Mikä olisi hyvä obduktioliesi?
Meillä on ihan tavallinen ja olen alkanut haaveilla obduktioliedestä. Mikä olisi hyvä merkki?
Kokemuksia muutenkin obduktioliesistä luen ilolla :)
Kommentit (459)
Ja kondensaatioliedestäkin jäi vain märkä läntti.
Järjestääköhän kansalaisopisto jotain liesikursseja?
joten hankin interaktioloeden...
Onko kellään kokemusta sektioliedestä? Ajattelin, josko selvittäis helpolla tästä uusimmaan tulokkaan maailmaan saattamisesta. Omassa keittiössä! :)
että millaista sakkia täällä oikein kirjoittelee, niin tulee tällainen helmi!
Hitto, naiset, tää on hieno ketju! Ja vaikka yksi ja sama kirjoittaja olisi tehtaillut kaikki vastaukset, kiitos silti! Olet ja olette loistavia verbaaliakrobaatteja!
haluaisi erektiolieden, mutta minä olen niin arka, että pelkään palovammoja. Onko kellään kokemusta siitä? Mieli kyllä tekisi kokeilla, saako sillä lihan normaalia kovemmaksi??
meidän naapureillapa (rekisteröity homopariskunta) onkin kunnon rektumiliesi (RainbowTec´in RecTumm-All-In-One_2011 -malli, leveys 70 cm, väri rosterinharmaa).
Ne kehuu sitä aivan mielettömän ihanaksi. Se soittaa perjantai-iltaisin hyviä 70-luvun discokappaleitakin (ohjelmoitu toiminto), joten illallisen kokkaaminen on hauskaa myös meillä täällä seinän toisella puolella. :) Kuulemma siihen olis metkoja lisäosiakin saatavilla, kuten mm. uuniluukku, jonka lasinen "kurkistusluukku" on samalla dvd-soitin/televisio. Ilmaisena kaupanpäällisenä siihen tulee Elton Johnin Peachtree Road Tour -maailmankiertue-DVD vuodelta 2005. Ihanaa nostalgista siipien havinaa, siis. ;)
Ovat kuulemma harkitsemassa sellaisen hankintaa jouluksi, mutta siihen asti heidän pitää pärjäillä "pelkällä" tavallisella uuniluukulla. :)
Tuo rektumioliesi kuulostaa näpsäkältä ja olenkin nyt ihan kahden vaiheilla ostanko sen vaiko respektiolieden.
Kodinkonemyyjä lupasi, että respektiolieden ansiosta lihapullani saavat kunnioitusta myös mieheltäni ja jopa anopilta!
mutta itse tilasin juuri addiktio-lieden.
Kaarina Suonio -liesi alkoi nyt kiinnostmaan, mutta saakohan sitä muissa väreissä kuin sinisenä?
Väritystä ei voi valita, mutta lasiluukun kokoon on eri vaihtoehtoja. Oma suosikkini on se suurin, joka peittää koko uunin jykevän etuosan. Mutta tykkään muutenkin retrosta.
Ongelma hiipii salakavalasti, kunnes huomaa piilottelevansa kokkauksia perheeltään ja vakuuttelevansa tutuille ja tuntemattomille että pystyisin kyllä lopettamaan kokkauksen jos vaan haluaisin, mutta en halua.
Hankkikaa ihmeessä kuraatioliesi. Se on parantanut meidänkin kokkauskuumeen totaalisesti.
...induktioliesi perustuu lämpöenergian siirtoon induktiolla ja perinteinen tapa on konvektioliesi eli lämpö johtuu levystä kattilaan. Tulipa mieleen friktioliesi, jossa levy pyörii ja hankaa kattilan tai paistinpannun pohjan kuumaksi. Luulen tosin, että uollainen aiheuttaa kitkaa myös lieden ja kokin välille.
Kuitenkin friktioliesi on parempi kuin hulttioliesi, joka tekee ruokaa vain jos lystää ja milloin sattuu ja miten sattuu ja kenelle sattuu.
Täsmällisempi on muistioliesi, joka laatii muistion jok'ikisestä käytöstä.
haluaisi erektiolieden, mutta minä olen niin arka, että pelkään palovammoja. Onko kellään kokemusta siitä? Mieli kyllä tekisi kokeilla, saako sillä lihan normaalia kovemmaksi??
Voihan se olla, että siinä kävis kuumana koko ajan ;-D
Aluksi se oli kivaa ja vähän sama kuin Painonvartijat-liedellä, painokin tippui rivakasti. Mutta jo muutaman käyttökerran jälkeen kokkaus alkaa olla kädetöntä.
Aluksi se oli kivaa ja vähän sama kuin Painonvartijat-liedellä, painokin tippui rivakasti. Mutta jo muutaman käyttökerran jälkeen kokkaus alkaa olla kädetöntä.
paikallinen erikoisliesi, eli Julio-liesi. Sen levyt olivat hirveän tahmeita ja uuniluukusta työnsi karvaa. Myös kullatut säätimet olivat käytössä epäkäytännölliset, koska kuumenivat hetkessä tulikuumiksi. Hyvä puoli oli se, että jos ruuasta löytyi karvaa, tiesi sen olevan peräisin Juliosta.
Nykyään meillä on skandinaavinen insineraatioliesi. Se haisee vähän, mutta hoitaa kokkausjätteet mallikelpoisesti.
coolioliettä. Onhan se erikoinen ja kivan blingbling, mutta alkaa jo tökkiä jatkuvat bileet kyökissä, ja kaikki ruuatkin jää raaoiksi.
erityisesti noin kolmekymppiset Ruotsinsuomalaiset suosivat keittiössään Markoolio-liettä.
Meillä on ollut muutaman viikon destruktioliesi -voisin vaihtaa tuohon O Sole Mioon?
Fabioliesi tekee kaikista ruuista siirappisia. Miehen hiukset on kyllä pidentyneet siirappiruokavalion myötä, että ehkä kaljuuntumista pelkääville tätäkin voisi suositella.