Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin hirveä afta että taju lähtee. :(

Vierailija
24.10.2010 |

Näitten pitäis kuulemma helpottaa iän myötä, mutta paska, pahenee vaan.

Olen vetänyt semmoisen särkylääkkeen nyt, että ees vähän kipu laimenee. Aftab liian pieni peittämään kraateria ja ei pysyköön kunnolla tuossa kohdassa. Puuduttava voide auttaa ehkä minuutin. Känniäkään ei voi vetää, pitäis töihin mennä ja muutenkin olla kunnon ihminen.

Saatanaaaaa

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Oralmedic oikeasti auttaa! Tosin se sattuu aivan tajaristi, kun sitä myrkkyä aftaan sivelee, mutta sitten sen jälkeen olo on autuas, kun aftasta on pinta "palanut" pois. Suosittelen!

Vierailija
2/43 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan noin hirveää aftaa kuin ap:lla, mutta olen mäkin joutunut Panacodia hakemaan lekurilta siihen kipuun. Mulla meni koko kroppa jumiin siitä kivusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin vehnänsyönnin (ja muutenkin siirryin vähempiin hiilihydraatteihin) ja lisäksi vaihdoin hammastahnaan jossa ei ole natryylilauryylisulfaattia (se lisää aftoja), niin minulla ei ole ollut ainoatakaan aftaa sen jälkeen.

Uskomatonta mutta näin on. Aikaisempi jatkuva aftailu kadonnut kokonaan. Auttoiko hammastahnan vaihto vaiko vehnätön ruokavalio, en tiedä.

Vehnätön ruokavalio vei muuten myös turvotuksen, ilmavaivat ja heikon olon mennessään.

Vierailija
4/43 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän apteekista saatavaa Zendium-hammastahnaa tai Elmexiä, eikä aftoja ole tainnut olla kertaakaan hammastahnanvaihdon jälkeen (n. vuoteen), kun aikaisemmin oli vähintään kuukausittain, usein 4-5 samaan aikaan...

Vierailija
5/43 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa mulle, mutta se suussa ei saa puhua, ja ohjeissakin lukee että yöksi.

Vierailija
6/43 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuivattaa niitä.

Vierailija
7/43 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aine on jotain solumyrkkyä, joka "tappaa" afta-alueen solut.

Vierailija
8/43 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa oikeasti, ainakin 1vrk pysyy suoja päällä. Sattuu niin että jalat meinaa lähtee alta kun laittaa, mutta sit se loppuu.

Mikään muu lääke ei auta noin hyvin.

Mulla kans tulee ftoja jos syön paljon vehnää ja sokeria.

Kannattaa muuten oikeasti hakea apteekista biotene-nimistä hammastahnaa, jo useammin kärsii aftoista.

Vierailija
9/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaihdoin apteekin Salutem-hammastahnaan

Vierailija
10/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu. Mä olen ihan toimintakyvytön jo neljättä päivää.

Vierailija
11/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että lopetin kokonaan sokerin syömisen, sekä valkoisen viljan käytön! Mikään muu ei auttanu, ei mikään. Ja ne oli aivan saatanan kipeitä ja isoja ne aftat mitä mullakin oli. Enää onneksi muisto vain :) Pari vuotta sitten luin jostain, että on yhteydessä suolen toimintaan ne aftat. Ja mulla tosiaan nuo kyseiset raaka-aineet turvotti ihan hulluna. Jätin ne pois, ja kohta huomsin että niin oli aftatkin ja ei ole sen jälkeen aftoja ollu yhden yhtäkään =)

Vierailija
12/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma että on afta? Voi olla myös herpes joka tekee rakkuloita suun sisäpuolelle, ja ne ne vasta kipeäitä osaavatkin olla. Näyttävät usein hyvin samanlaisilta kuin aftat

Vierailija
13/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt viime aikoina vehnää! Yleensä en siis syö. Sokeria (suklaata) kyllä menee.

Hyvä muistutus, auts.

Vierailija
14/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas tainnut stressi laukaista.

En ole koskaan vehnän ja sokerin yhteyttä aftoihin huomannut, samoin kuin vatsantoimintaan.

Syön sokeria jatkuvasti, mutta vehnää vähemmän, mutta varmaan sitäkin päivittäin jossain muodossa(ihan valkoista harvemmin).

Vierailija
15/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta herpesjutusta siis. Mutta herpestä ei mulla ole ikinä ollut (tietääkseni), mutta aftoja on ollut pienestä asti. Tämä nykyinen on kyllä ihan uusissa ulottuvuuksissa.

Joskus ostin apteekista hammastahnan, mutta nyt en ole käyttänyt. Pitäisi kai opetella.

Mulla myös stressi tekee tätä ja jos suusta menee iho rikki, tulee afta usein.

Vierailija
16/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitten pitäis kuulemma helpottaa iän myötä, mutta paska, pahenee vaan. Olen vetänyt semmoisen särkylääkkeen nyt, että ees vähän kipu laimenee. Aftab liian pieni peittämään kraateria ja ei pysyköön kunnolla tuossa kohdassa. Puuduttava voide auttaa ehkä minuutin. Känniäkään ei voi vetää, pitäis töihin mennä ja muutenkin olla kunnon ihminen. Saatanaaaaa

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.preview/?ObjectPath=/Shops…

Olin ihan satavarma, ettei auta, mutta yllätys yllätys AUTTOI! :) Sattuu ihan järkyttävästi kun laittaa, mutta sen kestää, kun siihen loppuu kivut. Lue ohje huolellisesti ja käsittele koko afta kunnolla, vaikka meinais taju lähteä. Itelläni melkein meinas, mutta sitten oli ihanaa, kun afta oli tunnoton!

Jos päätät kokeilla tuota, niin tulethan kertomaan miten kävi!

Vierailija
17/43 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaahtoavia hammastahnoja ei kannata käyttää. Mulla aftoja ehkäisi se että vaihdoin Elmexiin.

Yhdesti laitoin antibioottivoidetta(sattui olemaan varastossa) vanutuppoon, jonka laitoin aftaan, annoin olla 1/2 tuntia ja se auttoi.

Vierailija
18/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaihdoin hammastahnan Elmexiin!

Vierailija
19/43 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa kyllä käydä näyttämässä lääkärissä sillä kyse ei välttämättä olekaan aftasta.

Itselläni tuli kesällä suuhun afta (tai näin ainakin luulin) ja hoidin sitä aluksi aftoille tarkoitetulla geelillä, nimeä en muista. Ei kuitenkaan alkanut paranemaan ja n. 1½ viikon jälkeen suu oli jo niin kipeä ettei pystynyt syömään kuin velliä. Oli hankalassa paikassa, kielen syrjässä juuri hampaiden kohdalle joten jokainen suun liike aiheutti hampaiden hankaamisen tuohon kipeään kohtaan.

Menin lopulta lääkäriin, ja lääkäri oli sitä mieltä ettei ehkä olekaan afta vaan jokin viruksen aiheuttama rakkulamuodostelma (pientä rakkulaa oli n. sormenpään kokoisella alueella). Määräsi tähän 10pv:n Acyrax kuurin joka sitten auttoi parissa päivässä. Ei sanonut sen olevan herpestä mutta jotakin virusta kuitenkin epäili. Jos tuo kuuri ei olisi purrut niin olisi tietenkin tutkittu enemmän.

Kipua helpottamaan sain tohtorilta Xylocain puudutegeeliä joka oli tosi tehokas, tosin vaikutus kesti vain n. 15min mutta eikun uudestaan ja uudestaan vaan pumpulipuikolla geeliä kipeään kohtaan.

Vierailija
20/43 |
20.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirvelee ihan helvetisti, mutta afta menee samalla tunnottomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä