Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKUISET 2012

30.08.2011 |

Kommentit (354)

221/354 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, en tietty ole mikään asiantuntija, mutta minusta tuo pieni vuoto vaikuttaisi juuri kiinnittymisvuodolta. Sun päivätkin puoltais tuota. Kiinnittyminen kai tapahtuu noin viikon kuluttua oviksesta eli jos sulla olis ollut ovis noin kp 17 niin sittenhän tuo sopii hyvin. Mulla oli kahdessa edellisessä ivf:ssä kans pientä tuhtua kiinnittymise aikoihin ja luulin tietty et menkat alkaa. Oi oi sullahan siis jännää. Parin päivän kuluttua voisit jo testailla vai kuinka kauan tohdit odotella?

Pistin just itseeni viimeisen piikin ihanaa. Huomenna ei enää mitään piikityksiä jee ja toivottavasti ei enää ikinä tarttiskaan.

Hyvää yötä siskot ja toivottavasti täällä aamulla odottaa jokunen plussauutinen.

Vierailija
222/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee hyvin hämäräksi... Bongasin eilen (taasen) ovislimat, lämmöt tippuivat tänään alas. No, hetken mielijohteesta pissin vielä cb:n digiin joka ei hymynaamaa näyttänyt, mutta yllätyksekseni ne 2 viivaa olivat vahvat ,ei ilm. niin vahva että tulisi hymynaama, mutta cb testiin en ikinä ole noin selkeitä viivoja vielä saanut... WTF? Siis onkohan mun ovis vasta nyt?? Ja onkohan näillä kp:llä mitään mahistakaan tulla enää raskaaksi... Ei kun tikku kassiin ja täytyy yrittää töistä löytää joku rako että ehtisi testiin pissiä iltapäivällä uudelleen. Mun mies ei kyllä tätä usko =).

Plussa uutisia odotellen,

Wilhelmiina kp 33 (huh,huh)/34 (ja höpölöpö..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wattu: Älä heitä toivoa ennen kun sitten jos täti tulee. Kyllä siellä on vielä voinut olla simppoja odottelemassa.

Tintti-tyy: Isossa pihassa on hyvät ja huonot puolensa… Me ostettiin talo kohta 2 vuotta sitten ja edelliset asukkaat eivät olleet pihalle tehneet juuri mitään. Se on siis ihan hirveän näköinen. Meillä on siis suuresti vielä työsarkaa edessä että saadaan siitä edes jonkin näköinen. Kivaahan se on puuhastella siellä ja nähdä sitten käsiensä jäljen. Rahallisesti vain on mahdollista tehdä aina vain osa kerrallaan. Pelkästään tuo kukkapenkki kukkasipuleineen tuli maksamaan 300 euroa. Mutta, kyllä siitä varmasti vielä hyvä tulee kun valmistuu joku päivä :)

Vacsuli75: Pahoittelut jos niin on että täti tulee, mutta heitä toivosti vasta sitten kun todella tulee. Raskaana kunnes toisin todistetaan! :)

Sopaka: Eihän tässä meidän tilanteessa tietenkään ole mitään positiivista. Mutta jos oikein yritän jotain positiivista löytää, niin koska olin sairaslomalla sen 4 viikkoa, josta aina välillä kuitenkin ihan hyvässä kunnossa vatsakipuja lukuunottamatta, niin olen siivoillut meidän laatikostoja, lipastoja ja varastoja. Ja tavaraa on kyllä heitetty pois ihan hirveät määrät! Ja nyt tosiaan yritän pitää itseni kiireisenä sekä siellä puutarhassa että ihan sisälläkin. Eilenkin tuli taas siivottua roskikseen pussikaupalla vanhaa roinaa. Meidän muutosta tohon taloon on kohta 2 vuotta, mutta edelleen on joitain tauluja ripustamatta jne, joten ajattelin että tänä talvena saisin kaiken kuntoon. Saapahan vähän muutakin ajateltavaa…

Toivon todella että nippailusi ovat merkki siitä että sinulla on vatsa-asukki! Onnea piinailuun! Niin ja itsellä oli pieni kiinnittymisvuoto juuri vastaaviin aikoihin kun sinulla nyt siinä kierrossa kun raskauduin. Eli vessassa käydessä sain hieman tuhrua paperiin ja luulinkin silloin että menkat on tulossa ja ihmettelin että miten nyt niin aikaisin. Joten, luotetaan että samoin sinulla!

Catti76: Pahoittelut tädistä! Liekö ollut kiinnittymisyritys kun noin hirveät kivut. Jaksamista!

Tiitunen: Jännityksellä jäämme siis odottelemaan lauantaita, joka onkin jo ylihuomenna! Plussaonnea!

Eve: Toivotaan nyt todellakin että ne kaksi pienempääkin ehtii vielä kasvaa tarpeeksi! Onnea!

Wilhelmiina: Minulla on hämärä muistikuva että raskaana ollessa ovistesti näyttää plussaa. Korjatkaa muut jos muistan ihan väärin!!! Joten, oletko ajatellut testata ihan raskaustestillä? Toivottavasti on näin!

ON: Eilen nautittu viiniä ja tänään oli kyllä jano sen mukainen aamulla :) Rentouttava ilta takana. Olo on onnellinen. Mies sanoi eilen että hän on ihan varma ettei minulle enää tule menkkoja. Pelästyin että onko hän tosiaan niin varma ettei minun kiertoni enää tästä lähde käyntiin. Kunnes hän sitten tarkensi että on sitä mieltä että meillä tärppää vielä ennen kun ensimmäinen täti ehtii ovelle koputella. :) Toivon totta kai että hän on oikeassa, mutta olen itse kyllä huomattavasti pessimistisempi asian suhteen.

Viikonloppukin jo lähenee, ihanaa!

Alexandra

224/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikki!

Olipa tänne taas tullut paljon tekstiä, kun en hetkeen ole päässyt lueskelemaan. aamuvuorosta kirjoittelen, väsyttäää!!

Sopaka: Voi mä niin toivon että sulla olisi pikku piipero siellä, tuo vaikuttaa vahvasti kiinnittymisvuodolta, itselleni tuli viime raskaudessa viikko ennen kun menkkojen piti alkaa ihan verensekaista vuotoa ja kesti päivän sitten ei enää mitään, ja raskaana olin. Tytöstä ei tullut taas mitään. Plussa onnea, koska aiot testailla?

Pahoittelut Cattille tädin kohtaamisesta, ja onnea tulevaan!!

Vasculi: Älä vielä luovuta, menkkamaiset tuntemuksethan on yksi raskauden ensi merkeistä, toivoa on niin kauan kun vuoto pysyy poissa!! tiedän että nega masentaa aina, mutta ehkä vielä muuttuu plussaksi!

Tiitunen: sullakin kuulostaa kyllä ihan kiinnittymisvuodolta, tärppionnea!

Evelina: Paljon onnea tulevaan punktioon!toivotaan että kaikki menee hyvin!!

Alexandra: Ihana mies sulla kun jaksaa valaa uskoa, ja tottahan tuo onkin että helposti tulee raskaaksi keskenmenon jälkeen, vaikka siis mulla ei henk.kohtaista kokemusta ole, mutta esim. äidilläni oli pari keskenmenoa ja aina tuli nopsaan niiden jälkeen raskaaksi, ja saikin loppujen lopuksi 3 lasta :)

Sitten oma napa: Oireet eivät ole hävinneet onneksi! Eilen oli rinnat illalla tosi kipeät ja niitä pakotti ja pisteli, olo oli kun maitoa olisi noussut nopeesti rintoihin, ovat myös arat kylmälle. Pahoinvointia ei valitettavasti vielä ole, esikoisesta kun alkoi niin varhaisessa vaiheessa, pojasta tosin vasta rv. 8, joten onhan joka raskaus erilainen. Hieman on kyllä menkkamaisiakin tuntemuksia, ei tässä tiedä mitä ajatella, täytyy vaan jaksaa odottaa!! Vielä ei testit näytä mitään, voihan se olla että on vaan joku hormonioikku, mutta silti toivon että siellä joku olisi pesää rakentamassa, tosin en masennu vaikka menkat alkaa, ehkä sitten ensi kierrossa..

Mukavaa päivää kaikille!

Onneksi huomenna on jo perjantai!

t. Enisa kp 22/27 yk 5

Vierailija
225/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain omaa napaa...

Huippailee, tänä aamuna meinannu kahesti pökrätä, mikä ei oo mulle normaalia. Testi kuitenkin puhtaan valkoinen nega...

Elikkä on vain pitempi kierto taas vaihteeksi tulossa, luulen ma.

Muttis 39/37-43

226/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti pikaiseen tulla sanomaan että testaapa sisko nyt raskaustestillä perään. Jos olet raskaana niin ovistestikin näyttää vahvaa viivaa. Olen väarmistanut tämän omalta lääkäriltäni. Jee, voi kun olisit raskaana. Äkkiä apteekkiin oikeaa testiä hakemaan.

Evis

Vierailija
227/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

yritin taas sitä samaa, kahta ikkunaa auki yhtäaikaa, että voisin vastata viesteihinne, mutta pöljä tietokone ei suostu avaamaan kuin yhden internet explorerin kerralla. En kyllä ymmärrä; viimeksi onnistui ja toimi niin näppärästi ja nyt vaan sulkee koko explorerin jos klikkaa toista auki, no höh. Joten tulee vaan omaa napaa, anteeksi.

Toistin r-testin ("sofi" herkkä halpistesti,10 mg/ml herkkyys), negaa näyttää, ja sitten nyt päivällä tein myös ovistestin, kun on vasemmalla puolella juilinut nyt pari tuntia ihan ovismaisesti. Ovistikkuun piirtyikin melko vahva viiva??? Mitä, mulla kiertopäivät jo pitkällä, kp 21 ja nytkö se ovis vasta on tulossa? Mies pitkään töissä tänään ja huomenna, joten jää hyödyntämättä. Voin ehkä saada houkutelluksi puuhiin huomenna illalla joskus myöhään, mutta ei taida auttaa, jos munasolu irtoaakin jo nyt. Kylläpä juilii. Ja potuttaa. Loppuviikot on meillä aina tällaisia. Ei toivoakaan petipuuhista ke-pe. No, ei voi mitään. Päivitin tänne kuitenkin, kun niin outoa on. Mutta eihän sitä tiedä, miten pitkiä mun kierrot nyt on, jos ne onkin jotain 35 päivää. Tarkkailen tilannetta ja kirjoittelen sitten lisää.

Saima kp 21/? yk 1

Vierailija
228/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Mukavaa että olet keksinyt itsellesi puuhaa, pysyy varmasti ajatukset muualla. Hieno tuo sinun positiivinen asenteesi ja nuo miehesi kommentit varmasti piristävät. Uskotaan ainakin näin ettei niitä menkkoja ehdi tullakaan!:)

Wattuvarvas: Älä nyt vielä hätäile! Voihan nuo oviskivut ja nippailut olla erilaisia eri ihmisillä ja useinhan ne "pieleen menneet" kierrot ovatkin sitten tuottaneet tulosta;)

Tintty-tyy: Mä oon vähän samanlainen kun säkin tuon pessimismin kanssa eli ainakaan ei pety:D Perusluonne kun on sellainen kun on niin ei sille vaan mitään voi. Mutta lupaavilta kuulostavat nuo oireesi! Podän peukkuja että plussa pärähtää testiin!

Sopaka: Usein myös oireettomuus oire! Koska meinaat testailla vai aiotko odottaa tuleeko täti vai jättääkö sinut välistä? Ja täytyy niitä huonojakin päiviä joskus olla, ei muuten voisi koskaan olla niitä hyviäkään. Tsemppiä kovasti, sullekin sitä plussaa täältä kovasti toivon. Ja flunssaoireet voivat myös olla merkki raskaudesta, näin mulla oli esikoisesta:)

Catti: Pahoittelut tädistä:(

Eve: Kovasti tsemppiä sinulle! Toivotaan että kaksi pienempää ainakin ehtii kasvaa tarpeeksi. Hirmuisesti tsemppiä sinulle, olet ihana tyyppi!

Enisa: Lupaavalta kuulostaa sinunkin oireesi! Ja totta sekin että jokainen raskaus on erilainen. Koska meinaat testailla? Täältä peukut sinne ja toivon koko sydämestäni että testiin piirtyy kaksi vahvaa viivaa!

Mutterimamma:Onko sulla enemmänkin ollut pidempiä kiertoja? Mietin kun mulla ei ikinä oo ollut heittoja, paitsi viime kierto joka venyi 35 päivään (normaalisti 28). Mietin että jos tämäkin kierto heittää häränpyllyä niin mistä sellainen voisi johtua?

Marjana: Mitäs sinne kuuluu?

ON: Ovis sitten ilmeisesti oli, ainakin tuntemuksista päätellen. Alavatsaa nippaili ja valkkaria oli reilusti normaalia enemmän sekä tissit oli nänneistä hieman arat mitä ei normaalisti tapahdu. Lisäksi seksiä teki mieli paljon normaalia enemmän ja peittoja tuli heiluteltua kun mies kotona oli:D Taidettiin hyödyntää vähän "liikaakin" kun kolme kertaa vuorokaudessa ehdittiin ässäilemään, heh :D Viikonloppuna sitten lisää kun mies reissultaan vaan kotiutuu. Tämä reissutyö kyllä sotkee aika paljon perhe-elämää jo muutenkin. Toki sitten kun mies on kotona niin lapsetkin nauttivat siitä hirmuisesti. Onneksi ei koskaan viikkoa kauempaa ole työreissuilla vaan lähes aina saa olla kotona enimmäkseen yötä. Itse kävin työpaikkahaastattelussa ja nyt odotan vastauksia. Toiveet ei siinäkään kovin korkealla ole ja ajattelin jo alanvaihdosta. Olen kulttuurialalla ja tällä hetkellä siinä työssä jota teen, on työllistäminen heikkoa. Mieheni sanoi että ole kotona vaan niin kauan kuin haluat ja siitä tuli älyttömän hyvä mieli (ei ainakaan painosta töihin). En viitsi edes laskea milloin ne menkat pitäisi alkaa kun oli viimeksi kierto pidempi kuin normaalisti. Aiheuttaa vaan stressiä ja alkaa kyttäämään olemattomia oireita...Jotenkin on jo niin monesti joutunut pettymään että parempi mennä tulee jos on tullakseen-meiningillä mutta kun se vauvakuume on hirmuinen ja jo yk12 menossa. No, pakko uskoa että se plussa joskus tulee ja saadaan vauva syllin asti. Tätä toivon kaikille teille hirmuisesti.

Eleonora kp16/? yk12

Vierailija
229/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy vielä menkkoja. Eilen oli kohdun suu tullut alas ja ei ollut täysin kiinni, joten olen edelleenkin olen sitä mieltä että täti sieltä kohta porhaltaa paikalle.

Vacsu 30/28-34, yk 10, dpo 13.

Vierailija
230/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilhelmiina: Ovistesti voi todellakin näyttää raskauden, joten apteekin kautta kotiin ja heti testiä tekemään ja sit ilmottelet meille tänne positiiviset uutiset! :)

Eve: Toivottavasti kaksi pienempää rakkulaa kasvaisivat ja huominen punktio sujuisi juuri niin kuin pitääkin. Pidän peukkuja sille, ettei enää koskaan sinun tarvitsisi pistellä noita piikkejä vaan saisit oman nyytin syliin :)

Tiitunen: Voi miten jännää. Onneksi lauantai on jo ihan pian! Paljon plussapuhureita sinne!!

Alexandra: Ihana mies sinulla kun noin kannustaa. Ja ihanaa, että olet saanut nauttia rentouttavasta illasta. Olet sen ansainnut! Nyt todella kaikki toivomme, ettei sitä tätiä koskaan saapuisikaan, vaan pieni matkalainen tarttuisi kiinni!

Marjana: Eikös tänään ollut se teidän soittoaika lääkärille? Millaisia uutisia saitte?

Enisa: Uskon, että plussaat! Mutta ihailen kyllä asennettasi, jolla suhtaudut tähän kiertoon. Toivottavasti oireesi vain vahvistuisivat! Tsemppiä piinailuun! :)

Ele: Ihana mies kyllä sinullakin, kun noin kannustavasti suhtautuu tuohon työasiaan. Kamalaa olisi, jos paineita luotaisiin vielä perheen puolelta. Ja ihanaa, että saitte oviksen oikein kunnolla hyödynnettyä. Muutenkin on ihanaa, kun parisuhdeasiat rullaavat niin, että petipuuhat houkuttelevat "pakollisia" ovispuuhia enemmän! Mutta jos sieltä nyt se maha-asukki tarttuisi matkaan, niin olisi ihan täydellinen syy olla huolehtimatta koko työpaikasta! :)

Muttis: Älä vielä luovuta. Voi se edelleen olla raskaus, joka ei vaan näy vielä testeissä. Toivotaan näin! :)

Saima: Ihan hyvin voi ovis olla vasta kp 21, jos kierto menee lähelle 35 päivää. Tai sitten ovistestisi näytti sinulle alkaneen raskauden?

ON:..miten nyt alkokin jännittää. Kiitos kaikille kannustavista kommenteista! :) Niin kovin toivoisin, että tämä olisi meidän kuukautemme, kun se mieskin lähtee sit sinne reissuun. Tänään ei ole ollut minkäänlaista turhuttelua eikä mitään juilimisiakaan. Saa nyt nähdä. Testailla en uskalla ennen ensi viikkoa, koska kiertopäivät ovat vähäiset. Ovistuntemukset kun olivat juuri kp 18-19, joten tuskin tätikään tulisi ennen kuin lähellä kp 35. Nyt pitää vain malttaa odotella. Toivottavasti en nyt sitten tipu kovaa ja korkealta..

sopaka 26/30-35 (tod.näk. oviksen mukaan 33)

231/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LISTA 29.9

Muttis 39/37-43 yk yli vuosi...

Cami kp 34/30

Wilhelmiina kp 33/34 (??)

Katmam kp 31/29-46 yk5

Vasculi kp 30/28-36, yk 10

Marjana kp 28/31-33 yk 18

Mermaid kp28/26-32

wattu kp 27/30 yk 4

sopaka 26/30-35

Riinusta 25/28 yk1

Riitu kp 23/33 yk2

Enisa kp 22/27

Tintti-tyy kp 22/26-28 yk 14

Saima kp 21/?, yk 1

Minny kp 21/28-56 yk liikaa

kanelit kp 17/31-34 yk 1

Ele kp 16

CatNip kp 16/23, yk 3

Gabriela 15/27-31

Eemas kp 14/24-28, yk 5

Nippu kp 13/30, yk 1

martta 11/28

Evelina kp 11/30 yk miljoona

Pullavainen kp 7/26 yk 2

Tiiuli kp 7?

Ihanat veikat kp 3/23 yk 3

Catti kp 2/25-30 yk 9

Tiitunen Kp 1/25-27 ja yk 2

Alexandra

PLUSSANNEET+++++++onnea onnea ja tarrasukkia!

Äiti1983 24.9

Höpöttäjä 25.9

no niin siskot, tarttis saada listalle lisää plussia. Veikkaanpa et Wilhelmiina on seuraava kun vaan tekee oikella testillä sen plussan, hih. Missä muuten luuraa Cami, hävinnyt kokonaan linjoilta. Toivottavasti kaikki ok.

Tiedättekö, tein eilen testimielessä noilla mammaksin huonoilla herkillä testin ennen kun pistin irrotuspiikin. joskus nääs ne on näyttänyt sitä viivanpaikkaa vaikka ei olekaan ollut raskaana niin halusin nyt katsoa miltä testi näytti kun varmasti vielä en ole raskaana. Onneksi se oli aivan puhtaanvalkoinen ei viivanpaikkoja. Siitä on hyvä sitten jatkaa. Hih testailun mestari. Sain kaupanpäälliseksi pari ovistestiä joilla vois kokeilla kans ennen kun alan tuhlaamaan oikeita testejä. Pitää malttaa reilu viikko tuon irrotuspiikin jälkeen kun siitä tulee hcg-hormonia elimistöön joten testi antaa tuona aikana virheellisen plussan.

Hitsit miten tota kohdunsuuta oikein tutkitaan. Siis sormet sisään ja miltä sen pitäisi tuntua? Mun täytyy lauantaina alkaa työntää alaosastoon sitä lugemömmöä niin siinä samallahan voisi vähän kopeloida syvemmältäkin. Onko se siis niin että jos raskaus on alkanut niin kohdunsuu on kiinni? Miten sen tuntee? Sorry nyt nää yökkötekstit, mutta ajattelin ottaa tuon konstin käyttöön lämpöjen mittaamisen lisäksi.

Kysyin muuten mun lääkäriltä että miten voisin lisätä tuota kohdun verekkyyttä että alkio varmasti löytäisi hyvän suonen ja tarraisi kiinni. Yllättävä vastaus oli että ei kannata tehdä mitään. Kun alkio hedelmöitetään labrassa, se on vain jotain 9% hapetuksessa ja kohdun hapetus on jotain 21. Jos alkio lähtee jakautumaan noin matalassa hapessa niin kyllä se jatkaa kasvuaan myös kohdussa. Jos ei niin kyse on sitten jostain muusta. Aika yllättävä tieto. No, ostin kuitenkin sitä punkkua mitä lipitän tilkkasen joka ilta viikonlopusta alkaen. Ei siitä varmasti haittaakaan ole, auttaa ainakin rentoutumaan jos ei muuta.

Vierailija
232/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

onkohan jotain suolistoperäistä, kun alavatsaa juilii niin pahasti? Jouduin jo ottaa parasetamolia, eikä sekään tunnu auttavan, vaikka 1000 mg otinkin. Luulin ensin oviskivuiksi, mutta nyt levinnyt keskellekin, tuntuu koko alavatsassa, ei ainoastaan kohdun kohdalla keskellä. No, lähdin kirjoittaa, kun tuo cb:n r-testi taas oikuttelee. Tein sen kanssa eilen, ennen verikoetta ja oli siinä haamu, mutta tosi vaalea. En ajatellut sitä sen kummemmin, työnsin sen takas kaappiin epähuomiossa. No, sieltä sen äsken löysin ja siinä on ihan selvä pystyviiva. No kiva, eihän siitä ota selvää, kun viime kuussakin antoi mulle samanlaisen, enkä kuitenkaan ollut raskaana. Antaako cb teille muille tuollaista? Toinen testi ei anna mitään ja toi cb antoi ton plussan. En millään viitsis maksaa gynelle ja taas todettais etten ole raskaana? Mikä ihme mun elimistössä reagoi tohon testiin?

Saima

233/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt et cb:n testit on tosi luotettavia. Ainakin mulla on näyttänyt aina oikein. Jos sulla tulee oikein kovat kivut niin mene ihan päivystykseen niin ultraavat ja ottavat verikokeen. Ihan siltä varalta ettei ole kohdunulkoinen raskaus. Toisaalta jos sulla on ennenkin ollut tuollaista niin ei se varmasti sitä sitten ole. Jos olisi suolistoperäistä niin luulisi panadolin auttavan. Tämäpä kummallista. Kannattaisko aamulla tehdä uusi testi? Kuinka pitkä kierto sulla on yleensä? Tossa listalla kun sitä ei näy. Jos olisikin kohdunulkoinen niin aika harvoin se aiheuttaa noin kovaa kipua näin aikaisessa vaiheessa. Voi hitsit mikähän se voisi olla. Entäpä jos olet vaan onnellisesti normaalisti raskaana ja on vaan poikkeuksellinen kipu heti alkuvaiheessa? Toivottavasti kyse on siitä. Umpparikin koskee enempi oikealla puolella ja nostaa kuumetta ja on tosi tosi kipeä. koitapa hypähtää ilmaan ja jos se sattuuu niin voisi olla umppari. Toivottavasti kipu on jo kuitenkin helpottanut eikä ole mitään vakavaa vaan pieni vauvan alku siellä vaan ilmoittaa itsestään. Eikö olisi ihanaa...

Evis

Vierailija
234/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina: Kohdun suu aukko/kohdun nupukka tuntuu alkukierrosta "nenänpäältä", ja pehmenee kohti ovista. Minä olen esikon jälkeen tuntenut kohdun suun ihan selvästi "reikänä". Esikko yrittäessä en mokomaa aukkoa tuntenut. Samoin sen paikka laskee ennen ovista alemmaksi ja nousee ovisken jälkeen ylös. Raskauduttua pitäisi sen olla ylhäällä ja kiinni.

Saima: Onko noi CBn testit nigitalisia ja tulkakilet viivoja? Se ei kerro mitään. Mutta jos viivoja katsotaan ihan alunperinkin niin luotettavia ovat.

ON: koko ajan olo että jotain pöksyyn valuu ja kun ravaa vessaan niin ei mitään paperiin.

_Vacsu *sormet ja varpaat ristissä*

235/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vascu infosta. Eli nyt mulla pitäisi olla siis ovis käsillä kun olen pistänyt pregnylin, näin ollen napukka pitäisi olla ns auki, ymmärsinkö oikein? Että siis simpat pääsee sisälle, se siinä varmaan on ideana. Ja kohta pitäisi alkaa "tiukkenemaan" ja nousemaan ylöspäin. Pitääpä tutkia illalla.

