloittaa päivähoidon tms) niin siitä kerrotaan kummeille vaikka tekstarilla. Sähköposteja laitetaan, joissa kuvia liitteenä.

Ja siis ollaan pari kertaa kutsuttu kummeja synttäreille, jotka on järjestetty heidän asuinpaikkansa lähellä mummolassa. Nämä yhdet eivät ole kummallakaan kertaa tulleet, on ollut jotain tärkeämpää. Ja jos on kysytty voidaanko tulla käymään, niin joo katsotaan sitten lähempänä, eikä kuitenkaan käy. Eikä mitään muistamista. Ei edes korttia, eivätkä sitten edes tekstaria laita että hei ei päästäkään tulemaan - jättävät vain tulematta.

Tämä ihminen on kyllä myös semmoinen että kun hänelle soittaa, niin kaikki omat kuulumisensa kertoo (mikä on toki ihan kiva) mutta siinä vaiheessa jos minä olen kertomassa mitä meille kuuluu, niin hälle tulee kiire lopettaa. Oli itse asiassa jo silloin nuoruudessa samanlainen. Kun mulla oli murheita joista soitin hälle, sain puhua kaksi minuuttia ja sitten hän muisti että ai niin muuten mullekin se ja se teki sitä ja sitä - ja tilanne kääntyi niin että vaikka olisin ollut miten lohdun tarpeessa ja rikki, niin minä lohduttelin häntä.

AP

Jos ei ole ollut sinun elämästäsi kiinnostunut, miksi pyysit kummiksi? Vai ymmärsitkö vasta viime aikoina että ystävä on oikeastaan aina ollut sellainen?

Vierailija
22/24 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen monesti pyytänyt käymään täällä meillä päin KUN HEILLE ITSELLEEN SOPII. Olen saattanut ehdottaa jotain viikonloppua vaikka tms. Ja meillä pystyy yöpymään hyvin isokin revohka. Mutta koskaan ei tulla. Sitten saatetaan käydä jossain ihan lähellä, eikä käväistä edes matkalla kahveja juomassa. Ja tosiaan HE ei KOSKAAN soita ja kysy mitä kuuluu, miten heidän kummitytöllä menee jne.

No, toisaalta meillä on toisella lapsella myös yhdet kummit, jotka ei edelleenkään osaa edes lapsen nimeä kirjoittaa... Eikä ole mikään vaikea nimi, vaikka siinä yksi vierasperäinen kirjain onkin. Lapsella ikää 6v ja kummit ei sen vertaa vaivaudu. Että kai ollaan sit aika huonoja valitsemaan kummeja. :-D Ei vaan. On monta hyvääkin kummia tälle katraalle osunut, onneksi jokaiselle lapsellekin vähintään yksi hyvä, joka oikeasti haluaa olla kummi - muunakin kuin lahja-automaattina, eli myös lapsen ystävänä ja tärkeänä henkilönä! Heidän luonaan lapset sitten käyvät mielellään yökylässäkin ja soittelevat ihan muuten vaan kuulumisiakin. Ja lähettävät piirustuksia ym.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ollut sinun elämästäsi kiinnostunut, miksi pyysit kummiksi? Vai ymmärsitkö vasta viime aikoina että ystävä on oikeastaan aina ollut sellainen?

sellaisista asioista kuin kaasous ja kummius. Ja hän itse molempien asioiden ollessa ajankohtaisia muistutti niistä. Kaasonakin oli oikeasti aika p**ka, vaikken paljon edes vaatinut häneltä. Tarpeetonta ehkä mainita, mutta itse ei ole kumpaakaan sopimusta pitänyt, ei pyytänyt kaasoksi eikä kummiksikaan olla ainakaan vielä kelvattu... Ja jännää siinä on se, että kai hänen täytyy musta ihmisenä tykätä, koska hyvinkin kipeät ja henkilökohtaiset asiat mulle vuodattaa heti jos soitan. Mutta mun asiat ei sitten kiinnosta. Eikä edes kummilapsen.

AP

Vierailija
24/24 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan kutsunut lasten kummeja synttäreille. kukaan heistä ei asu tässä kaupungissa, joten olen ajatellut, että tuleminen on heille ongelma ja en siksi kutsu. Muutoin olen kyllä pyytänyt käymään. Minusta on kivempi, että tulevat sitten ajan kanssa kun tulevat eikä niin, että ajavat 4 tuntia yksien kemujen takia ja sitten takasin kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi