Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskonto koulussa, kyllä vai ei?

Vierailija
30.08.2011 |

Saako uskonto näkyä koulussa? Saako rukoilla ruokarukouksen, pitää uskonnollisen päivänavauksen, viedä kirkkoon, laulaa virsiä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamunavauksista, ruokarukouksista, kevät- ja joulujuhlien virsilaulannasta? Mua ne oikeasti ärsytti ja huvitti. Ja se papin puhe oli aina niin pitkä ja tylsä.

Ehkä noi oli ne perimmäiset syyt, jotka ajoivat minut, kolmikymppisen perheenäidin eroamaan kirkosta, kun hääpalvelut oli käytetty. (Ainut syy, miksi jaksoin käydä velvollisuudesta riparin, joka sekin oli ahdistava).

...ehkä parasta lääkettä kirkosta eroamiselle ;-)

Ja lukiossa hihhuli uskonnonmaikka opetti sekä uskontoa että psykologiaa. Hän koitti todellakin käännyttää meitä - kehoitti katumaan syntejä ja käymään Pirkko Jalovaaran rukousilloissa tms. Ja kosti sen, etten oikein jaksanut innostua uskonnosta (tai esitin kiperiä kysymyksiä?) antamalla huonoja arvosanoja myös psykassa, jossa loistin, koska se kiinnosti. Todellinen Jeesuksen puhdas neitsyt.

Vierailija
42/45 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako uskonto näkyä koulussa? Saako rukoilla ruokarukouksen, pitää uskonnollisen päivänavauksen, viedä kirkkoon, laulaa virsiä?

saa näkyä, ei mitään rukoiluja tms uskontopaskaa.

Noihin uskottiin ennen kun ei muutakaan ollut, nyt on järki ja tiede vienyt hörhöilystä voiton.

Uskonto on totaalisen out!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että ihmiset uskaltaisivat olla koulussakin omia itsejään, rukoilla, paastota ym. Uskontojen kieltäminen toisi ehkä nykyistäkin enemmän suvaitsemattomuutta. Niin, että ihmiset uskaltaisivat olla koulussakin omia itsejään, rukoilla, paastota ym. Uskontojen kieltäminen toisi ehkä nykyistäkin enemmän suvaitsemattomuutta.

Vierailija
44/45 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin tykännyt! Aamunavaukset oli jopa asia jota sitten kaipasin yläasteella, virsikinkerit oli tosi jännä tapahtuma mun lapsuudessa. ;) Se että sinä et pidä jostain niin lopetetaanko samalla kaikki muutkin aineet jotka on sinusta ikäviä?

aamunavauksiin ja kinkereihin, koska ne olivat SINUSTA niin kivoja!

Vierailija
45/45 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamunavauksista, ruokarukouksista, kevät- ja joulujuhlien virsilaulannasta? Mua ne oikeasti ärsytti ja huvitti. Ja se papin puhe oli aina niin pitkä ja tylsä.

Ehkä noi oli ne perimmäiset syyt, jotka ajoivat minut, kolmikymppisen perheenäidin eroamaan kirkosta, kun hääpalvelut oli käytetty. (Ainut syy, miksi jaksoin käydä velvollisuudesta riparin, joka sekin oli ahdistava).

hihhulit.

Itse vihasin uskontoa, kirkkoa ja kaikkea siihen liittyvää sydämeni pohjasta.

Nyt olen eronnut kirkosta eikä se valheellinen instituutio enää liity minuun millään tavalla.