Vierailija
236/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkempaa tietoa asiasta(perhesuunnittelun kotisivulta):

Kohdunnapukan tarkastelu

Kohdun liman tarkastelun lisäksi on hyvä myös tunnustella sormin kohdunnapukkaa ja katsoa spekulatutkimuksen yhteydessä kohdunsuun kokoa. Ovulaatiohetken havaitsemisen kannalta on hyödyllistä tietää, että:

* Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoittaa sormilla. Jos katsot sitä spekulan avulla, huomaat kohdunsuun olevan lähes kiinni, se on synnyttämättömillä naisilla pieni nuppineulan kokoinen piste napukan keskellä.

* Ovulaation aikoihin kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästi auennut lisää, joillakin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle. Emättimen seinämät tuntuvat liukkailta runsaamman liman vuoksi.

Ovulaation lähestyessä voi kohdunnapukkaa tunnustella joka päivä. Se on paras tehdä illalla, sillä kohdunnapukka muuttaa hieman sijaintiaan päivän mittaan ja on iltaisin alimmillaan ja siten helpoimmin tunnistettavissa. On hyvä kokeilla erilaisia asentoja - esimerkiksi kyykyssä, seisten toinen jalka tuolille koukistettuna tai istuen - ja kun löytää asennoista sen, joka tuntuu helpoimmalta, suorittaa tarkastelu samassa asennossa joka kerta.

Vierailija
237/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ihanaa, nyt ovat kivut helpottaneet. Kylläpä juili pahasti. Pelkäsin kohdunulkoista, teki meinaa niin kipeetä. Joko kipu meni kokonaan ohi tai sitten toi parasetamoli toimii, mutta nyt ei oo 15 min. tuntunu kuin pientä nippailua. Näyttää siltä, että ootte sitä mieltä, että toi cb on luotettava. Oon käyttänny sitä tavallista cb:n plus testiä, en sitä digitaalista. Viime kuussa cb:n plussa anto mulle kanssa sen viivan, mutta kun varmistin cb:n digitaalisella, se sano "ei raskaana". Mulla ei oo nytte niitä kotona, käyn ehkä huomenna hakemassa sellasen, että sais selvän vastauksen. Musta tuntuu kuitenkin niin vahvasti, että mun kehossa on vaan jotain ainetta, hormonia tai jotain, joka antaa mulle sen plussan vaikken ole raskaana. Toivon tietenkin, että olisin, en vaan jaksa viimekuun pettymyksen jälkeen uskoa siihen. Huomenna selviää.

Saima

Vierailija
238/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan gogolilal tota nupukan paikkaa alkuraskaudesta ja ilmeisesti siitä ei voi päätellä onko raskaana vai ei *OMG* Olen aika yllättynyt.

Erittäin mielenkiinnolla odottelen huomista jos se täti ei kurvaa paikalle.

-Vacsu, taas

Vierailija
239/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä lauantain testauksesta. Pöh! Mutta suklaa auttaa :) uuteen kiertoon iloisin mielin ja nyt ovistestit käyttöön ja niillä heinäkuun vauvaa yrittämään kunhan nämä punaiset tieltä väistyvät! Kp 1/25-27 ja yk 2

240/354 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kökkö sentään Tiitunen, että se täti löysi sutkin. Pahoittelut. Huomasin, etten ollut laittanut sua listalle ollenkaan, sorry. Lisäsin sut nyt tuohon aiemmin tänään tehtyyn listaan.

Saas nähdä kuinka saan nukutuksi kun huomenna on se jännittävä punktio. onneksi se on jo aamupäivällä niin ei tartte jännittää koko päivää. Mua niin jänskättää kun on eri lääkäri, sitten tuo rakkulatilanne ja munasolutilanne ja sit vielä se et reagoinko jotenkin herkemmin kun on tähystetty röörit pois. Vaikka eihän sitä neulalla sinne röörialueelle mennä, mutta mistä sitä tietää jos on kovasti jotain kiinnikkeitä tai arpeutumia jotka sitten kiristää siellä. Kääk kääk.

Olen muuten nyt keksinyt mun superalkiolle nimen, jos siis sellainen saadaan. Se on Töppönen. eka oli pikkumyy ja tokat kaksi oli pupusia ja nyt sitten Töppönen, jonka olisi syytä tarrata kiinni ja tiukkaan.

Hyvää yötä kaikille ja toivottavasti aamulla jollekulle tärähtäisi plussa tikkuun.